AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Skal ha dåp og mannens familie kommer til vår by. De som kommer er bror, kona hans og 2 barn på 4 og 6 år og svigers. Alle ønsker å bo hos oss, noe mannen ikke ser mørkt på etter som han ikke skjønner hva som må gjøres i forkant. Pynting osv. Skal ha dåpen hjemme. Vi har 1 ekstra soverom + en sovesofa i stua hvor vi skal ha selskapet. Og 1 bad på 6 voksne og 3 barn. Jeg insisterte på å putte svigers på hotell. Samboer mener da at jeg er en prippen kontrollfreak og vil overlate pådekking av bord til de som sover i stua. Jeg vil gjøre det selv. Er jeg frekk? Anonymous poster hash: 03920...7dd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Nei han er frekk som kaller deg prippen og jeg er helt enig med deg. Anonymous poster hash: 0e9a0...ca0 6
Mousj Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 La dem sove i stua hvis de selv vil. De ligger neppe til langt på dag, og du vil likevel kunne kose deg med å pynte bordet. Men jeg hadde kanskje luftet hotell som et valgfritt alternativ, ikke sikkert de her LYST til å bo trangt hos dere.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Ts her. Må dekke på både spisebord og salongbord. Hadde et håp om å få gjort dette dagen før ettersom det kommer til å bli hektisk nok med kø på badet, amming, påkledning av barn. Familien til mannen er litt sær. De liker å bo trangt fordi de på død og liv ikke skal bruke ekstra penger. Broren og kona låner bla bilen vår for å kjøre til nabobyen for å besøke familie der. Jeg betaler hotellet og har bestilt superior rom til dem. Hotellet ligger i gangavstand fra huset vårt. Anonymous poster hash: 03920...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Ts her. Må dekke på både spisebord og salongbord. Hadde et håp om å få gjort dette dagen før ettersom det kommer til å bli hektisk nok med kø på badet, amming, påkledning av barn. Familien til mannen er litt sær. De liker å bo trangt fordi de på død og liv ikke skal bruke ekstra penger. Broren og kona låner bla bilen vår for å kjøre til nabobyen for å besøke familie der. Jeg betaler hotellet og har bestilt superior rom til dem. Hotellet ligger i gangavstand fra huset vårt.Anonymous poster hash: 03920...7dd kan ikke fordra gjerrige folk som snylter på ande, huff! Anonymous poster hash: 72661...927 7
Berit Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Kan du ikke dekke bordet i forkant dagen før selv om de skal sove der, eller er det ikke plass ti at både bordet og sengen står fremme? Tror nok jeg hadde strukket meg til å si ja hvis jeg kunne gjort klart og pyntet i stuen til tross for at de skulle sove i en sovesofa der om natten. Men kan godt forstå deg også. Som gjest ville jeg nok ha foretrukket å bo på hotell for å ta jhensyn til vertene.
Ciara Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Du har bestilt hotell i gangavstand som du betaler for? Du er ikke frekk, du er sjenerøs. Det er jo ingen ulemper igjen for dem ved å bo på hotell. 17
Mousj Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Har de selv fått dette tilbudet om gratis hotel? Eller er det bare mannen din som mener at det ikke burde være problem å ha alle under samme tak? Vet hva jeg helst hadde foretrukket... 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Har de selv fått dette tilbudet om gratis hotel? Eller er det bare mannen din som mener at det ikke burde være problem å ha alle under samme tak? Vet hva jeg helst hadde foretrukket... Det lurer jeg også litt på. Om noen hadde tilbud med gratis hotell ville jeg hoppet i taket Ville selvsagt ikke latt deg betale det, men sjenerøsiteten hadde blitt satt stor pris på. Ta kontakt med dem du og legg frem tilbudet ditt. "Tenkte det var koselig å spandere hotell på dåprsbarnets besteforeldre.....". Du skal se at de "biter" på Anonymous poster hash: 37174...559 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ville aldri i verden forventet å få overnatte hjemme hos noen i et slikt tilfelle. Jeg hadde heller tatt inn på hotell og tilbydd meg å hjelpe til i form av barnepass, pynting eller matlaging. Tipper det er mannen din som gjør seg vanskelig her, noen menn kan ha en tendens til å undervurdere stresset i en slik situasjon.Anonymous poster hash: 2222b...7cc 9
galmamma Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Du er ikke frekk! Det er de som er frekke! Jeg hadde aldri i verden "trengt meg på" på denne måten om jeg visste at jeg måtte sove i stua for å få plass! 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Skal de liksom sove 4 personer i en seng? For noe tull.
Tylte Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Kjenner til det problemet der, og jeg ville ikke forventet å få overnatte gratis hos noen som ikke har plass til det eller tilbyr seg det. De vil sannsynligvis være i veien for deg, og personlig synes jeg det er ubehagelig å skulle styre og ordne i samme rom som noen ligger og sover. Synes ikke du er frekk i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #14 Skrevet 19. januar 2015 Skal de liksom sove 4 personer i en seng? For noe tull.. Ts igjen. Vi har tilsammen 3 soverom. Barnet vårt sover hos oss. Deretter blir det et barn og en voksen på luftmadreass på barnerommet og et barn og en voksen på gjestrommet. Svigers har fått tilbudet, men er fornærmet fordi de føler at de blir holdt utenfor. Vet at svigermor vil pynte selv. Hun pleier å kjøpe interiør/nips og plassere rundt omkring i huset vårt som jeg fjerner når hun har dratt. Kan ikke la dem være alene med barnet heller fordi de kler på ungen lag på lag med klær og ignorerer henne når hun skriker.. Fordi det er sunt for lungene å skrike. Anonymous poster hash: 03920...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Ts her. Må dekke på både spisebord og salongbord. Hadde et håp om å få gjort dette dagen før ettersom det kommer til å bli hektisk nok med kø på badet, amming, påkledning av barn. Familien til mannen er litt sær. De liker å bo trangt fordi de på død og liv ikke skal bruke ekstra penger. Broren og kona låner bla bilen vår for å kjøre til nabobyen for å besøke familie der. Jeg betaler hotellet og har bestilt superior rom til dem. Hotellet ligger i gangavstand fra huset vårt. Da gjør du det som DU ønsker. Om du ønsker å gjør i stand kvelden før, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det (kjenner meg sååå igjen). Dere er utrolig snille som betaler hotell for dem, det kunne de klart selv. Å overnatte hos dere ville kun vært en "bonus" for de som reiser til. Blir det vanskelig må noen sove på hotell, slik er det bare. Men luft det for dem og hør hva de tenker. De må vel ha forståelse for dette? Anonymous poster hash: 4049a...04b 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 . Ts igjen. Vi har tilsammen 3 soverom. Barnet vårt sover hos oss. Deretter blir det et barn og en voksen på luftmadreass på barnerommet og et barn og en voksen på gjestrommet. Svigers har fått tilbudet, men er fornærmet fordi de føler at de blir holdt utenfor. Vet at svigermor vil pynte selv. Hun pleier å kjøpe interiør/nips og plassere rundt omkring i huset vårt som jeg fjerner når hun har dratt. Kan ikke la dem være alene med barnet heller fordi de kler på ungen lag på lag med klær og ignorerer henne når hun skriker.. Fordi det er sunt for lungene å skrike.Anonymous poster hash: 03920...7dd Vel, jeg hadde bare sagt at det hotellrommet får de ta! Og påpekt at det ikke er hennes dåp! Om du vil gjøre dette selv, så skal du jammen få lov til det! Vi bodde faktisk hos svigerinnen min når minsten der ble døpt, eneste vi gjorde var å styrke klær, lage mat (mannen er kokk) , vaske vinduer og annet som de ikke rakk. Gjorde ikke noe om vi ikke ble bedt om det. Matlagingen var planlagt på forhånd altså.. Anonymous poster hash: 61efa...8e7 3
Maline Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Du er ikke frekk! Hvis du har tilbudt å betale for hotell er du ganske generøs spør du meg. Da er heller Svigers frekke, og utakknemlige, hvis de ikke kan ta imot det tilbudet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Ts igjen. Takk for tilbakemeldinger. Greit å høre at det er flere med samme utfordringene. Nå har jeg nettopp funnet ut at de kommer en dag tidligere og har åpen retur. Så dette blir jo bare mer og mer innviklet. Er så sinnsykt lei av svigerfamilien! Anonymous poster hash: 03920...7dd 1
Tante-Sofie Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 Når dere skal ha dåp har dere antageligvis en relativt nyfødt baby også, og alt er litt ekstra unntakstilstand. Jeg hadde ikke latt noen bo hos oss den helgen, om jeg var deg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 åssen mann er det du har som ikke forsvarer deg her?? makan. Anonymous poster hash: a5ed9...895 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå