Gå til innhold

Vondt i kne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at jeg har vondt i det ene kneet når jeg strekker det ut. I enkelte stillinger, som stående, er det ikke alltid vondt - men hvis jeg ligger og forsøker å strekke det ut, er det veldig ubehagelig. Det har vært sånn de siste 3-4 dagene.

Jeg trener mye og tungt (styrketrening), og er derfor avhengig av at knærne funker som de skal. Mistenker at det kan være beinpress med tung belastning som kan ha gjort kneet vondt, men så vidt jeg vet har jeg hatt riktig teknikk hele veien :vetikke:

Hvor alvorlig bør jeg ta dette? Kan aldri se for meg å slutte og trene, men er redd for at kneet skaper problemer for meg i konkurranser til høsten, og er livredd for det selvfølgelig. Bør jeg gå til legen?

Anonymous poster hash: bf206...932
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at jeg er bare 20 år og har aldri hatt noe problemer med knærne tidligere.

TS

Anonymous poster hash: bf206...932
Skrevet

Du tar pause fra knebøy et par uker og ser om det bedrer seg. Du kan fint ha rett teknikk, men få belastningsskader

Anonymous poster hash: f1251...9c7
Skrevet

Beste er nok å ta pause og la det få tid til å hele seg selv. Hvis du pusher så risikerer du at det blir verre og kan bli mer kronisk.

Skrevet

Kom deg til legen med en gang.Nå skal ikke jeg sette diagnoser over nett,men det kan høres ut som du har "dratt på deg" bursitt(slimposebetennelse) i kneet,og er det det finnes det behandlig(salve) du kan få resept. Jeg har dette selv,men jeg tok det ikke på alvor så jeg har nå utviklet kronisk brusitt.Når sier jeg ikke at det er det,men jeg ville ha undersøkt det.Bedre med et besøk for mye,enn et besøk for lite til legen,og i hvert fall siden du er såpass avhening av knærne dine.

Anonymous poster hash: ac03e...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...