Gå til innhold

Hva forventer dere av far i perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far i huset har gradert permisjon. Han er hjemme 2 dager i uka med vår 1 åring. 2 åringen går I barnehagen og jeg jobber hver dag men ikke fulle dager.

Min mann står aldri opp på eget initiativ de dagene han har permisjon. Jeg må alltid vekke han og jeg må stå opp med begge ungene selv om jeg skal på jobb...Han står opp i siste liten før jeg reiser. Har sagt det til han flere ganger men er desverre lite som går inn......

Hva forventer dere av far i permisjon? Han burde vel stå opp uten protester?! Det er tross alt han som har betalt for å være hjemme med minsten....

Anonymous poster hash: fdce2...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vekker du han og står opp med ungene da? Kan du ikke sende den største inn til faren om han/hun er våken, gjøre deg klar og dra? Du syr jo puter under ermene for han ved å fortelle at det ikke er greit samtidig som du fortsetter å hjelpe han.

Anonymous poster hash: 5d05b...0e4

• Liker 16
Skrevet

Man forventer at han tar seg av det barnet han er hjemme med. (Dvs stå opp med det når det våkner, stelle, mate, o.s.v.)

Fordelingen av det eldste barnet, som skal i barnehagen, må dere nesten bli enige om.

Sett dere ned og snakk om forventingene deres.

Hva tror han at permisjonsdagene er? Er det "fridager" der han kan sove lenge, og gjøre hva han vil?

Hva forventer du at han gjør? Står opp med barna, og leverer eldste i barnehagen?

Hva gjør du de dagene han er på jobb?

Hva forventer han at du gjør de dagene han er på jobb?

Det høres ut som om han ikke føler at han har ansvaret for å ta ungene, for det gjør jo du.

Og jeg tolker det også som at du ikke gir han så mye ansvar for ungene ellers, når dere begge er hjemme. Dermed føler han kanskje at "du kan det best" og holder seg unna.

Passer dere på at han tar minsten en del også når dere begge er hjemme? Kanskje du kan ta med deg eldste på kino, på badeland, på lekeland, på besøk, eller ut og leke, mens han står opp med minsten/legger minsten i helgene?

For at han skal få litt trening i å ta det ansvaret alene?

Det er uansett viktig at dere snakker sammen, ordentlig, og begge får sagt det de tenker. Ikke med beskyldninger, men med mål om å finne en god løsning.

Menn forstår ikke hint.

Men de er gjerne problemløsere.

Legg frem problemet:

"Jeg bruker altfor lang tid om morgenen på å komme meg hjemmefra de dagene du er hjemme i permisjon? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg raskere avgårde. Har du noen forslag som kan hjelpe??"

• Liker 3
Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

Far i huset har gradert permisjon. Han er hjemme 2 dager i uka med vår 1 åring. 2 åringen går I barnehagen og jeg jobber hver dag men ikke fulle dager.

Min mann står aldri opp på eget initiativ de dagene han har permisjon. Jeg må alltid vekke han og jeg må stå opp med begge ungene selv om jeg skal på jobb...Han står opp i siste liten før jeg reiser. Har sagt det til han flere ganger men er desverre lite som går inn......

Hva forventer dere av far i permisjon? Han burde vel stå opp uten protester?! Det er tross alt han som har betalt for å være hjemme med minsten....

Anonymous poster hash: fdce2...1a1

Uff. Det der kunne vært eksen min. Håper for din skyld det ikke stemmer;)

Men han der høres fryktelig lat ut. Høres ut som han regner med du gjør alt for han mens han er på ferie i sitt eget hjem.

Kjenner jeg blir irritert av å skrive, har nemlig vært sammen med en mann av samme type før.

Du må iallefall slutte å gjøre alt for han. Han er ikke et barn. Kjeppjag han ut av senga om morgenen, å komme seg opp og hjelpe til bør være et minstekrav selv om man har permisjon. Jeg er selv hjemmeværende for tiden men har jaggu ikke samvittighet til å overlate alt til mannen om morgenen, jeg står opp samtidig som han, og får barna i barnehagen. Det er min jobb, og det har aldri vært snakk om annet heller da det er uhørt at han skal måtte gjøre mer enn nødvendig når jeg har hele dagen foran meg.

Du må bare legge kortene på bordet og være tydelig i hva som er problemet, og hvorfor. Mannfolk må gjerne ha ting inn med teskje noen ganger. Men er han der som min ex er det dessverre ingenting å gjøre annet enn å bite tenna sammen eller komme seg langt helvete vekk derfra. Får håpe din er litt mer av den modne typen:)

Lykke til, håper du får rista litt vett i mannen til slutt.

Endret av Madam
Skrevet

Jeg ser ingen automatikk verken i at bare den som er i perm eller den som skal på jobb står opp med barna. Jeg syns det naturlige er å dele på det eller stå opp sammen. Men, om den i perm er mye oppe om natta, syns jeg den kan få sove lengre om morgenen.

• Liker 1
Skrevet

Et ryddig hus og mat på bordet når jeg kommer hjem med eldstemann fra barnehagen og jobb.

• Liker 1
Skrevet

Forventer at far tar største delen av husarbeidet, og at det er han som står opp med ungen på natta (hvis det skjer).. Hvis ungen er våken når jeg våkner, står han opp med meg, å så legger jeg mini inn til far før jeg går :)

Men vi har bare en da..

Anonymous poster hash: 5174b...12e

Skrevet

Hvordan gjorde dere det da du var hjemme? Jeg ville forventet at vi byttet arbeidsoppgaver, og hadde bare stått opp og reist på jobb uten å gjøre noe med ungene (annet ennå sende dem inn på rommet til mannen)

Anonymous poster hash: 3bf2e...a71

Skrevet

Jeg forventet omtrent det samme av han som jeg gjorde selv når jeg var i permisjon, og det er i mitt hode det eneste fornuftige.

Skrevet

Jeg forventer at han:

- Tar all eventuell nattevåk (men da tar jeg morgenene)

- Lager middag hver dag

- Henter eldstebarnet i barnehagen (og gjerne leverer også)

Med mindre jeg fortsatt ammer om natta når han tar over permisjonen så bytter vi roller, enkelt og greit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...