Gå til innhold

Bacheloroppgave - antall ord i hver del, mal?

Anbefalte innlegg

Gjest StudentAnette
Skrevet

Hei! Har såvidt begynt på bacheloroppgaven, og den skal være på 14 000 ord. Finnes det noen regler/retningslinjer angående hvor mye ord/hvor mange prosent ord det skal være på hver del i oppgaven? Vi har ikke fått informasjon om dette når vi har hatt undervisning i dette. Og har noen en god mal på hvordan man setter opp en slik oppgave? Det har vi fått noe undervisning om, men hvis noen har en innholdsfortegnelse som viser litt mer nøyaktig hvordan de har satt den om, hadde det vært supert! :) Jeg går en helsefaglig retning btw

Skrevet

Søk opp tidligere oppgaver. Det skal finnes i databasen til studiestedet ditt.

Ellers ville jeg ha sendt mail til fagansvarlig og bedt om å få en kriterieliste med oppsett for oppgaven.

Anonymous poster hash: 62f34...182
Skrevet

Vi hadde ingen føringer på lengde / antall ord i hver del. Jeg la det opp slik at analyse og drøfting av empiri ble den største delen. Metodedelen var kortest. Teori og presentasjon av empiri var ca. like lang. Innledning og avslutning var på 1 og 1/2 side hver. Og vedleggene til slutt (men de teller ikke med i antall ord / sider).

La det opp slik:

INNHOLDSFORTEGNELSE
  • INNLEDNING

1.1 Tema og bakgrunn for valg av tema

1.2 Problemstilling og avgrensning

1.3 Disponering av tekst

• TEORI OG TIDLIGERE UNDERSØKELSER

2.1 Tilgjengelighetsteori

2.2 Makt

2.2.1 Defenisjonsmakt og dagsordensmakt

2.2.2 Mellom makt og hjelp

• METODE OG DATAGRUNNLAG

3.1 Valg av metode

3.2 Pålitelighet og gyldighet

3.3 Intervjuform og informanter

3.4 Gjennomføring

3.5 Etiske vurderinger

• EMPIRI, ALALYSE OG DRØFTING

4.1 Lovpålagt oppgave

4.2 Tilgjengelighet

4.3 Makt

1. OPPSUMMERING OG AVSLUTNING

Kildeliste

Vedlegg

(presentasjon, drøfting og analyse av empiri gjorde jeg under tema, jeg delte det ikke opp etter hver enkelt informant)

Gjest StudentAnette
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :)

Skrevet

Mener det er noe slikt som at 1/3 er innledning og teori, 1/3 er metode og 1/3 er drøfting/analyse. Kommer selvfølgelig litt an på metode, men siden du har en såpass stor oppgave skal du sikkert ha en del metode også.

Anonymous poster hash: a7571...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...