AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Del Skrevet 18. januar 2015 Er ofte litt usikker på når jeg skal bruke de forskjellige. Kan noen forklare? Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deer Skrevet 18. januar 2015 #2 Del Skrevet 18. januar 2015 is - entall are- flertall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melonly Skrevet 18. januar 2015 #3 Del Skrevet 18. januar 2015 We, you, they - are He, she, it - is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Del Skrevet 18. januar 2015 We, you, they - are He, she, it - is Takk for forsøket, men det var ikke det jeg spurte om. Jeg lurer på når man skal bruke "there are ......", "there is ........." og "it is ..........". Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg får forklare litt mer: "There is so much to do" - riktig? "There are so many people in my class" - riktig? Hva med ord som "something, anyone etc. Skal man skrive "there is something going on here"? Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg får forklare litt mer: "There is so much to do" - riktig? "There are so many people in my class" - riktig? Hva med ord som "something, anyone etc. Skal man skrive "there is something going on here"? Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a Det ser riktig ut, lenge siden jeg har hatt engelsk grammatik, men kan jo prøve meg på en forklaring. "Much" brukes med utellelige ord som derfor ikke får flertall, dermed blir det "there is" Andre eksempler på ord "much" kan brukes med er f.eks. "information", "pork", "sugar". "Many people" er flertall, dermed blir det "there are". Anonymous poster hash: 80169...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. januar 2015 #7 Del Skrevet 18. januar 2015 Er ofte litt usikker på når jeg skal bruke de forskjellige. Kan noen forklare? Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a I am You (du) are He is She is It is We are You (dere) are They are 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Del Skrevet 18. januar 2015 I am You (du) are He is She is It is We are You (dere) are They are Kan du ikke lese HI og innleggene ordentlig før du kommenterer? Det er ikke dette jeg spør etter Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. januar 2015 #9 Del Skrevet 18. januar 2015 Er ofte litt usikker på når jeg skal bruke de forskjellige. Kan noen forklare? Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a I am you are he/she/it is we are you are they are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. januar 2015 #10 Del Skrevet 18. januar 2015 there are three dogs in the livingroom there is one bird in the cage it is cold outside 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg (mener) at jeg lærte at is brukes når det neste ordet du bruker begynner på en vokal, mens are brukes om etterfølgende ord begynner på en konsonant. There is a lot of people in the room. There are plenty of people in the room. Noen som kan bekrefte om dette stemmer, eller om jeg tar helt feil? Anonymous poster hash: 553a1...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 18. januar 2015 #12 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) I am you are he/she/it is we are you are they are Hva hun skrev (hva jeg lærte på skolen). Endret 18. januar 2015 av Vux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. januar 2015 #13 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg (mener) at jeg lærte at is brukes når det neste ordet du bruker begynner på en vokal, mens are brukes om etterfølgende ord begynner på en konsonant. There is a lot of people in the room. There are plenty of people in the room. Noen som kan bekrefte om dette stemmer, eller om jeg tar helt feil?Anonymous poster hash: 553a1...6e7 there are a lot of people in the room. er det flertall er det are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. januar 2015 #14 Del Skrevet 18. januar 2015 Kan du ikke lese HI og innleggene ordentlig før du kommenterer? Det er ikke dette jeg spør etter Anonymous poster hash: 7f1c1...b7a Uff, beklager så mye at jeg kom til å poste hele grunnmuren i det du spør etter. Hvordan kunne jeg være så ufordragelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #15 Del Skrevet 18. januar 2015 there are a lot of people in the room. er det flertall er det are Ikke nødvendigvis. I britisk engelsk brukes flertallsformen fordi man viser til en gruppe mennesker, mens i amerikansk engelsk brukes entallsformen så lenge man snakker om en ting, altså "a lot". Anonymous poster hash: 20b6a...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. januar 2015 #16 Del Skrevet 18. januar 2015 Ikke nødvendigvis. I britisk engelsk brukes flertallsformen fordi man viser til en gruppe mennesker, mens i amerikansk engelsk brukes entallsformen så lenge man snakker om en ting, altså "a lot". Anonymous poster hash: 20b6a...40c jo men det som forvirrer meg da er når de forkorter alot med lots. Føler det blir feil å si there is lots of stuff. -blir det ikke are da? Nei nå ble jeg usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #17 Del Skrevet 18. januar 2015 jo men det som forvirrer meg da er når de forkorter alot med lots. Føler det blir feil å si there is lots of stuff. -blir det ikke are da? Nei nå ble jeg usikker alot er det ikke noe som heter, det er direkte feil. amerikanere har en tendens til å si "there is" uansett, og man kan vel ikke arrestere dem for det heller, selv om teknisk sett "there are lots of stuff" er riktig - med mindre man da sikter til "stuff" som jo er utellelig. Anonymous poster hash: 20b6a...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. januar 2015 #18 Del Skrevet 19. januar 2015 Hei TS! Håper denne linken hjelper deg: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar/pronouns/it-and-there Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. januar 2015 #19 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg (mener) at jeg lærte at is brukes når det neste ordet du bruker begynner på en vokal, mens are brukes om etterfølgende ord begynner på en konsonant. There is a lot of people in the room. There are plenty of people in the room. Noen som kan bekrefte om dette stemmer, eller om jeg tar helt feil? Anonymous poster hash: 553a1...6e7 Du tar helt feil! Du blander sannsynligvis med artiklene a og an, der an skal brukes hvis neste ord starter på vokallyd (an apple, an hour, an elephant), mens a brukes ved påfølgende konsonantlyd (a door, a cat, a child). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #20 Del Skrevet 19. januar 2015 Vi har lært at 'it is' er 'det er', og 'there are' og 'there is' betyr 'det finnes'. Altså "it is a nice car", "there is a lot of cats in my room" og "there are many cats in my house". Anonymous poster hash: 07b3e...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå