Gå til innhold

Amerikanske kaker.. Er de gode?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I California spiste jeg noen helt nydelige cupcakes jeg fremdeles fabulerer om. Men generelt er det meste av amerikanske søtsaker for søtt for meg. Sjokoladen er fæææl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotkake er godt, cupcakes går an i små porsjoner. Brownies er jeg ikke så glad i (!), amerikanske ostekaker er altfor mektige.

Fondant bruker jeg aldri, jeg forstår meg ikke på tykke lag av sukkerpasta med diaréfremkallende mengder av matfarge i. De kakene i Cake Boss er vel mer skulpturer enn kaker. Ser det ut som ihvertfall, men jeg har jo ikke smakt dem. I disken i det bakeriet ser det derimot ut til å være mye annet godt. :)

Skrevet

Uenig med deg når det gjelder cola light "der borte" - den smaker ikke som vanlig norsk cola uansett hva en slenger i den. Joa, den har masse søtningsstoffer, men den er ikke søtere enn norsk vanlig cola. Hilsen en annen colaelsker.

I USA bruker de mest corn syrup, og ikke sukker i brus. Er det som i hovedsak gjør at folk flest kjenner forskjell.

Anonymous poster hash: 38dc9...6fa

Deg om det :)

Smaken er som baken ^^

Skrevet

I Nord Amerika er det Canada som har bra cola. Selv godteri er bedre i Canada. De bruker sukker i brusen og ikke corn syrup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...