AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Hei, jeg må slutte i jobben om 1 mnd pga nedskjæringer. Så kom jeg til å tenke på at vi har alle forsikringene våre gjennom fagforeninga mi. Noen som vet om medlemsskap i fagforening automatisk opphører når man blir arbeidsledig? Jeg håper jo å slippe å gå så lenge uten arbeid, og da kanskje beholde fagforeninga. Men det spørs jo litt hvilken type jobb jeg havner i etter hvert. Og det kan jo ta litt tid å finne ny jobb... Anonymous poster hash: 8dd68...e77
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Du spør på feilt sted, send mail til fagforeningen!Anonymous poster hash: 2d3e3...1cd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Nei, du er medlem i fagforeningen til du selv sier opp medlemskapet. Medlemskapet følger deg, ikke jobben. Når det er sagt så kan det være at på det stedet du jobber er det så stor lokalforening at de har egne avtaler for forsikring. Det må du sjekke med din forening. Anonymous poster hash: 47df9...587 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Ta kontakt med forbundet ditt. Si i fra at du blir arbeidsledig fra den og den dato. Du må betale inn kontingent selv (lavere), men beholder alle rettigheter :-) Jeg som ufør har også beholdt mitt medlemskap :-) Anonymous poster hash: b4ed0...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Dette pleier ofte fagforeningene også informere om på sine nettsider. Min (nå tidligere) fagforening hadde til og med fritak for kontigent når man var registrert som arbeidsledig, samt jeg fikk utbetalt for karensdagene fra dem Anonymous poster hash: c131e...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå