Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg prøvd trene litt på empati.

Og nå, som carebearen jeg er , har jeg hengt meg opp i utendlanksjee bruder,

Tidligere har jeg tenkt som så når jeg ser nordmenn med asiatiske damer : Ja verden er brutal, penga rår. Jeg ser ingenting galdt i at gamle menne kjøper seg damer fra thailand , philippinnene, eller vietnam.

Allt får det de er ute etter sant? Den nordiske ensomme mannen får selskap, den asiatiske jenta får penger til å brødfø sin familie. Alle burde være glad, sant?

VEL det er ikke så enkelt ! Nå som jeg prøver bli litt mer empatisk å sette meg inn i situasjonen til andre mennesker så har pipa fått en annen lyd. Hvorfor?

Fordi statestikken viser til at det er et ekstremt høy antall kvinner fra asia som blir mishandlet etter at de hooker opp med en nordisk mann.

Faktisk er det slik at mange asiatiske kvinner som blir eksportert til vesten for å gifte seg blir brukt som SLAVER.

Men dette går begge veier, det er like mange nordiske menn som har blitt økonomisk ruinert etter å ha involvert seg i et jente fra asia.

Uansett, det gjør meg direkte kvalm når jeg ser en 60 åring norsk mann leie på ei 20 åring super sexy asiat.

I asia etter finanskræsjen så er det slik at : du må finne penger eller så dør du.

Så det alternativet mange asiatiske kvinner har er å enten signere en slave kontrakt for saudi arabie eller de arabiske emirater eller så må de finne seg en vestlig forsørger, vis ikke så dør de og hele familien deres.

i lys av dette så har jeg da tenkt, det kan da ikke være moralskt riktig av en 60 år gammel norsk mann å gifte seg med ei 20 år gammel asiatisk kvinne når alle vet at den eneste grunnen til at dette giftemålet ble gjennomfort var pga penger?

Dette er slaveri

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så må jeg legge til at , de som tror at kvinner fra asia er underdanige...... vel... du tar FEIL.

Kvinner fra asia er ekstremt dominante, de krever full kontroll over hjemmet og økonomien. utad når dere får gjester så virker nok dama di som underdanig jente som varter opp. men dette er bare skuespill mens hu ribber deg for alt du har av penger.

dette fenomenet gjelder spesifikt for jenter fra thailand og kina. de er kyniske som fy.

• Liker 1
Skrevet

Beklager å måtte si det, men du virker ganske bra dum i nøtta di når du generaliserer på den måten.

Jeg er asiatisk jente selv, og vi er som alle andre. Selv er jeg målbevisst og vet hva jeg vil. Er også i gang med en krevende utdannelse, samt. min etnisk norske kjæreste, er utdannet siviløkonom. I forholdet, er det rimelig 50/50, bortsett fra at jeg liker å ha middagen klar til han kommer hjem fra jobb, samt. lage all maten fra bunnen av og slike ting..

Lar ikke noen pirke meg på nesen, og jeg kan bli temperementsfull når noen tråkker over min grense - men jeg er samtidig ydmyk og tålmodig. Noen er bossy lady, andre er mer myke… akkurat som nordmannen eller dansken.

Anonymous poster hash: 64376...d81
  • Liker 7
Skrevet

Du har mye rart for deg innimellom.. ;-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ikke alle som misbruker damene de tar med seg fra Asia. Faktisk er det bare en liten promille og dersom de hadde vert slik som du skriver, hadde de vert bura inne for lenge siden. Disse kvinnene har faktisk like god rettsikkerhet som alle andre. Mange har dessverre ikke draget, og da håper de vel at noen skal akseptere dem et annet sted.

Endret av oleoh
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med WubWub. Man må være utrolig kynisk om man klarer å se bort når nåtidens slaveri foran en. Mange lurer seg selv til å syns det er ok at en gammal stygg 60 åring skal få lov å kjøpe seg ungt kjøtt fordi denne kvinnen er i nød!

Anonymous poster hash: 50b6a...e79

• Liker 2
Skrevet

...og selvfølgelig blir ikke alle asiatere misbrukt når de ankommer til sin deilige...blaæh ektemann. Men å applaudere verdens faenskap fordi disse eldre karene ikke klarer å leve single siden ingen norsk kvinne vil ha de...er latterlig. Du klarer leve et liv uten å kjøpe deg partner!

Anonymous poster hash: 50b6a...e79

Skrevet

På den ene siden sier du at de er dominante, og krever full kontroll over hus og penger (og at de robber mannen for alt han har), men samtidig kaller du dem slaver? Syns du ikke det er litt selvmotsigende?

Anonymous poster hash: 8e3ad...cb0

Skrevet

ja dette er også en form for slaveri, fakta er at de finnes flere slaver nå enn det noen gang har gjort oppgjennom historien

Skrevet

Det måte jo være WubWub som skrev noe slikt som dette...

Anonymous poster hash: 72bb5...183
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke alle som misbruker damene de tar med seg fra Asia. Faktisk er det bare en liten promille og dersom de hadde vert slik som du skriver, hadde de vert bura inne for lenge siden. Disse kvinnene har faktisk like god rettsikkerhet som alle andre. Mange har dessverre ikke draget, og da håper de vel at noen skal akseptere dem et annet sted.

Nei ikke alle misbruker sin importbrud. Og nei ikke alle importbruder lopper mannen for penger.

Det er sikkert mange ekteskap som fungerer bra også. Men er det moralskt riktig av en 60 årig mann å bruke sin økonomi til å "kjøpe" seg ei asiatisk 20 åring ? For det hører som regel med i historien at i nevnt ekteskap så må også mannen brødfø konas familie i hjemlandet.

Dette skaper en uforderlaktig maktbalanse og alle skjønner at den eneste grunnen til at jenta er i forhold er pga økonomisk desperasjon.

For meg virker dette som å utnytte ei jente i en vansklig situasjon

Skrevet

Det forandrer ikke det faktum at det jeg sier er rett. Det finnes mange "dating" nettsider for europeiske menn som søker asiatiske kvinner, og på disse sidene er det faktisk snakk om å KJØPE seg koner.

Altså en økonomisk transaksjon. Den største eksporten i fillipinene er faktisk kvinner som blir giftet bort til amerikanske og europeiske menn.

Jeg føler ikke at dette er greit

Skrevet

ja dette er også en form for slaveri, fakta er at de finnes flere slaver nå enn det noen gang har gjort oppgjennom historien

Det stemmer, det er antatt å være rundt 30 millioner slaver per dags dato. Men de kaller det human trafficking.

I all hovedsak er det kvinner som er utsatt for dette.

• 3 uker senere...
Skrevet

Fordi jeg har rett som vanlig. Det er brutalt å utnytte fattige mennesker å kjøpe seg ei kone.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet (endret)

Er det slikt som dette som gjør deg uvel?

http://pub.nettavisen.no/1169759.html

Men for all del, i mange tilfeller skjønner jeg skepsisen din.

Vel, strengt tatt.... Ja.

Hvorfor kan de ikke finne seg noen på sin egen alder? En 60 årig hører ikke ilag med ei 20 åring.

Og de fleste skjønner at det er av økonomiske årsaker at hu unge dama velger bli med en mann som er gammel nok til å være bestefaren hennes.

Det finnes nok av enslige 60 årige asiatere som også ønsker seg en mann.

Endret av WubWub

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...