AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 SI gjerne noe om hvilket kjønn du er og hvilken vei aldersforskjellen kan gå. Jeg spør fordi jeg nå er interessert i en som er sju år eldre og kjenner at det stresser meg litt. Det er ikke forskjellen i seg selv som plager meg, men tanken om at han kanskje vil begynne å ønske seg barn og ekteskap og slike ting leeenge før jeg føler jeg er kommet til det stadiet. Andre med erfaringer, synspunkter, hva som helst? Anonymous poster hash: 235b8...612
Gjest extra Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 SI gjerne noe om hvilket kjønn du er og hvilken vei aldersforskjellen kan gå. Jeg spør fordi jeg nå er interessert i en som er sju år eldre og kjenner at det stresser meg litt. Det er ikke forskjellen i seg selv som plager meg, men tanken om at han kanskje vil begynne å ønske seg barn og ekteskap og slike ting leeenge før jeg føler jeg er kommet til det stadiet. Andre med erfaringer, synspunkter, hva som helst? Anonymous poster hash: 235b8...612 Det er opprettet mange tråder om dette emnet dersom du bruker forumets søkefunksjon.
Cowboy Lotte Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Hehe jeg mener at alder ikke har noe å si... Uansett... 50 års aldersforskjell kan jo sikkert være fint for noen, jeg er ingen til å dømme her...
breiflabb Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Jente på 25. Jeg dater en som er 6 år eldre, tanken på barn og ekteskap skremmer meg ikke lenger, han er så trygg og god. Jeg tror det at møter man den rette blir man åpen for det
Miklo Velka Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Alder for meg er egentlig ikke avgjørende til syvende og sist, men ideelt sett så ønsker jeg at hun skal være mellom 25 og 35 år gammel. Rundt 30 hadde vært perfekt. Mann, 37. Endret 18. januar 2015 av Gibralfaro
Gjest HeiHade Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Alder for meg er egentlig ikke avgjørende til syvende og sist, men ideelt sett så ønsker jeg at hun skal være mellom 25 og 35 år gammel. Under 30 hadde vært perfekt. Mann, 37. Hvorfor? Er det en fruktbarhetsgreie eller liker du bare ikke folk på din egen alder? 5
kattaa Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Min erfaring er at syv år ikke er så uvanlig aldersforskjell, og at det derfor ikke burde være grunn for bekymring dersom forholdet er sunt. Men kan dele litt av egne erfaringer likevel. Mannen min er mer enn 15 år eldre enn meg. Vi har vært sammen i mer enn fem år. Har fungert bra hele veien (minus litt sure blikk fra fremmede her og der ). Det er utfordringer med den alderforskjellen vi har, men vi kompenserer med god kommunikasjon og at vi er raus med hverandre. Jeg erfarte at "milepæler" som barn og ekteskap er viktig å snakke om både når det er ønskelig og når det ikke er ønskelig. Det er lett å føle seg avvist hvis man ikke er forberedt på at partneren ikke ønsker å gifte seg når man selv er klar til å fri. Det kan også være lettere for den som ønsker barn å vente på at partneren blir klar hvis h*n vet at selv om partneren ikke ønsker barn nå så ønsker partneren barn senere. Selv om man ikke vet når man er klar for slikt så er det mye bedre for partneren å ha en pekepinne på når det vil være aktuelt enn å leve i usikkerhet om det noen sinne vil bli aktuelt.
Miklo Velka Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Hvorfor? Er det en fruktbarhetsgreie eller liker du bare ikke folk på din egen alder? Har ikke noe godt svar på det, bare foretrekker at de er noen år yngre enn meg. 1
romtemperert Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Jeg fikk nettopp en melding på Sukker fra en som var 40 år eldre en meg. Det var *litt* i overkant, synes jeg! I utgangspunktet tenker jeg at et par-tre år yngre - opptil 10 år eldre går greit.
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Max 2-3 årskull begge veier. 1990 - 1996. Selv om jeg synes 96 så litt ungt ut da jeg skrev det
Gjest Fenrir Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Syntes ikke man skal bry seg så mye om alder. 2
Okapi Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Jeg tror ikke alder har spesielt mye å si for min del, det vesentlige er at vi kommer overens intellektuelt i tillegg til å være fysisk tiltrukket av hverandre. Gjelder å finne en balanse mellom de unge umodne og de gamle kjedelige.
Nowayback Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 28 år, kunne gått et par år opp, og opptil 8 år ned. Altså fra 20-30.
Gjest Argentina Skrevet 18. januar 2015 #14 Skrevet 18. januar 2015 Jeg syns opptil 20 år eldre er ok jeg er 20
Miklo Velka Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Hvorfor? Er det en fruktbarhetsgreie eller liker du bare ikke folk på din egen alder? Har ikke noe godt svar på det, bare foretrekker at de er noen år yngre enn meg. Kan være at det er fordi at jeg mistet noen år av mitt liv grunnet sykdom, og føler at jeg derfor er på samme nivå erfaringsmesig, med de som er noen år yngre enn meg. Det er mye som jeg ikke føler at jeg har fått gjort, erfart eller deltatt på, og de som er like gamle som meg har gjerne disse erfaringene, som jeg nå føler at jeg må eller bør tilegne meg. Det er i så fall ikke bevisst. Endret 18. januar 2015 av Gibralfaro
Gjest Pop! Skrevet 18. januar 2015 #16 Skrevet 18. januar 2015 "Problemet" med for høy aldersforskjell er ofte at en dør før den andre. Selv om jeg synes at alder generelt er irrelevant, så vil jeg nok si maks 15 år eldre. Yngre derimot, mindre aldersforskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Jente på 28 år. Max 10 år aldersforskjell (og da oppover). Anonymous poster hash: b9986...c5a
annebanane Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Tidligere var jeg veldig på at jeg ville ha noen tett på min egen alder, men etterhvert har vel den "grensen" blitt presset lenger og lenger oppover. Fungerer en bra i lag og ønsker det samme videre, så ser jeg ingen problemer med å være sammen med noen som er rundt 12 (+/-) år eldre selv. Yngre har jeg nok ikke noe særlig sansen for generelt sett.
Sandie Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 +/- 10 år er min absolutte grense.Har aldri datet noen som er mer enn 5 år eldre eller 3 år yngre enn meg selv.Jeg er i midten av 30-årene.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #20 Skrevet 19. januar 2015 Er litt rart hvordan kvinner alltid nesten syntes det er greit med en som er eldre men yngre er no no. De er faktisk ikke så mye mer modne de som er eldre ofte. Anonymous poster hash: 78e1c...603 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå