Gå til innhold

Hva synes dere om å kjøpe replica-vesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

… Og da snakker jeg ikke om å kjøpe en åpenbart fake LV-veske(gjerne av de mindre pene modellene) på gaten i Tyrkia. Jeg snakker om de replica-veskene som man faktisk må legge et par tusen i, som er tilnærmet lik originalen, med ekte skinn osv.

Jeg ønsker å kjøpe meg noen av disse, men slik jeg har forstått det er det vanskelig å få tak i en riktig god kopi. Jeg vil ikke kjøpe disse designerveskene for å vise meg frem, men rett og slett fordi jeg elsker designet på de. Jeg kunne hatt råd til å kjøpe meg en slik veske nå, men jeg har viktigere ting å bruke de på. Jeg finner ingen vesker som er like fine til en billigere pris, og derfor vil jeg nå kjøpe 4-5 replica-vesker. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å poste bilder av de på Instagram og briefe, men om noen spør kommer jeg såklart ikke til å si at den er fake. :P Det er noen fordommer ute og går, noe jeg forstår, jeg er sånn selv. Men ser vesken helt ekte ut, ser jeg ikke helt problemet. :) Ungdommen her til lands gjør seg jo fattige ved å bruke sparepengene sine på designervesker, og da snakker jeg såklart ikke om MK-veskene.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: da719...0cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på:-)

Anonymous poster hash: d3f3e...918
Skrevet

De som er interessert i designvesker og/eller kan litt om kvalitet ser lett at det ikke er ekte var, kopiveske med skinn eller ei. Det er bare flaut å gå rundt med.

Anonymous poster hash: f61fe...e8b

• Liker 10
Skrevet

De som er interessert i designvesker og/eller kan litt om kvalitet ser lett at det ikke er ekte var, kopiveske med skinn eller ei. Det er bare flaut å gå rundt med.

Anonymous poster hash: f61fe...e8b

Nei, det gjør de aldeles ikke. Eksperter sliter med å se at de beste fakene er fake.

Ken uansett: når du sier du vil kjøpe 4-5 fake, da kan du heller kjøpe en ekte. Tror du vil føle deg mye mer vel.

Evt kjøp "vanlige pene skinnvesker" uten merke? Man kan finne mye med lekker design der også. Se f.eks på etsy.com.

Jeg sier dette av erfaring. Jeg kjøpte selv en veldig god replika av en kjent veske. Den kostet 4000 kr, og jeg tror ingen vanlige mennesker kunne sett forskjell på den og en ekte (jeg har saumfart den og kan ikke se noe "uekte" ved den, sammenlignet med en ekte jeg også har sett over).

MEN jeg får meg ikke til å bruke den. Jeg vurderer nå å skjære den i stykker og brukte skinnet til et hobbyprosjekt. Så liten verdi har denne vesken for meg.

I stedet bruker jeg en pen "ikke merke" veske som jeg kjøpte på en vanlig veskebutikk på Hamar.

Så mitt råd er virkelig å ikke kjøpe en god fake. Det føles fake og den følelsen er virkelig ikke god!

Anonymous poster hash: bdfd9...791

Skrevet

En bekjent kjøpte en "first class replica" i Thailand og samtidig som jeg kjøpte min i chanelbutikk. Man kunne se forskjellen.

Pluss at den ble slitt etter kort tids bruk. Flaut å bli avslørt da.

Jeg syns det er harry å kjøpt kopivarer. Kjøper heller en ekte designer-veske fremfor flere fake. Folk begynner vel å lure på hvorfor du plutselig har flere designervesker etter en sydentur?

Anonymous poster hash: 478ab...146

• Liker 3
Gjest Haaploes
Skrevet

Ikke bare er det harry - det er tyveri!

Hvis du ikke har lyst til å ta deg råd nå, så la være da. Sett opp en god gammeldags ønskeliste, si at når jeg har oppnådd sånn og sånn, så skal jeg belønne meg selv med sånn og sånn. Hvorfor i all verden skal du fremstille deg selv som noe du ikke er? Hvis du uansett har økonomi til å kjøpe fire-fem vesker til tre-fire tusen hver, da kan du like greit kjøpe én veske til 20.000.

"Jeg elsker designet", sier du - så betal for designet, da! Betal de som faktisk har lagt kreativitet og sjel ned i å skape det utseendet du påstår å elske så høyt.

Skrevet

Jeg synes det er moralsk feil, du støtter en mega-industri av falske varer, menneskesmugling og slavehandel. Samme skiten, samme folka som står bak.

Anonymous poster hash: b3dea...b21
  • Liker 5
Skrevet

Det er ulovlig!!!!! Og det med god grunn.

Anonymous poster hash: cc046...479

• Liker 1
Skrevet

Det er ulovlig!!!!! Og det med god grunn.

Rettelse, det er visst ikke ulovlig å kjøpe i Norge. Kun selge. Enn så lenge:

http://m.nettavisen.no/na24/vil-straffe-deg-for-a-ta-med-dette-til-norge/8453780.html

Er en grunn til at det er ulovlig og straffes med høye bøter (!) i andre land.

Grusom industri.

Hadde det ikke vært ulovlig hadde jeg uansett ikke ville gå med noe fake og latt som det var ekte. Ærlig talt.

Skrevet (endret)

Hvis du skal kjøpe 4-5 vesker har du råd til å kjøpe 2-3 pent brukte ekte vesker. Gjør heller det: Da støtter du ikke opp under industrien som produserer falske produkter.

Endret av Evans
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort, - av alle de grunnene som er nevnt over. Da hadde jeg heller lagt pengene i en ekte. :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg mener at om en ikke kjøper replica ene og alene fordi en ser en vis distansert ironi i kjøpet, så skal en la være. Da kan en heller spare penger til en faktisk har råd til den ekte varen.

Skrevet

Nå har jeg faktisk ombestemt meg, dere. :) Da kjøper jeg heller 1 eller 2 ekte vesker. Jeg har tenkt på dette med at - HVA om vesken har et element ved seg som ser fake ut! Da vil jeg jo uansett aldri bruke vesken og det vil føles helt feil. Det er jo kjempeflaut om det blir "oppdaget". -TS

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg faktisk ombestemt meg, dere. :) Da kjøper jeg heller 1 eller 2 ekte vesker. Jeg har tenkt på dette med at - HVA om vesken har et element ved seg som ser fake ut! Da vil jeg jo uansett aldri bruke vesken og det vil føles helt feil. Det er jo kjempeflaut om det blir "oppdaget". -TS

Så bra at du har ombestemt deg! :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes det er moralsk feil, du støtter en mega-industri av falske varer, menneskesmugling og slavehandel. Samme skiten, samme folka som står bak.

Anonymous poster hash: b3dea...b21

Dette. Man støtter faktisk mafia, slavehandel og terrororganisasjoner, så alvorlig er det. I tillegg er det også en mulighet at vesken er laget av hunde- eller katteskinn. Sikkert ikke alle som bryr seg om det, men det er greit å vite om det.

Skrevet

Da ville jeg heller spart til noen få dyre, ekte vesker eller handlet vesker i kjedebutikkene. Har en bekjent som kjøper replica av en dame på Instagram, og hun tror det ser ekte ut. Vi har lik veske, bare at jeg har den ekte, og det skal litt til å se, men det er forskjell på de.

Skrevet

Om du mener en "replica" som i at det er en veske som er laget av en annen, billigere produsent, men som ligner uten "tags" og emblemer, så er jeg med. Om det er en veske der de åpenbart har gått inn for at det skal se ut som en designerveske med falske logoer o.s.v, så ville det vært flaut for meg å gått med.

HM har endel vesker fortiden som er umåtelig lik MK-vesker, men de har ikke logoen eller emblemet som gjør at det kan bli forvirring og da kan jeg godt gå med de.

• Liker 3
Gjest Tigress
Skrevet

Replikaprodukt er berre teit, så det var flott å sjå at du har ombestemt deg, TS!

Skrevet

Om du mener en "replica" som i at det er en veske som er laget av en annen, billigere produsent, men som ligner uten "tags" og emblemer, så er jeg med. Om det er en veske der de åpenbart har gått inn for at det skal se ut som en designerveske med falske logoer o.s.v, så ville det vært flaut for meg å gått med.

HM har endel vesker fortiden som er umåtelig lik MK-vesker, men de har ikke logoen eller emblemet som gjør at det kan bli forvirring og da kan jeg godt gå med de.

Jeg er veldig enig i dette. Det er mange fine vesker som har ganske likt design som dyre merkevarer, men som ikke utgir seg for å være noe annet enn en fin veske. Å forfalske en logo er derimot en helt annen sak.

De eneste kjøperne av fake-designer produkter som jeg "godkjenner", er de meget få som ikke har noe forhold/kjennskap til designerting og bare kjøper en "fin veske" i Syden. Uten å vite hva LV eller Chanel er. Dette vet jeg er sant i noen tilfeller, fordi min mor har overhodet ikke peiling på designernavn og sånt. Sier du Dolce&Gabbana til henne, ser hun ut som et stort spørsmålstegn. Hun aner ikke hva det er. Men hun har en fin Sydenveske med D&G logo. Som hun kjøpte fordi hun synes den var fin og billig.

De som bevisst kjøpet falske designerprodukter, har jeg ikke så mye til overs for. De støtter en skitten, kriminell industri med vitende og vilje. Og tror i sin naive hjerne at ingen kan se at produktene er falske.

Anonymous poster hash: 84753...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...