Gå til innhold

Eksplosive barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har dette? Sønnen min sliter med å gå fullstendig i lås, gjerne over bagateller, og jeg forsøker å finne måter å løse dette på.

Holder på å lese boka som heter Eksplosive barn, og flere av eksemplene de viser til er akkurat som å lese om min sønn.

Jeg har begynt å følge en del av rådene som jeg har fått gjennom boka, og synes selv at det fungerer.

Men, jeg sliter med å få faren til å skjønne at vi må prøve det samme begge to. Han mener han gjør rett (oppdragelse som fungerer på de aller fleste unger), men jeg ser jo at de har tre ganger så mange konflikter som jeg og sønnen har. Dette fører igjen til at han mener jeg duller med gutten, mens jeg er totalt uenig. Jeg velger mine kamper, for det har jo ingenting å si om han absolutt ikke vil ha på seg den buksen jeg tenkte han kunne ha f.eks), og har det virkelig så mye å si om jeg går inn til han et par ganger ekstra på kveldstid når han roper? Og jeg forsøker å roe ned og lytte til gutten når jeg ser at han eskalerer i sinnenivå. (Selv om heg ikke klarer det bestandig).

Er det flere som har eksplosive barn (og da snakker jeg ikke om vanlig trassalder)? Har dere funnet en løsning og hva hjalp for dere?

Anonymous poster hash: 2c0e2...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager er eksplosive barn? Har aldri hørt begrepet før..

Anonymous poster hash: 1eeee...c65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...