PrinsesseNila Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har prøvd å finne utav dette på nettet ved å google, men jeg blir desverre ikke noe klokere, og jeg vil ikke kontakte saksbehandler før jeg eventuelt er sikker på at "det blir som planlagt". I Juni - September har vi planlagt et lengre utenlandsopphold. Jeg vet jeg ikke har krav på støtte under denne tiden, men jeg lurer på hvordan jeg skal "ordne" det med NAV. Er det mulig å sette AAP på "pause"? Kan jeg f.eks krysse av for ferie for hver dag i 3 mnd på meldekortene? Eller skal jeg på noen annen måte avslutte støtten (uten å avslutte permanent)? Jeg trenger å få gjennopptatt støtten når jeg kommer tilbake, men er klar for å ikke få en krone mens jeg er bortreist selvsagt. Vet jeg muligens spør vanskelig, men tenkte jeg kunne prøve før jeg prøver å snakke med saksbehandlere. Ikke alltid enkelt å gjøre seg forstått med de
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Nei, det er ikke mulig. Du har heller ikke mulighet til å krysse av for ferie sånn som det passer deg uten å ta det opp med din saksbehandler først. Anonymous poster hash: 407aa...08e 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Dette må vurderes individuelt og kan ikke besvares i forumet uten at vi får hele halve sykehistorien din. Legen eller behandlere din må og på banen. Hva gjør du med sykeforsikring når du skal være utenlands så lenge? Anonymous poster hash: d7e0d...19a 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Jeg ville ikke stolt på svar av andre enn saksbehandler/andre som virkelig har peiling. Man kan søke om å beholde støtten ved utenlandsopphold. Tror også det er mulig å få AAP igjen etter de tre månedene, hvis du ikke får beholde støtten. Det kommer helt an på din situasjon. Hva alle mulige andre har erfart, har liten betydning. Anonymous poster hash: 5a093...cba 2
Cowboy Lotte Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Snakk med Nav - drar du på ferie uten å si ifra har du gjort en ulovlig gjerning...
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Som de andre sier over her, snakk med NAV/saksbehandleren din Jeg fikk faktisk innvilget to uker ferie når jeg gikk på AAP, uten at det gikk utover utbetalingen min. Dette i samråd med lege, og full forståelse fra saksbehandler om at jeg trengte en pause fra arbeidspraksis. Anonymous poster hash: 1c1dd...199 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Hvis du har hatt tidbegrenset ufør og automatisk gikk over på AAP den gangen de innførte det 1/3-2010 får du reise på turer uten å si i fra og med inntekt. Vi fikk skriv om at denne gruppen slapp å si fra. Jeg reiste bort fra hus, mann og barn i 3 måneder i håp om å bli bedre. Jeg sa fra uansett og fikk beskjed om at det ikke gikk. Jeg viste saksbehandleren brevet jeg hadde fått og han sjekket med en som hadde jobbet lengre og beklaget seg. Det stemte. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på AAP, men håper det ordner seg for deg:) Anonymous poster hash: ddf83...0d7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Jeg gikk på AAP og fikk tilbud om et tre måneders utenlandsopphold. Fastlegen skrev en erklæring på at dette ville være bra for meg, og så søkte jeg "permisjon" fra AAP. Den ble innvilget. Da jeg kom hjem igjen, ble AAP gjenopptatt som normalt.Anonymous poster hash: c3b05...3a8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Dette må vurderes individuelt og kan ikke besvares i forumet uten at vi får hele halve sykehistorien din. Legen eller behandlere din må og på banen. Hva gjør du med sykeforsikring når du skal være utenlands så lenge?Anonymous poster hash: d7e0d...19a Sykeforsikring? TS er vel norsk og medlem av folketrygden. Vanlig reiseforsikring holder jo i lange baner. Anonymous poster hash: ac72d...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå