AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har hamstret inn en del karbonadedeig på tilbud, og ønsker å variere middagene noe. Jeg skal ned 3-4 kg og har god erfaring med lavkarbo ved vektnedgang og tenker å kjøre det samme nå. Har dere noen forslag til middager jeg kan lage med karbonadedeig som hovedingrediens, som også ikke inneholder for mye karbohydrat? På forhånd tusen takk! Anonymous poster hash: 6e6c8...f9d
Lulilelu Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Ja denne er utrolig god. Alle jeg har servert den til elsker den. 1 pk karbonadedeig150 gram bacon1 rødløk - hakket1 boks hakka tomater med hvitløk (coop sin)2 store ss seterrømme1 dl fløte1 finhakket chilli 1/2 grønn paprika - hakket1 buljong 1 ts oreganokajennepepper etter smak Karbonadedeig stekes sammen med rødløken. I mellomtiden kan baconet stekes i ovnen. Kutt i biter når det er ferdig. Tilsett alle ingrediensene utenom paprikaen i stekepannen og la dette småputre til ønsket konsistens. Jeg lar den stå i ca 20-30 min. Tilsett paprikaen etter ca halve tiden. Serveres med en god salat. 1
Pringle Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Bare husk på å tilsette en del fett siden du har karbonadedeig og ikke kjøttdeig - lavkarbo og lavfett går dårlig sammen. Lykke til! 1
Popc0rn Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Det er jo utrolig mye du kan lage. Noen forslag: Taco (uten skjell / lefse). Jeg bare blander alle ingrediensene i en skål som en salat. Tips: Du bør blande tacokrydderet selv. Sukker står som regel som ingrediens nr 1, 2 eller 3 i kjøpeblandingene... Pizza (bruker denne bunnen). Diverse gryteretter - bare prøv deg frem og "sop-i-hop". For eksempel spinatgryte med løk, spinat, creme fraiche og paprika. Omelett 1
Drua Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 (endret) Ostelasagne Altså, du steker kjøttdeig og grønnsaker, blander med et glass tomatsaus du liker, krydrer. Legg kjøttsausen og osteskiver lagvis i en form, og enda litt mer ost på toppen, sleng formen i ovnen og gratiner. Serveres med salat PS: Osteskivene, jeg synes Kavli skivet ost med Jalapeño er god til denne retten. Endret 19. januar 2015 av Drua 1
Rights Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Det er så mye å lage med karbonadekjøttdeig. Skal jeg lage noe veldig enkelt og sunt kan jeg f.eks bare steke kjøttdeigen i "Shish kebab krydder" (eventuelt hjemmelagd kebabkrydder), med en veldig enkel tzatziki som tilbehør (feks sæterrømme med litt majones, hvitløk, agurk oppskåret i biter og litt lime juice). Det er en 5 minutters middag som er latterlig sunn og smaker godt også! En annen enkel favoritt er å lage burger(e) ut av kjøttdeigen. Bare knø kjøttdeigen med mye krydder, og mix alt med et egg. Kan ha polarbrød stekt på panna som "brød" (kun bunnen). Er bare å pøse på med tilbehør som du liker til en burger (rødløk, tomat, agurk, creme fraiche, etc). Pizza er jo også en slager! Istedenfor å ha fyllet på en pizzabunn, kan du ha den i en squash eller en paprika. Fungerer bra det også! Du kan også lage mange små "tapas boller" ut av kjøttdeigen, og tilsette det som nå enn er ønskelig av grønt til tilbehør. Feks salsa, rømmedressing, aioli, etc. Taco er allerede nevnt. I bunn og grunn så er det alt tilbehøret som er med på å bestemme om retten blir god eller ei! Og det er bare å google litt for å bli inspirert. 1
Cec- Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Hjemmelagete hamburgere: En karbonadedeig To eggeplommer Ønsket krydder Kna det sammen og steik på steikepannen, supergodt :-) 1
Lulilelu Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 KJØTTZZA Bunn: 2 pakker karbonadedeig 3 egg Det du ønsker av krydder Bland kjøttdeig, egg og krydder, spre det ut over en stekeplate med bakepapir og stek i 10-15 min på 225 grader (kjøttdeigen krymper i ovnen) Fyll: 3 ss tomatpurè 1 pakke smårettsbacon/skinke 1/2 paprika 3 sjampinjong 50 gram purre eller løk 100 gram ost Ha på fyll og ost og sett alt tilbake i ovnen i ca. 10 min til på 225 grader. 1
Rights Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Ja denne er utrolig god. Alle jeg har servert den til elsker den. 1 pk karbonadedeig150 gram bacon1 rødløk - hakket1 boks hakka tomater med hvitløk (coop sin)2 store ss seterrømme1 dl fløte1 finhakket chilli1/2 grønn paprika - hakket1 buljong1 ts oreganokajennepepper etter smak Karbonadedeig stekes sammen med rødløken. I mellomtiden kan baconet stekes i ovnen. Kutt i biter når det er ferdig.Tilsett alle ingrediensene utenom paprikaen i stekepannen og la dette småputre til ønsket konsistens. Jeg lar den stå i ca 20-30 min. Tilsett paprikaen etter ca halve tiden.Serveres med en god salat. Denne var god, og også veldig inspirerende. Fargerik og innbydende var den også
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Tusen hjertelig takk alle sammen, dette kommer godt med!! I morgen blir det den første oppskriften som Lulilelu postet. -TS Anonymous poster hash: 6e6c8...f9d
peppermyntete Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Fylt paprika! Med masse ost på toppen! Skikkelig godt synes jeg 1
peppermyntete Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Fylt paprika! Med masse ost på toppen! Skikkelig godt synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå