Gjest brutal_mann Skrevet 18. januar 2015 #1 Del Skrevet 18. januar 2015 Ærede kvinneguidere, kan dere guide en mann i den edle kunsten i å få gulende blondegardiner, type heklet, hvite igjen? Jeg er mann, jeg leser normalt bruksanvisninger og vaskelapper, men disse hjemmeheklede gardinene, de har ikke slik. Hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 18. januar 2015 #2 Del Skrevet 18. januar 2015 Biotex hvit, kanskje? Min mor bruker det på gulnede duker, bunadsklær etc. Funker veldig bra! Pakken på det hun bruker ser ikke likt ut om det som er å få tak i nå, da. Om det bare er ny innpakning eller et annet produkt vet jeg dessverre ikke, men det kan vel uansett være verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Del Skrevet 18. januar 2015 Legge det i klorin kanskje? Anonymous poster hash: 73d15...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 19. januar 2015 #4 Del Skrevet 19. januar 2015 Legge det i klorin kanskje? Anonymous poster hash: 73d15...c89 Klorin er bra til mye, men jeg ville vært forsiktig med å bruke det på heklede gardiner. Det skal lite til før de rett og slett går i oppløsning. Hvis du velger å bruke klorin allikevel, så pass på mengden og skyll godt etterpå. Avslutt med eddik i siste skyllevann, det stopper kloringseffekten som ellers vil vedvare og slite på garnet. Du kan prøve, som noen nevne over, vaskemiddel for hvit vask og så henge gardinene ut i sola så de bleker der. om det ikke virker og du ikke kan bruke dem som de er, så kan du jo gyve løs på klorinflaska. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Del Skrevet 19. januar 2015 Blenda eller omo hvitt, 40 grader og et langt program i vaskemaskinen. (Jeg har trodd du var en kvinne, så feil kan man ta.)Anonymous poster hash: 49848...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 20. januar 2015 #6 Del Skrevet 20. januar 2015 Ikke bruk sterke vaskemidler! Heng gardinene ut i sola. Er det snø, kan du legge dem oppi snøen når det er sol. Sola vil bleke gardinene. Fungerer ikke det, bør du vaske for hånd eller du kan også blande klor i vann (se flaske), tynn blanding, og legge dem forsiktig oppi. Jeg ville vært forsiktig med maskinvask dersom du ikke vet hvor mye de tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Del Skrevet 20. januar 2015 Bestemor pleide å bleke bunadskjorter med surmelk. Kanskje det funker på gardiner også? Dessverre vet jeg ikke fremgangsmåten, og det er for sent å spørre Anonymous poster hash: 38000...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 20. januar 2015 #8 Del Skrevet 20. januar 2015 Vanish white sammen med omo white og 60 grader ville jeg gjort. Har selv en hjemme hekklet duk som er i bomull jeg gjør dette med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. januar 2015 #9 Del Skrevet 20. januar 2015 Takk for gode råd Prøver med med ullprogram, omo hvit og 40 grader. Kjørte en test først med sånn bånd som holder gardinene til siden (bevise hardt at en er mann ja...) Båndet ser ok ut, så da er det full runde med gardiner i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå