Gå til innhold

Dere med uren hud/akne som fortsatt er på jakt etter en bra fuktighetskrem - se her!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med akne/dårlig hud i over 10 år. Jeg har brukt forskjellige type kvisekremer (Finacea, Differin, Basiron), forskjellige type kurer (fruktsyrepensling, krystallsliping, fuktbehandling) og jeg har vært borti alle merkene der ute som finnes for uten/kvisete hud; alt fra dyre MD Formulations, Dermalogica, Elixir, Decleor, Matis , Bitoherm , Clinique til billigere merker som Nivea, BodyShop, Simple, og Garnier. For 4 måneder siden gikk jeg til konsultasjon hos 2 forskjellige hudleger, der begge anbefalte å sette meg på en Accutane kur - så her snakker vi sta kviser (med arrdannelse).

Når man har kvisete/uren hud så hjelper det litt på at kvisekremer tørker ut huden. De forskjellige type ansiktrenser har også en tendens til å etterlate huden litt stram, så her er det viktig med en god fuktighetskrem å smøre på etterpå. Kvisene ble borte,men huden ble tørr/fuktfattig. Selv om de produktene nevnt ovenfor fungerte bra som rens/masker så slet jeg virkelig med å finne en god fuktighetskrem. Hver gang jeg skulle smøre meg inn med en krem så følte jeg at 1. kremen ligger utenpå som et skinnende lag på huden, 2. huden ser plutselig fettete/oljete ut,enda kremen er vannbasert og spesielt laget for aknehud, eller 3. merker ingen forbedring, huden føles fortsatt tørr/fuktfattig.

Her om dagen bestilte jeg noen Carita-produkter fra en nettbutikk, og bestilte en krem fra samme merke som jeg ikke hadde prøvd eller sett tidligere, men som så ut til å være bra utifra beskrivelsen som sto der.

Jeg må si at det er noe av det beste jeg har prøvd. Jeg vet ikke hva det er i kremen som fungerer så bra, men huden min er for første gang siden jeg var 15 år gammel,blitt helt myk og fin! Den stråler, rett og slett.

Produktet heter Carita Emulsion Powder og er beregnet for kombinert (altså både tørr og fet hud) og fet hud.

Her er det jeg har å si om kremen:

- huden kjennes myk ut - det viktigste av alt.

- huden ser friskere ut, ikke lenger "grå" og gusten

- småkviser som kommer (fikk en på haken pga mensen) forsvinner mye kjappere, jeg regner med at siden huden ikke lenger er tørr så klarer den å hele seg selv mye kjappere enn da den var tørr. Det er jo også kjent at tørr/fuktfattig hud produserer mer talg,og dermed mer kviser, for å opprette balansen.

- evt. kviser som oppstår etterlater ikke røde merker mer enn noen dager. Igjen, av samme grunn som punktet ovenfor. Jeg har røde merker av kviser som er over ett år gamle, så det her er et mirakel for meg at huden faktisk klarer å "beskytte" seg selv bedre

- samtidig, har ikke hatt noe tegn til kviseutbrudd (bank i bordet)og huden min ser faktisk plettfri ut.

- kremen trekker inn med en gang som gjør at makeup kan settes med en gang også.

Jeg anbefaler alle dere med aknehud om å gi denne kremen en sjanse hvis ingen andre kremer fungerer. Mest sannsynlig så vil dere bli like fornøyde som det jeg er.

Skulle sjekke pris og div. info fra nettbutikken jeg kjøpte den av,men den står ikke oppført på listen lenger... Jeg krysser fingrene for at de får den på lager -og i verste fall kan den kjøpes i vanlig butikk, men da for en mye dyrere penge.

Terningkast: 6

Anonymous poster hash: e99d9...ce9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kanskje prøvd dersom det ikke lyste fult så mye REKLAME av innlegget som det gjør....

Anonymous poster hash: 8b17c...74d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje prøvd dersom det ikke lyste fult så mye REKLAME av innlegget som det gjør....

Anonymous poster hash: 8b17c...74d

Du mener at jeg får betalt for å fronte produktet?

Av hvem? Carita ? Eller nettbutikken som jeg unnlot å nevne i innlegget?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på tørr og fuktfattig hud, meget skeptisk til et produkt som skal funke for både tørr og fet hud uten å gi meg kviser.

Anonymous poster hash: 1c597...5a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på tørr og fuktfattig hud, meget skeptisk til et produkt som skal funke for både tørr og fet hud uten å gi meg kviser.

Kremer for kombinert hud har jo funnes lenge. Da trenger man en krem med mye fukt og lite/ingen fett.

Anonymous poster hash: ef740...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme problem som deg like lenge og samme hudtype, er kvitt kvisene nå men sliter med tørr hud, fungerer dette for menn?

Et annet spørsmål, har noen arr og røde merker igjen på kinnene og ganske grov hud i panna, har du vært borti kjemisk peeling? Kan det hjelpe for meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange med aknehud har det man kaller "kombinert" hud. Veldig få har faktisk kun det ene eller det andre, enten bare tørr eller bare oljete hud. Det vil si at i enkelte områder i ansiktet mitt så har jeg fet, oljete hud med synlige porer. Andre steder i ansiktet så har jeg fuktfattig hud, og den kjennes ofte litt "stram" og rød ut og om jeg ikke tar på krem så vil den flasse litt.

Det betyr at jeg derfor må ha en krem som gir mye fukt, men som samtidig ikke gir kviser/tetter porer.

Her har jeg prøvd en del forskjellig, og det som fungerte før fungerer plutselig ikke lenger ,av en eller annen grunn.Det jeg brukte tidligere var Avene Cleanance , vannbasert hudkrem (fåes kjøpt på alle apotek) som jeg fikk anbefalt av hudlege når jeg gikk på Finacea+Differin (hvis jeg husker rett).

I de siste ukene så har jeg måttet prøve noe annet fordi jeg følte at den ikke gir nok fukt,og da kom jeg over denne kremen og siden jeg er så fornøyd med den så tenkte jeg at jeg kunne legge ut et tips til dere andre også!

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme problem som deg like lenge og samme hudtype, er kvitt kvisene nå men sliter med tørr hud, fungerer dette for menn?

Et annet spørsmål, har noen arr og røde merker igjen på kinnene og ganske grov hud i panna, har du vært borti kjemisk peeling? Kan det hjelpe for meg?

Denne fungerer på både menn og damer, ja. Synes ikke lukten er spesielt "jentete" heller, så det er et pluss.

Sliter du med grov hud og merker,så anbefaler jeg fruktsyrepensling. Det er mildt, men veldig effektivt. Fruktsyren fjerner døde laget med grov,gammel hud og huden din ser og kjennes mykere og friskere ut. Du må ta det mellom 4-6 ganger. Merkbar forskjell!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at Carita sine produkter er gode hvert fall :) Stadig noe usikker på serum og krem for uren/kombinert hud, det gir meg bare ikke nok fukt, men tenkte å teste det på nytt til sommeren. Men deres serie for sensitiv hud er fantastisk! Og SOS masken. Må innrømme jeg fikk meg en ny favoritt med den masken da hudpleieren min sendte med meg en prøve hjem. Lyst til å teste mer i dette merket, men prisene er jo stive da.. .

Anonymous poster hash: a7acc...a07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prøvd så mye som du påstår så vet du sikkert at det som funker for noen ikke sikkert virker for andre.

Selv sverger jeg til koreanske hudpleieprodukter, det er ingen mulighet for at jeg bruker så mye penger på étt produkt.

Anonymous poster hash: 271fb...db0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prøvd så mye som du påstår så vet du sikkert at det som funker for noen ikke sikkert virker for andre.

Selv sverger jeg til koreanske hudpleieprodukter, det er ingen mulighet for at jeg bruker så mye penger på étt produkt.

Jeg skrev om den som et tips for de med akneutsatt hud som også trenger en del fukt, og som har prøvd det meste men enda ikke funnet en krem som er bra nok.

At den fungerte bra på meg betyr ikke at den vil fungere like bra på alle - det gjelder absolutt alle produkter der ute, uansett pris og merke. (jeg har brukt Mischa produkter før, fungerte ikke publisert hud enda jeg vet det er et bra merke). Men det er da fortsatt mulig å kunne tipse folk om egne erfaringer for det om.

Laget tråden som et tips, fordi jeg ble veldig fornøyd med den. Skulle gjerne likt å lese flere tråder som denne der brukere også kan dele deres gode (eller dårlige) erfaringer med div. produkter. Så er det opp til en selv om man vil prøve den eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er Carita et veldig dyrt merke. 800 kr for en krem? Alt for dyrt.

Jeg vet... Kjøpte min på nettbutikk til rundt 500-600kr, synes det ee fortsatt veldig dyrt,men når jeg endelig finner noe som fungerer så tar jeg meg råd til det.

Dessuten varer vel den krukken i flere måneder, det skal ikke mye mengde til for å smøre hele ansiktet godt. Tipper at den vil vare noen måneder, og at jeg kommer til å kjøpe den maks 2 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skrive under på at Carita sine produkter er gode hvert fall :) Stadig noe usikker på serum og krem for uren/kombinert hud, det gir meg bare ikke nok fukt, men tenkte å teste det på nytt til sommeren. Men deres serie for sensitiv hud er fantastisk! Og SOS masken. Må innrømme jeg fikk meg en ny favoritt med den masken da hudpleieren min sendte med meg en prøve hjem. Lyst til å teste mer i dette merket, men prisene er jo stive da.. .

Anonymous poster hash: a7acc...a07

Er fornøyd med Carita ellers jeg også, husker jeg fikk testet det hos hudpleier men droppet å kjøpe fordi det var for dyrt. Men nå virker der som om de skrur ned prisene deres på nettbutikker omkring så jeg har kjøpt inn både renser,toner og øyekremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tips til merker/utsalgssteder osv? :)

Anonymous poster hash: 4b5d9...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame.com

Har du ikke noe saklig å komme med så kan du la være å kommentere i det hele tatt.

Skal du anklage meg for reklame (dvs at jeg finner på det jeg skriver) så bør du ha god grunn og bevis for hvem/hva jeg reklamerer for. Det har du ikke,for alt jeg skriver er min egen opplevelse av et produkt.

Hadde dette vært reklame hadde moderator stengt tråden, så hvis du har et problem med tråden her, ta det opp med moderator. Takk!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...