Gå til innhold

Verdt en 2.date? Refleksjoner etter 1.date..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en fyr for et par dager siden, normalt kjekk. Kjemi: Følte ingenting ved første møte, han var hyggelig å prate med, men det var ikke sånn "wow, her er det noe" følelse. Men samtidig, hva kan man forvente ved første møte? Romantikeren i meg vil jo gjerne møte en man blir blown away av, men det er kanskje ikke slik realiteten er. Eller?

La også merke til at han ikke spanderte da vi skulle kjøpe en kopp kaffe. Synes mannen kan være litt gentlemann, og spandere de 30 kronene, men kan være jeg er litt hårsår ettersom jeg tidligere var i forhold med en meget gjerrig mann, noe som gjør at jeg ikke vil havne i samme situasjon igjen.

Han møtte også på en mannlig bekjent av seg, og turte da ikke stå for at han var på date, men klarte liksom egentlig ikke å si hvordan han kjente meg. Har forståelse for at man blir satt ut når man er på date med noen for første gang, og møter noen bekjente som da blir nysgjerrige; men hallo! stå for at du er på en date davel?

Ellers var det hyggelig, vi var inne på et slags galleri og kikket, og småpraten fløt ganske lett (vi var begge utadvendte) - men vil ikke si vi f.eks klikket veldig på humor eller klarte å få særlig dybde i samtalen. Ble jo litt presentasjon av seg selv på en måte. Men igjen, dette er kanskje normalt på 1.date?

Ville dere vært interessert i en 2.date dersom personen tok insj igjen?

Anonymous poster hash: 91a54...5b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Men det er ikke så mye å tape på det..

• Liker 4
Skrevet

Nei. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 0c3cf...148
Skrevet

Ja, enkelt og greit.

Dersom du føler deg tiltrukket av ham, bør du gi det iallefall en sjangs til. Følte du ingen tiltrekning så la være.

Er vanlig å være litt nervøs på første date og etter min mening så kan det være lurt å treffes to-tre ganger for å finne ut av den kjemien. Kan hende den plutselig dukker opp når man blir litt tryggere på hverandre og kan senke skuldrene litt.

Har ingen som helst tro på at man på en første date i løpet av veldig kort tid oppnår en sånn gjensidig "blown away" følelse. Tar litt tid å bli kjent.

Anonymous poster hash: 732f9...253

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Den som intet våger intet vinner.

Første møtet kan være merkelig, se det ann på date nummer to.

Må legge til at jeg neppe hadde introdusert en som jeg var på første date med til noen bekjente jeg hadde truffet på selve daten. Hadde kanskje sagt "Hils på Per" eventuelt lagt til "en venn av meg".

• Liker 2
Skrevet

Ser det som helt ok at han ikke spanderte kaffe. Det kunne like gjerne du gjort, for den del.

Ser det heller ikke som særlig urovekkende at han ikke introduserte deg som 'date' overfor vennen sin.

Hilsen AB-kvinne

Anonymous poster hash: 7dd1b...285

• Liker 2
Skrevet

Spandere kaffe? For noe tull, på første date betaler man for seg selv. Menn som forlanger å betale på et så tidlig stadium.. Nei, det var virkelig ikke noe mot-argument her, altså.

Anonymous poster hash: d50ec...892

• Liker 2
Skrevet

Hadde droppet det. For en pingle som ikke turte å si dere var på date :fnise:

Skrevet

Jeg har datet en del. Og har jo aldri falt for noen på første date, føler selv jeg trenger noen dater for å vite om det er noe mer. Men noen vet jeg at det ikke kan bli noe mer med, etter første date og.

Anonymous poster hash: 467b5...174
Skrevet

Jeg har vært på en del førstedates som har vært greie nok,men uten særlig kjemi.Før skulle jeg av prinsipp gi alle en sjanse til,og gå på en date nr.2.Det ble aldri noe kjemi da heller,så nå avslutter jeg alltid etter første date om jeg ikke kjenner et sterkt ønske om å bli bedre kjent med ham.

Hvis han f.eks.har en humor jeg ikke liker,stiller masse rare spørsmål eller har et utseende som ikke tiltrekker meg vil en date nr.2 være bortkastet tid for meg,og for han også.

Hadde nok ikke gått på ny date om jeg var deg TS.Etter det jeg forstår var det ingen gnist?

Skjønner også at du ble litt skuffet av at han ikke betalte kaffekoppen din.Ingen stor krise nei,men likevel en fin gentleman-gest å gjøre det.

Skrevet

Jeg har sittet med akkurat samme følelser som deg etter en date. Og han spanderte heller ikke kaffen på meg. Det ble turn off for meg. Det var jo han som inviterte meg ut.

Jeg gikk med på å treffe ham på ny. Men kan si det slik at det daua ut. Og jeg gråt ikke over det. Første inntrykket er faktisk ganske viktig! Men her var første innrykket det samme som neste inntrykk. Så jeg syntes du skal gå ut en gang nr 2. Da slipper du tenke i ettertid om du ga det real sjanse.

Skrevet

Mener dere seriøst at mannen bør spandere kaffe? Jeg er mann og da jeg begynte med dating tenkte jeg også slik, men merket at det ikke var populært. I det siste har jeg alltid antatt at vi betaler hver for oss, og alle har syntes det var veldig greit.

Hva slags unormale damer er dere som synes det er turn-off at mannen ikke prøver å kjøpe dere?

