Gå til innhold

Gratinerte ekorn i stikkelsbærsaus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har store vanskeligheter med å få rett konsistens på sausen enda jeg følger oppskriften nøye. Noen her som kan opplyse meg om mengdeforholdene i sausen på denne klassiske retten?

Har du brukt newtonmeter til å måle opp ingrediensene dine?

Hvis du ikke gjør dette nøye nok, blir det fort litt emmen smak og tynn saus.

Mengdeforholdet blir slik:

2H2 + O2 → 2H2O

Lykke til.

Edit: Jeg regner med at du har gått ut fra dette, når du ikke har fått til sausen.

H2 + O2 → H2O

Det er en vanlig feil å gjøre, når man skal tilberede ekorn. Og da blir altså sausen ubalansert, smakløs og tynn.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3

Takk for all velvillighet fra mesterkokkene her inne , har fått langt bedre dreis på det nå, det er viktig at konsistensen er såpass tykk at de ristede ekornballene ikke synker ned i sausen etter at man har pyntet, da blir de ikke crunchy :)

Gjest crazycatlady

Den var bare ubehagelig å lese. Katter er jo så søte... :(

Du skjønner at jeg tulla????? Sånn som alle andre her i tråden? Jeg ELSKER katter og har flere selv (sjekk brukernavnet mitt) og ville aldri gjort en katt noe vondt. Jeg lever rett og slett for kattene mine, de betyr alt for meg og min største drøm er å starte hjem for hjemløse katter. Ingenting provoserer og gjør meg mer trist enn mishandling av dyr! Katter er ikke bare søte, de er fantastiske, herlige dyr på alle måter. Sikkert dårlig spøk det jeg skrev, men det var jaggu hovedinnlegget og om man ser sånn på det. :) Dette er jo en trolletråd må du skjønne. Er da ingen som spiser ekorn, rotter eller værhår! :hoho:

Annonse

Gjest daisydaisy

Du skjønner at jeg tulla????? Sånn som alle andre her i tråden? Jeg ELSKER katter og har flere selv (sjekk brukernavnet mitt) og ville aldri gjort en katt noe vondt. Jeg lever rett og slett for kattene mine, de betyr alt for meg og min største drøm er å starte hjem for hjemløse katter. Ingenting provoserer og gjør meg mer trist enn mishandling av dyr! Katter er ikke bare søte, de er fantastiske, herlige dyr på alle måter. Sikkert dårlig spøk det jeg skrev, men det var jaggu hovedinnlegget og om man ser sånn på det. :) Dette er jo en trolletråd må du skjønne. Er da ingen som spiser ekorn, rotter eller værhår! :hoho:

Jeg skjønte at du tullet ja, brukernavnet og bildet "avslører" deg. :fnise: Synes dog det er vanskelig å lese slike ting om søte små kattepuser...

Annonse
Gjest crazycatlady

Jeg skjønte at du tullet ja, brukernavnet og bildet "avslører" deg. :fnise: Synes dog det er vanskelig å lese slike ting om søte små kattepuser...

Ikke at jeg er for steking og koking av små ekorn, men er veeeldig svak for kattepuser...

Begynte litt å lure om du trodde jeg var seriøs. :fnise: Å nei du, alle kattene mine har værhårene sine intakt gitt. :) I skrivende stund har jeg tre malende puser på fanget. <3 Fins ikke noe mer beroligende.

Hehe, syns navnet på tråden var litt ekkel jeg, spise ekorn liksom. Men skjønte jo at det var trolling. :)

Gjest daisydaisy

Begynte litt å lure om du trodde jeg var seriøs. :fnise: Å nei du, alle kattene mine har værhårene sine intakt gitt. :) I skrivende stund har jeg tre malende puser på fanget. <3 Fins ikke noe mer beroligende.

Hehe, syns navnet på tråden var litt ekkel jeg, spise ekorn liksom. Men skjønte jo at det var trolling. :)

Så koselig! Skulle gjerne hatt litt selskap fra min firbente pelsklump her selv...

Kan ikke være noe annet enn trolling detta nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...