Gå til innhold

Innvandrere har like mye rett til å bo i norge som oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som misliker innvandrerer og ikke vil dem skal komme til norge? Dem kan bo her, få kona og barn og generelt stifte seg en familie like mye som vi norske kan på samme måte

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kriminelle innvandrere bør bli sendt ut igjen..Samme om det er finner, svensker eller en brite..
Gjør de noe ulovlig, bryter loven så burde de ble sendt ut med engang og sone straffen i hjemlandet.
Alle vet jo at norske fengsel er 5 stjerners hoteller sammenlignet med mange utenlandske fengsler..
Problemet er jo at det ikke er bare bare å få sendt ut folk heller, når vi ikke aner hvor de kommer ifra og ikke har noen form for ID..

Det som er trist er jo de innvandrerene som har bodd i Norge i 10år, gjerne fått barn i tillegg, de barna kjenner bare Norge. Så blir de sendt ut, fordi de har fått sitt endelige svar om de får permanent oppholdstillatelse eller ikke.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Nei nei nei, du er forhekset av kommunist-hippiene til å tro at bare vi slipper inn nok innvandrere, så skal det bli så bra... Dette er ikke tilfelle. Jeg er ingen rasist, men jo flere vi slipper inn, desto mer voldtekter, kriminalitet og innbrudd vil forekomme... Det vi trenger er en streng nasjonalistisk politikk hvor INGEN får komme inn. Vi har mer enn nok trøbbel med de som allerede har lurt seg inn...

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Nei nei nei, du er forhekset av kommunist-hippiene til å tro at bare vi slipper inn nok innvandrere, så skal det bli så bra... Dette er ikke tilfelle. Jeg er ingen rasist, men jo flere vi slipper inn, desto mer voldtekter, kriminalitet og innbrudd vil forekomme... Det vi trenger er en streng nasjonalistisk politikk hvor INGEN får komme inn. Vi har mer enn nok trøbbel med de som allerede har lurt seg inn...

Jeg er ikke forhekset ;) Kanskje du er?

Endret av Big Jim Rennie
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så mange som misliker innvandrerer og ikke vil dem skal komme til norge? Dem kan bo her, få kona og barn og generelt stifte seg en familie like mye som vi norske kan på samme måte

Fair enough.

Da mener du sikkert at utlendinger har like mye rett til å bo og jobbe og drive næringsliv i f.eks Afrika som afrikanerne også? Noe annet ville vært hyklersk.

Problemet er at innvandring har vist seg å kompromittere velferdssystemet på sikt, altså at man tilfører en større byrde på velferdssystemet enn man får igjen. Ingen tjener på det i det lange løp.

Anonymous poster hash: 05471...636

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har de det?

Elle for å snu litt på det. Hvorfor lønner det seg å ha masseinnvanring til norden? Mørkhudede har et større behov for D-vitamin enn ariske, og mange mørkhudede blir syke av å bo her. Mange av de får blandt annet psoreasis pga for svak sol ift deres evolusjon. Vi som er hvite har brukt mange generasjoner på å tilpasse oss klimaet her, det vil ta mange generasjoner før innvandrere tilpasser seg klimaet her på samme måte. Det vil si økte utgifter på lang sikt. Hvorfor har de rett på midlene som våre forfedre har opparbeidet seg?

Spør meg gjerne hvorfor vi har mer rett på det. Da kan du begrunne overfor deg selv hvorfor du har rett på arven til dine foreldre.

Anonymous poster hash: 0dbbe...71d

• Liker 3
Skrevet

Der er vel ikke det som er problemet. Jeg er sammen med utenlandsk bare så det er sagt.

Det som blir mislikt er jo at de ikke gidder tilpasse seg kulturen og miljøet de kommer til; språket, homser, voldtekt pga hud/klærna, svindling ... Jeg kjenner/vet om flere (gjerne de litt eldre) som kommer til Norge og ikke gidder lære seg språket. Resultatet i det er jo at de kommer til å få evig støtte av nav for å kunne leve. Heldigvis er det ikke så mange av dem. Så for min del; ønsker du å være en av kulturen her i norge, velkommen skal du og dine være, men da skal dere tilpasse dere oss, ikke omvendt :)

Anonymous poster hash: e62b9...f34

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har de det?

Elle for å snu litt på det. Hvorfor lønner det seg å ha masseinnvanring til norden? Mørkhudede har et større behov for D-vitamin enn ariske, og mange mørkhudede blir syke av å bo her. Mange av de får blandt annet psoreasis pga for svak sol ift deres evolusjon. Vi som er hvite har brukt mange generasjoner på å tilpasse oss klimaet her, det vil ta mange generasjoner før innvandrere tilpasser seg klimaet her på samme måte. Det vil si økte utgifter på lang sikt. Hvorfor har de rett på midlene som våre forfedre har opparbeidet seg?

Spør meg gjerne hvorfor vi har mer rett på det. Da kan du begrunne overfor deg selv hvorfor du har rett på arven til dine foreldre.

Jøss. Er du stuck i 1940?

Anonymous poster hash: 6ccaa...87d

• Liker 1
Skrevet

Kan ha litt med dette å gjøre:

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/200-utsendte-utlendinger-sto-bak-1800-straffesaker/8532047.html

Anonymous poster hash: 9e2d3...0c2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor har de det?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/Children_and_open_sewer_in_Kibera.jpg

Tror kanskje de takler d-vitamin mangel, når dette er realiteten de noen ganger kommer hit fra.