• Liker 5
Gjest tomasjj
Skrevet

Møtte en fyr for et par dager siden, normalt kjekk. Kjemi: Følte ingenting ved første møte, han var hyggelig å prate med, men det var ikke sånn "wow, her er det noe" følelse. Men samtidig, hva kan man forvente ved første møte? Romantikeren i meg vil jo gjerne møte en man blir blown away av, men det er kanskje ikke slik realiteten er. Eller?

La også merke til at han ikke spanderte da vi skulle kjøpe en kopp kaffe. Synes mannen kan være litt gentlemann, og spandere de 30 kronene, men kan være jeg er litt hårsår ettersom jeg tidligere var i forhold med en meget gjerrig mann, noe som gjør at jeg ikke vil havne i samme situasjon igjen.

Han møtte også på en mannlig bekjent av seg, og turte da ikke stå for at han var på date, men klarte liksom egentlig ikke å si hvordan han kjente meg. Har forståelse for at man blir satt ut når man er på date med noen for første gang, og møter noen bekjente som da blir nysgjerrige; men hallo! stå for at du er på en date davel?

Ellers var det hyggelig, vi var inne på et slags galleri og kikket, og småpraten fløt ganske lett (vi var begge utadvendte) - men vil ikke si vi f.eks klikket veldig på humor eller klarte å få særlig dybde i samtalen. Ble jo litt presentasjon av seg selv på en måte. Men igjen, dette er kanskje normalt på 1.date?

Ville dere vært interessert i en 2.date dersom personen tok insj igjen?

Anonymous poster hash: 91a54...5b2

Man trenger mere tid for å bli kjent.

Ja.

Skrevet

Du forventer at mannen spanderer, og skriver, i fullt alvor, "insj"? Han fortjener bedre.

Anonymous poster hash: f8b1f...14c
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har sittet med akkurat samme følelser som deg etter en date. Og han spanderte heller ikke kaffen på meg. Det ble turn off for meg. Det var jo han som inviterte meg ut.

Hvis du hadde invitert ham ut, hadde du spandert? Hadde det vært en selvfølge?

Anonymous poster hash: f8b1f...14c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mener dere seriøst at mannen bør spandere kaffe? Jeg er mann og da jeg begynte med dating tenkte jeg også slik, men merket at det ikke var populært. I det siste har jeg alltid antatt at vi betaler hver for oss, og alle har syntes det var veldig greit.

Hva slags unormale damer er dere som synes det er turn-off at mannen ikke prøver å kjøpe dere?

I de fleste vestlige land er det ganske vanlig at mannen betaler.

Jeg har datet menn fra Storbritannia, Tyskland,Danmark og Spania.Alle har tilbudt seg å betale.

De fleste norske menn jeg har datet har også spandert en kaffe på meg.

Det er selvsagt ikke en stor turn-off om han ikke spanderer,så lenge jeg liker ham ellers,men det er absolutt et pluss om han gjør det.Jeg er svak for gentlemen :rodmer:

Endret av Sandie
Skrevet

I de fleste vestlige land er det ganske vanlig at mannen betaler.

Jeg har datet menn fra Storbritannia, Tyskland,Danmark og Spania.Alle har tilbudt seg å betale.

De fleste norske menn jeg har datet har også spandert en kaffe på meg.

Det er selvsagt ikke en stor turn-off om han ikke spanderer,så lenge jeg liker ham ellers,men det er absolutt et pluss om han gjør det.Jeg er svak for gentlemen :rodmer:

Har da ingenting med å være gentleman å gjøre. Jeg spanderer gjerne, men har fått et helt klart inntrykk av at damer ikke ønsker å bli spandert på så tidlig i en datingfase. Men noen er visst av en annen oppfatning, ser jeg her.

Skrevet

Har da ingenting med å være gentleman å gjøre. Jeg spanderer gjerne, men har fått et helt klart inntrykk av at damer ikke ønsker å bli spandert på så tidlig i en datingfase. Men noen er visst av en annen oppfatning, ser jeg her.

For meg er det absolutt en del av det å være en gentleman :)

Om noen spanderer en kaffe på meg føler jeg meg ikke forpliktet til noe som helst, men mulig en del kvinner gjør det og derfor vil betale selv.

Skrevet

Jeg var på date med noen for første gang. Praten gikk lett, men det var ingen WOW-følelse. Vi spiste ute sammen, og han spanderte heller ikke. Faktisk var det jeg som spanderte. Jeg tenker som deg, at menn burde ta initiativ til å betale. Jeg hadde ikke latt han, men jeg følte at han i det minste kunne tilby det, slik en gentleman ville ha gjort.

Den biten gjorde meg veldig usikker, fordi jeg HATER gjerrighet, og det er turn-off for meg. Men jeg ga det en sjanse og møtte ham igjen. Jeg er av den typen at hvis ikke date nummer en ikke gir meg de følelsene jeg leter etter, så blir det heller ikke noe date nummer to. Men denne gangen ga jeg det en sjanse. Date nummer to ble til date nummer tre, tre ble til fire, osv osv. Nå er vi kjærester.

Men så bruker jeg alltid tid på å bli glad i noen. Mennesker er bare forskjellige. Jeg syns du skal gi det en sjanse :) Blir det like klønete, har du prøvd.

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig om mannen tilbyr seg å betale på date nr to. Da viser han at han liker meg, og det er jo alltid hyggelig. Så kan jeg betale på date nr tre, om det blir noen.

Anonymous poster hash: 7dd1b...285

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...