AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Føler i grunn at dette passer best her selv om det egentlig burde vært i mat og drikke kategorien. Jeg skal i babyshower til helgen, og da er det blitt bestemt at vi skal ha med en tapasrett vær, jeg har tenkt å ha med lefseruller, men det store spørsmålet er hva skal jeg fylle disse lefsene med? føler deg mest vanlige er spekeskinke og laks, men det er vel slik at det er ting gravide ikke kan spise? Vil nå at maten jeg tar er noe alle kan spise. Derfor spør jeg dere som har litt peiling rundt dette her hva kan jeg fylle lefsene med? har tenkt på koktskinke men jeg er selv ikke så begeistret for koktskinke like mer spekeskinke. håper noen kan hjelpe. Anonymous poster hash: 7f0bd...4f1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 TS her. må bare si at jeg har tenkt tanken om å fylle de med litt forskjellg. så jeg kan selvfølgelig ha noen med koktskinke og ost, andre med spekeskinke og noen med røkt laks, men er åpen for andre forslag også Anonymous poster hash: 7f0bd...4f1
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Man skal jo være forsiktig med spekeskinke som gravid men røykelaks skal gå greit sålenge pakken er godt innenfor dato og nyåpnet. Det skal sies at om jeg hadde fått servert spekeskinke hadde jeg satt pris på om pakken der også var nyåpnet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Hva med å fylle noen med det vanlige og noen med skinke? Skinke kan jo gravide spise. Jeg spiser forresten både fenalår og fårepølse og er gravid. Er jo blitt friskemeldt å spise blant gravide. Så på Jordmødrene en gang og der var det ei gravid jordmor som satt å spiste salami. Alt med måte, åpningstid og det skal oppbevares riktig. Anonymous poster hash: f8a57...c6c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Synes du skal holde deg til kostholdsreglene for gravide. Ikke ta med noe som den gravide ikke kan spise.Anonymous poster hash: 1d56f...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Hva med å fylle noen med det vanlige og noen med skinke? Skinke kan jo gravide spise. Jeg spiser forresten både fenalår og fårepølse og er gravid. Er jo blitt friskemeldt å spise blant gravide. Så på Jordmødrene en gang og der var det ei gravid jordmor som satt å spiste salami. Alt med måte, åpningstid og det skal oppbevares riktig.Anonymous poster hash: f8a57...c6c Hvor har du det fra? Jeg har hørt at det ikke er ok. Skjønner ikke at noen tar sjansen?Anonymous poster hash: 505b5...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 http://altformamma.no/141/article/item/null/salami-jatakk Jeg har fått klarsignal fra både lege, jordmoren min og jordmødre på Haukeland. De reglene er gamle og begynner å gå ut på dato. Kjenner flere og flere gravide som spiser fårepølse og salami. Anonymous poster hash: f8a57...c6c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Hva med å fylle noen med det vanlige og noen med skinke? Skinke kan jo gravide spise.Jeg spiser forresten både fenalår og fårepølse og er gravid. Er jo blitt friskemeldt å spise blant gravide.Så på Jordmødrene en gang og der var det ei gravid jordmor som satt å spiste salami.Alt med måte, åpningstid og det skal oppbevares riktig. Anonymous poster hash: f8a57...c6c Jordmødrene hvor hun spiste det er fra 2011, så er noen år gammelt nå. Her har lege, jordmor og gynekolog sagt at man skal holde seg borte.Anonymous poster hash: c226a...d3d 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 http://altformamma.no/141/article/item/null/salami-jatakk Jeg har fått klarsignal fra både lege, jordmoren min og jordmødre på Haukeland. De reglene er gamle og begynner å gå ut på dato. Kjenner flere og flere gravide som spiser fårepølse og salami.Anonymous poster hash: f8a57...c6c Det har også vørt endel listeria i disse produktene de siste åra, ville vært veldig forsiktig med å spise det som gravid!
siba Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Uavhengig av hva som er nyeste forskning, så vil jeg tro at noen er redde for å spise både røkelaks og spekeskinke. Hva med å bruke kylling- eller kalkunskinke? Eller litt grillet kylling? 😊
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Takk for gode tips, dette her er ikke lett å bli klok på, får lage litt forskjellig åg gi beskjed så kan den gravide bestemme selv hva hun våger å spise og ikke. Eller hvis dere har noen andre eksempler på spennedne tapasretter tar jeg gjerne i mot tips. Pastasalat, kjøttboller, eggerøre, stektepoteter blant annet er det andre som skal lage. Anonymous poster hash: 7f0bd...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå