AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Et spørsmål, må man ordne nytt pass hvis man har forandret utseendet en del i forhold til bildet? Eller kan man fint ha det passet man har frem til det går ut? Anonymous poster hash: 7b2a2...157
Athena27 Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Dette er jeg usikker på. Du kan jo forsøke å ringe Politistasjonen der du bor og spørre dem? Det er vel et passkontor e.l på politistasjonen nær deg som burde kunne svare på dette Hadde jeg selv vært usikker på dette hadde jeg enten ringt politiet eller stukket innom "passavdelingen" på politihuset her jeg bor. Du kan jo forsøke å lese deg litt opp på Politiets websider og hva de skriver her om pass. Kanskje du finner noen svar her?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Med mindre du har gjennomgått større plastiske operasjoner er det ingen grunn til å fornye passet. Folk som bruker stjålne pass tror at de kan lure kontrollørene ved å etterligne hårfarge og frisyre og tegne på føflekker, men glemmer at proporsjonene i ansiktet er unike. Anonymous poster hash: ec253...10c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Ingen operasjoner, men har gått ned en del i vekt så ser jo ut som et annet menneske. Men takk for svar, skal undersøke nærmere så jeg rekker å skaffe meg nytt hvis det blir nødvendig før neste reise Anonymous poster hash: 7b2a2...157
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Ingen operasjoner, men har gått ned en del i vekt så ser jo ut som et annet menneske. Men takk for svar, skal undersøke nærmere så jeg rekker å skaffe meg nytt hvis det blir nødvendig før neste reise Anonymous poster hash: 7b2a2...157 Passkontrollører er trenet til å se på proporsjonene og ikke på ansiktet som helhet, så det går nok bra Graviditet, medisiner og ulike sykdommer gjør at ansiktet forandrer seg, men det spiller ingen rolle med tanke på å identifisere deg. Anonymous poster hash: ec253...10c 1
Neutral90 Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 De nyere passene (mitt er vel fra 2008) er elektroniske, så at de måler proposjonene i ansiktet ditt på bildet opp mot faktisk proposjoner. Jeg vil derfor påstå at du ikke trenger nytt pass fordi benstrukturen din ikke endres ved vektnedgang eller økning. Norske flyplasser har vel ikke denne teknologien, men om du lander ved Heathrow f.eks har man måtte tatt bilde ved passkontroll de siste 6-7 årene. Maskinen sammenligner da automatisk med bildet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Takk for svar! Anonymous poster hash: 7b2a2...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå