Gå til innhold

Trenger hjelp!... Tegnebrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg er fristet til å kjøpe tegnebrett, men har null erfaring med det... Vil helst ha et tegnebrett der man kan se på selve skjermen på brettet i stedet for å måtte se på pc-skjermen det er koblet opp til. Finns det? Hvilket type er best? Kan dere anbefale noen som ikke er alt for dyre?

Anonymous poster hash: f0a24...40e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare googlet litt og fant denne

Du sa ikke noe hvor mye du vil bruke.

Skrevet

Jeg bare googlet litt og fant denne

Du sa ikke noe hvor mye du vil bruke.

Takk for tips :) Men jeg har ikke råd til å bruke mer enn et par tusen

Skrevet

Takk for tips :) Men jeg har ikke råd til å bruke mer enn et par tusen

For et par tusen får du ikke et tegnebrett med skjermen på brettet. Jeg vil i så fall anbefale Wacom Intuos-serien, har vært veldig fornøyd med dem selv.

Anonymous poster hash: 229be...7e9

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg er fristet til å kjøpe tegnebrett, men har null erfaring med det... Vil helst ha et tegnebrett der man kan se på selve skjermen på brettet i stedet for å måtte se på pc-skjermen det er koblet opp til. Finns det? Hvilket type er best? Kan dere anbefale noen som ikke er alt for dyre?

Spør Yme, virker som han har peil.
Skrevet

For et par tusen får du ikke et tegnebrett med skjermen på brettet. Jeg vil i så fall anbefale Wacom Intuos-serien, har vært veldig fornøyd med dem selv.

Er det ikke veldig vannskelig å se på en skjerm mens man tegner på en annen? Hvis ikke kan jeg jo vurdere en annen type :)

Skrevet

Er det ikke veldig vannskelig å se på en skjerm mens man tegner på en annen? Hvis ikke kan jeg jo vurdere en annen type :)

Det er vanskelig i starten, men man blir fort vant til det. Det er mange øvelser som er spesialdesignet for at du skal bli vant til det raskest mulig :)

Skrevet

Det er vanskelig i starten, men man blir fort vant til det. Det er mange øvelser som er spesialdesignet for at du skal bli vant til det raskest mulig :)

Så et lite Wacom tegnebrett til rundt sekshundre kroner (tror jeg det var).... Er det grei nok kvalitet for en nybegynner, eller er det for billig til å kunne være bra?

Skrevet

Så et lite Wacom tegnebrett til rundt sekshundre kroner (tror jeg det var).... Er det grei nok kvalitet for en nybegynner, eller er det for billig til å kunne være bra?

Jeg har et lie wacombrett som jeg kjøpte for 4-500 kroner for et par år tilbake. Det fungerer helt fint å øve seg på og bli kjent med teknikken. Jeg er veldig fornøyd med det til hobbybruk.

Anonymous poster hash: 3ce3c...bb4

Skrevet

wacom bamboo pen and touch er bra og ikke så dyrt

Skrevet

Tusen takk for hjelp dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...