Gå til innhold

Er du ekspert på ostekake? HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først pisker jeg følte til krem, så blander jeg philadelphia FORSIKTIG inn. Men så kommer det vanskelige: skal ikke geleen/gelatinen rører godt inn? Eller forsiktg inn? Det er dette jeg knoter med! Jeg tør ikke røre veldig godt for jeg er redd for at den piskede kremen skal falle sammen. Resultatet blir geleklumper!

HJELP!

Hvordan gjør du det??

Anonymous poster hash: a156b...cd4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Geleen skal spiskes godt inn hvis det er det du mener. Innlegget ditt har så mange skrivefeil at det er vanskelig å lese. Kremen faller ikke sammen.

Skrevet

Geleen skal spiskes godt inn hvis det er det du mener. Innlegget ditt har så mange skrivefeil at det er vanskelig å lese. Kremen faller ikke sammen.

Beklager skrivefeilene. Jeg har fått nytt tastatur som er håpløst å skrive på!

Kan du i detalje beskrive prosessen?

Anonymous poster hash: 8a256...4c3

Skrevet

Men har du ingen oppskrift? Det finnes ikke bare EN måte å lage ostekake på.

• Liker 1
Skrevet

Løs opp gelépulveret i kokende vann. Avkjøl til den er kald, men fortsatt flytende. Pisk sammen rømme, kremost, melis og vaniljesukker. Pisk kremfløten stiv og pisk kremen deretter inn i fyllet. Pisk til slutt inn avkjølt gelé i en tynn stråle.

Anonymous poster hash: 84841...496
  • Liker 2
Skrevet

Det er sjelden du skal bruke alt vannet som til vanlig gele.

Skrevet

Jeg har en oppskrift som er ganske frisk og god:)

bunn: Knus 1 dl valnøtter og 2 dl kjeks med 50gram flytende smør. Dette legges nederst som bunn.

Bland gelepulveret inn i halvparten av vannet, la dette avkjøle seg(men ikke stivne)

Visp kremen stiv(3dl), og rør inn en rømmepakke i kremen. Kremen blir da litt mer 'rørete'.

hell så i geleen i en tynn stråle mens du rører rolig. Blandingen er da ganske flytende, og skal helles over bunnen.

Settes så i kjøleskapet i et par timer.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg pisker pisker den avkjølte geleen sammen med rømme, kremost, vanisjesukker og melis. Vender så inn stivpisket krem. Har aldri fått geléklumper og konsistensen blir alltid fin.

Skrevet

Løs opp gelépulveret i kokende vann. Avkjøl til den er kald, men fortsatt flytende. Pisk sammen rømme, kremost, melis og vaniljesukker. Pisk kremfløten stiv og pisk kremen deretter inn i fyllet. Pisk til slutt inn avkjølt gelé i en tynn stråle.

Det er sjelden du skal bruke alt vannet som til vanlig gele.

Jeg bruker 2,5 dl vann. med andre ord halvparten av til vanlig gele:)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du lager eggedosis og skal blande dette inn med fløte må du gjøre det forsiktig, men jeg har aldri opplevd at philadelphia og fløte faller sammen når jeg pisker inn gelatinen. Ei heller piske dette forsiktig sammen, da det ikke er noen deler som er avhengig av luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...