Og nei, alle kommer ikke fra slummen og Norge er ingen versting, det er andre land som sitter med tyngre historie enn oss når det kommer til å kolonisere, kristeliggjøre og skape fattigdom. Men som en del av den vestlige verden er vi i dag med på å skape situasjonen vi også. Vi er et land av humanister, og jeg tror at om vi hadde tatt dem i mot med respekt, lagt forholdene til rette på en annen måte enn det vi gjør, så hadde vi hatt flere suksessrike innvandrere. Afrikanernes landbruks-kultur hadde vært enkelt å implementere med den norske, om vi bare hadde hatt mot til å gi fra oss noen av de rundt 30.000 tomme gårdsbrukene vi har stående "på gress" så kanskje vi ikke hadde fått så stor konsentrasjon av innvandrere i bygårder i de større byene f.eks.

Vi er for dumme til å tenke nytt fordi vi er så redde, mens sannheten er at vi burde tenkt på innvandringen som vi gjorde med Oljen, en ressurs som kan omforems til verdiskapning!

Anonymous poster hash: f6427...d3b

Endret av Surriball
Skrevet

Jeg tror ikke det generelt egentlig er innvandrere i sin helhet mange ikke liker, men måten mange ikke respekterer det samfunnet forfedrene våres har bygget opp og lover, regler og at det kan føles urettferdig til tider.

Mye av frykten kommer av det ukjente også vil jeg tro.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke det generelt egentlig er innvandrere i sin helhet mange ikke liker, men måten mange ikke respekterer det samfunnet forfedrene våres har bygget opp og lover, regler og at det kan føles urettferdig til tider.

Eller omvendt, frykten for det kjente. Det er ikke få som skriver her inne på kg om negative erfaringer med våre nye landsmenn. Dette er da ofte erfaringer fra innvandrertette områder i Oslo. Erfaringer som på toppen av hele blir trukket i tvil.

Anonymous poster hash: f9e53...f70

• Liker 1
Skrevet

Eller omvendt, frykten for det kjente. Det er ikke få som skriver her inne på kg om negative erfaringer med våre nye landsmenn. Dette er da ofte erfaringer fra innvandrertette områder i Oslo. Erfaringer som på toppen av hele blir trukket i tvil.

Anonymous poster hash: f9e53...f70

Ja, det er vell en viss sannhet i noe hvis en sak hele tiden blir blusset opp og man hører om negative erfaringer veldig ofte.

Men det man må huske på er å lage sin egen oppfatning av ting og ikke sluke alt man hører og ser rått. At man danner seg sitt egent bilde og erfaringer og ikke tror på alt man for eksempel leser i avisene.

Man skal heler ikke dra alle under samme kam, man må huske på at alle mennesker er forskjellige og det går forbi religion, hudfarge og opprinnelse.

Skrevet

Jeg syns synd i alle de folka som kommer fra land hvor dem var fattige og sultet ):

Skrevet

Ryddet for spekulasjon og bilde med opphavsrett.

Surriball, mod.

Skrevet (endret)

For en fjomp du er. Grunnen til at ikke så mange folk skal få komme hit er jo selvsagt fordi dette er landet til noen helt andre mennesker. Nemlig de som har skapt det, og som har gitt det videre til sine barn, altså nordmenn. Det er ikke rett at disse skal bli så mange i helt andre sine land, det er bare helt tullete. Det skaper også utrolig mange problemer og er stort sett negativt.

Vi har også biologiske årsaker. Personer med mye pigmenter i huden får ikke noen av de positive effektene av solen her i norden. De blir dermed sykere og barna deres blir sykere. Øynene deres blir trøtte og overanstrengte, fordi de ikke er skapt for mengden lys det er i Norge. I tillegg til mange andre dårlige konsekvenser.

Så synes jeg også det er merkverdig at vi ikke ser at kanskje det har noe med disse folkene selv, at det går så elendig i landa deres.

Endret av oleoh
Skrevet

Mulig det, men de har ikke like mye rett til å motta velferdsorninger. Får de seg ikke arbeid her kan de bare ha det så godt :)

Anonymous poster hash: 2e575...bc3
Skrevet

Jeg syns synd i alle de folka som kommer fra land hvor dem var fattige og sultet ):

Jeg synes det er synd at naive folk som deg har stemmerett.

Dessverre har altfor få nordmenn særlig erfaring med innvandrere, så de lever i en naiv og politisk korrekt Benetton-boble der vi er alle like på innsiden, og at multikultur er fantastisk. Tragisk.

For hvert år som går får jeg i likhet med mange innvandrere mer og mer forakt for Norge og nordmenn pga den manglende ryggraden, stoltheten og respekten for sitt eget land.

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi for mange av dem er en ren belastning. En belastning jeg ikke er villig å påta meg. Steng grensene, få asimilert de som er her, så kan vi diskutere hvor mange vi kan ta imot og fremdeles klare å asimilere dem.

• Liker 3
Skrevet

Av og til må de som puler uten tanke på konsekvenser og om de greier å ta vare på ungene bli ignorert. Ellers blir befolkningen til slutt totalt degenerert. Her i Norge er allerede befolkningen begynt å bli det fordi de smarteste kvinnene nekter å gjøre det mest verdifulle de kan gjøre, å føde og istedenfor velger å bruke all tiden sin på tull. Det er også færre menn som får unger, av den minst tjenende delen, men det er tydligvis ikke noe som påvirker positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...