AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Hei! Hver gang jeg setter på vaskemaskinen min (uansett program) så har jeg dette problemet. Jeg skrur på maskinen, setter på ønsket program. Maskinen tar inn vann slik den skal, og tromler litt i begynnelsen. Resten av vasketiden består deretter i at maskinen tar inn vann, som den slipper ut igjen med det samme. Den sluttsentrifugerer også som den skal, så kan ikke skjønne det skal være noe med selve trommelen å gjøre. Maskinen er cirka 2,5 år gammel, og er av typen ASKO. Er det noen som har opplevd det samme med deres vaskemaskin, eller vet hvorfor maskinen oppfører seg på denne måten? Må jeg kjøpe ny? Anonymous poster hash: 880e4...505
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Det er fem år garanti på hvitevarer, så ta kontakt med butikken du kjøpte den i. Sikkert lurt å sjekke at det ikke er et filter e.l. som bør tømmes, men da burde vel lyst en varsellampe på displayet.Anonymous poster hash: 21298...e45
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Det er fem år garanti på hvitevarer, så ta kontakt med butikken du kjøpte den i. Sikkert lurt å sjekke at det ikke er et filter e.l. som bør tømmes, men da burde vel lyst en varsellampe på displayet.Anonymous poster hash: 21298...e45 Feil!! Det er fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på en vaskemaskin. Dette betyr at du har rett til å få reparert maskinen når der er feil som ikke skyldes feilbruk, (f.eks. at du har hatt eddik i maskinen, eller fylt den med for mye tøy m.m.). Når maskinen er utbedret for samme feil to ganger og fortsatt har samme feil kan du få hevet kjøper. Selger bestemmer om han vil reparere eller omlevere/gi ny tilsvarende vare. Google lovdata forbrukerkjøpsloven, så finner du loven. Garanti er på 2 år, og kommer etter eller på toppen av, reklamasjonsretten. Anonymous poster hash: 4da51...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå