AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Hei! Ble gravid på første forsøk med mitt barn. Brukte EL -tester i første PP pga noe uregelmessig sykluser. Vi begynte å prøve igjen i fjor sommer fram til desember i fjor - uten resultat. Jeg merket at syklusene ble lengere og lengere for hver mnd, så vi hadde ikke så mange "forsøk" på disse 5,5 mnd. Vært hos Gu, og jeg har egg og alt ser fint ut. Vi har nå tatt en pause, men nå engster jeg meg for at jeg ikke skal bli gravid igjen... Huff... Anonymous poster hash: e9931...8ed 1
Sensi Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Hei. Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1. Nå har vi prøvd i ett år. Kaaanskje positiv test i kveld, men litt usikkert resultat. Snakket med flere venninner som brukte lenger tid på nr 2. Ikke mist håpet :-)
Sensi Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Hvis lenger mellom syklusene mener jeg man kan få hormoner som modner. Pergotime eller noe. Det ville ikke hjelpe for meg for har hatt eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Sekundær barnløshet er jo en kjent sak, særlig fordi førstegangsfødene stadig blir eldre og eldre. Anonymous poster hash: c5b8d...ac4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble gravid på første forsøk med både nr 1 og 2 (siste som 34-åring). Så denne regelen gjaldt i alle fall ikke meg. Som en annen her skriver, har det trolig med alder å gjøre? Fruktbarheten synker etterhvert som man blir eldre? Anonymous poster hash: a4183...d36
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Ts her! Tror ikke alder har så mye å si her....fylte akkurat 30 år. Fruktbarheten kan ikke ha gått drastisk ned de siste årene!? Anonymous poster hash: e9931...8ed
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Jeg brukte 3 pp på første og 2 pp på andre. Anonymous poster hash: ccfca...eaf
Mammaen1 Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Barn nr1 ble jeg gravid med på pilla.. Nr2 er vi i pp4
Thinkerbelle Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Ble gravid nesten før jeg fikk tenkt tanken på å prøve med nummer 1, og det tok 4 PP med nummer 2..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Hei! Opplever akkurat det samme. Ble gravid på 1. forsøk med nr. 1. Nå har vi prøvd siden i sommer, og sitter her og håper.... er i pp6. Anonymous poster hash: 98c0f...755
~white lady~ Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Hei! Ble gravid på første forsøk med mitt barn. Brukte EL -tester i første PP pga noe uregelmessig sykluser. Vi begynte å prøve igjen i fjor sommer fram til desember i fjor - uten resultat. Jeg merket at syklusene ble lengere og lengere for hver mnd, så vi hadde ikke så mange "forsøk" på disse 5,5 mnd. Vært hos Gu, og jeg har egg og alt ser fint ut. Vi har nå tatt en pause, men nå engster jeg meg for at jeg ikke skal bli gravid igjen... Huff... Anonymous poster hash: e9931...8ed Det finnes ingen fasit for hvor lang tid det tar. Med sønnen min prøvde vi mer eller mindre aktivt i 8 måneder, og nå har vi holdt på i over 4 år uten resultat for å få nr. 2. Vi er begge friske og alt ser ut til å fungere normalt. Fortsett med el-tester du, og skulle det drøye får du ta kontakt med lege igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Vi brukte to år på den første, men fikk klaff på andre forsøk med nr to. Uten at noe fysisk hadde endret seg (borsett fra at jeg var blitt tyngre, da, Ken det teller vel ikke akkurat positivt). Tror man bare må innse at det er mye tilfeldigheter ute og går.Anonymous poster hash: f05af...b9d
marihihia Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Det er vel mye tilfeldigheter når det klaffer. Jeg ble gravid med nr 1 i pp1, nr2 i pp 2, men er nå i pp 11 med nr 3!
Lune Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Oj! Dette stresser meg..jeg ble gravid på første forsøk med nr 1 og barnet er snart 1 år. Jeg ønsker 2 år i mellom barna og kunne tenkt meg å starte prøvingen igjen til sommeren. Men pga ny jobb, så føler jeg vi må vente til neste år... Men, om vi sliter med å få nr 2..så er det kanskje best å starte opp nå i sommer alikvell. Jeg har hørt at flere bruker lengre tid på å få nr 2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå