AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Jeg sliter med anoreksi, men ønsker å bli frisk og bygge en sunn kropp. Har lenge hatt et ønske om å begynne å trene, ikke for å bli tynn, men for å styrke kroppen. Har ikke tenkt å være en av de som løper og løper på mølla, men tenker at det hadde vært godt å trent litt styrke + noe kondisjon. Jeg liker å være aktiv og merker at det renser hodet for destruktive tanker. Tenker å kontakte personlig trener når jeg får meldt meg inn og sette opp et sunt treningsprogram for meg som jeg kan følge med forbehold at jeg klarer å gi kroppen den energien den trenger. Er det OK å begynne å trene nå, eller burde jeg vente til jeg kommer meg opp på normalvekt? Anonymous poster hash: 77415...6cb
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Det spørsmålet får du ta opp med legen din!!!Anonymous poster hash: 6cb09...8a6
Gjest Runforit Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Får du oppfølging og hjelp til spiseforstyrrelsen? Hvor lenge har du gått i terapi. Hvor langt unna er du normalvekt? Om du fremdeles er midt oppi spiseforstyren og er veldig undervektig så skal kosthold og trening legges opp sammen med proffesjonelle. En treningaveilder/PT har ikke kompetansen til å hjelpe en med spiseforstyrrelser. Om du er veldig undervektig og ikke har startet behandling så er det ikke anbefalt å trene da det kan trigge deg og om du da ikke får i deg nok mat med hard trening så har du en potensiell dødelig kombinasjon. Søk proffesjonell help. Når du har fått kontroll på kosthold og vekt, så er styrketrening absolutt et fint fokus. Kardio skal du holde deg unna inntil du er frisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå