Gjest Livmora Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Er det mulig å fine billige nylonstrømper på Ebay i god kvalitet? Er det noen som ha gjort dette, er det flott om dere vil dele erfaringer!
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Hva slags strømper er det du skal ha? Spør fordi det jeg hører når du sier "Nylonstrømper" er 100% nylon, non-stretch, laget på en av de reddede og restaurerte Reading strikkemaskinene fra 40-tallet.
tdm900 Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Er det mulig å fine billige nylonstrømper på Ebay i god kvalitet? Er det noen som ha gjort dette, er det flott om dere vil dele erfaringer! Titta litt på Ebay, men det er nok et sprik i prisene uten at jeg vet nøyaktig hvor mye de koster her i landet. Tror ikke det er så mye å spare.....egentlig....Og noe av det jeg titta på i full fart, er jo forpakninger som er gått ut av handelen for over 15år siden
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Titta litt på Ebay, men det er nok et sprik i prisene uten at jeg vet nøyaktig hvor mye de koster her i landet. Tror ikke det er så mye å spare.....egentlig....Og noe av det jeg titta på i full fart, er jo forpakninger som er gått ut av handelen for over 15år siden Og her har vi et eksempel på hva det vil si å ikke ha peiling i det hele tatt. Si meg, vet du hva et par ekte nylonstrømper er, sånn egentlig? Vel, du finner de neppe her hjemme i Norge for det første, og for det andre kan vi gjerne bruke uttalelsen din - "er jo forpakninger som er gått ut av handelen for 15 år siden" - da realiteten er at ekte nylonstrømper ble kommersielt produsert fra litt før 2. verdenskrig frem til sånn ca 1960-65. I dag produseres de på entusiastisk nivå på noen få fortsatt eksisterende vever, og er derfor relativt dyre, samt at de distribueres (og er ønsket) i hovedsakelig England, Frankrike, og kanskje Italia og USA. Det er altså mao himmelvid, nærmest astronomisk forskjell på ekte nylonstrømper og det man finner i norske (og utenlandske) kommersielle butikkjeder, når det kommer til kvalitet, utseende, og ikke minst klasse og stil. Og ja, du finner de på Ebay, er bare å søke på f.eks. RHT eller Fully Fashion stockings, så popper det opp hundrevis av treff. Søker du derimot på kun "stockings" eller "nylonstrømper" får du nok flest treff på alt "rælet" (unnskyld uttrykket) de også selger på HM, Lindex osv... Anonymous poster hash: eeae4...6a9 1
tdm900 Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Her inne er det såvidt jeg vet kun Lille-pus som er så forelska i de ekte nylonstrømpene. Mitt forrige innlegg var ment som svar til TS. Og for å gjøre det helt klinkende klart på hva jeg søkte på, så var det faktisk OROBLU!!! DER, så jeg de pakkene som var i hyllene på nittitallet Så det!!! Og dessuten er det borti 90% nylon i "vanlige" strømper/strømpebukser, og da lurer jeg på hva som er i veien med kalle de for nylonstrømper??? Endret 21. januar 2015 av tdm900
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Nei, det er så langt i fra bare Lille-Pus som er forelsket i "ekte" nylonstrømper. Altså de i 100% non-stretch nylon. Dette er jo kvaliteter som blir brukt til spesielle anledninger. Til daglig bruker nok strømpedamene moderne kvaliteter. Samme som i stay-ups og strømpebukser. Nå kan det godt tenkes at TS mener moderne kvaliteter (elastiske) med nylon og Lycra når hun skriver nylonstrømper, for det er jo helt vanlig. Misforståelsene oppstår når noen med "nylonstrømper" oppfatter det som 100% nylon, og det er heller ikke helt uvanlig. Så har vi de som sier strømper, men mener strømpebukser. Så dette kunne kanskje TS klargjort. Anonymous poster hash: b79c2...21f
Gjest Lille-pus Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Nei, det er så langt i fra bare Lille-Pus som er forelsket i "ekte" nylonstrømper. Altså de i 100% non-stretch nylon. Dette er jo kvaliteter som blir brukt til spesielle anledninger. Til daglig bruker nok strømpedamene moderne kvaliteter. Samme som i stay-ups og strømpebukser. Nå kan det godt tenkes at TS mener moderne kvaliteter (elastiske) med nylon og Lycra når hun skriver nylonstrømper, for det er jo helt vanlig. Misforståelsene oppstår når noen med "nylonstrømper" oppfatter det som 100% nylon, og det er heller ikke helt uvanlig. Så har vi de som sier strømper, men mener strømpebukser. Så dette kunne kanskje TS klargjort. Anonymous poster hash: b79c2...21f Det er derfor flere, undertegnede bl.a., har spurt TS hva hun legger i begrepet. Dette fordi man finner alle variantene av begrepet på ebay, og fordi ebay er både den amerikanske og den britiske ebay. Så hvis TS, Livmora, presiserer hva hun legger i uttrykket 'nylonstrømper' så kan ganske mange her inne hjelpe henne å finne det hun ser etter, og fortelle henne om de har kjøpt det hun ser etter på ebay - det er noe med å nyansere uttrykket for å treffe målgruppen. Endret 22. januar 2015 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå