Julie:) Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Hei! Jeg og min lille familie reiser til Florida fra 20. juli til 10 aug. Vi skal fly tur/retur Fort Lauderdale. Begynner med 5 netter på Key West for så å leie hus i nærheten av Orlando resten. Tenker at da er det lett å reise både øst og vest for utflukter. Sist vi var der var vi bare i Orlando og det ble MYE parkliv, det blir jo noe av dette nå også men ikke Disney. Syns ikke det var så stort jeg (ikke datteren min heller) Er det noen som har noe tips om ting å gjøre? Jeg har jo en del tanker, men alltid morsomt å høre om det er noen som har opplevd eller hørt noe som skal være spesielt bra som kanskje ikke er det første som dukker opp på disse reisesidene. Vi er glad i strandliv, fornøyelsesparker, litt fart (samboer er motorentusiast) MAT ønsker spesielt tips om steder som gir litt ekstra av seg selv når det kommer til mat, det er fryktelig mye kjeder som jeg klarer meg fint uten. Da lager jeg heller maten selv! Gleder oss veldig til å reise tilbake, nå skal vi få med oss det vi ikke fikk med oss sist
Gjest Solstråla88 Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Hei! Jeg og min lille familie reiser til Florida fra 20. juli til 10 aug. Vi skal fly tur/retur Fort Lauderdale. Begynner med 5 netter på Key West for så å leie hus i nærheten av Orlando resten. Tenker at da er det lett å reise både øst og vest for utflukter. Sist vi var der var vi bare i Orlando og det ble MYE parkliv, det blir jo noe av dette nå også men ikke Disney. Syns ikke det var så stort jeg (ikke datteren min heller) Er det noen som har noe tips om ting å gjøre? Jeg har jo en del tanker, men alltid morsomt å høre om det er noen som har opplevd eller hørt noe som skal være spesielt bra som kanskje ikke er det første som dukker opp på disse reisesidene. Vi er glad i strandliv, fornøyelsesparker, litt fart (samboer er motorentusiast) MAT ønsker spesielt tips om steder som gir litt ekstra av seg selv når det kommer til mat, det er fryktelig mye kjeder som jeg klarer meg fint uten. Da lager jeg heller maten selv! Gleder oss veldig til å reise tilbake, nå skal vi få med oss det vi ikke fikk med oss sist Vi drar faktisk også til orlando i år, i september dog. Jeg ville googlet litt. Den infoen jeg har er desverre utdatert da det er 8 år siden jeg bodde der. Men seaworld synes jeg var en kjempe fin opplevelse, og epcot. Men liker dere ikke disney utgår jo epcot. Nasa, universal og diverse badeland er jo gøy. Samtidig har du en vannpark hvor man kan bade med delfiner, koster endel da. Sist jeg var det spiste jeg kun på en restaurant, bahamas breeze, synes og huske de hadde god mat der. Ellers vet jeg det har kommet endel shopping muligheter. Det eneste keg fraråder er downtown orlando på kveldstid.
Anglofil Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Var fem netter i Fort Lauderdale i 2012, og jeg kan anbefale Sawgrass Mills Mall. Neste gang jeg reiser til Florida så kommer jeg til å prioritere Seaworld, Universal, Epcot, Disney World m.m. Mvh Yvonne
Safiye Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Anbefaler dere å besøke Tampa og Clearwater. clearwater har en helt nydelig strandlinje som er veldig verdt å besøke.
Julie:) Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2015 Ja Tampa og Clearwater står på listen. Blir nok et par turer dit for vi skal ha med oss Busch Gardens og det badelandet som ligger i nærheten der. Fikk ikke med oss noe annet på den siden sist så lurer på hvordan det er i Tampa, er det en spesiell del av byen som er verdt å besøke? Er et hyggelige gater, shopping etc? Jeg er glad i litt sånne sjarmerende Old Town steder, med butikker og mulighet for å spise.. Vi har vært i alle Disney parkene før og som sagt var dette noe jeg ikke likte noe særlig, tross jeg er et skikkelig parkmenneske, syns de har lite å by på. Sea World elsket vi alle sammen sist vi var nedover så det kan hende vi reiser tilbake dit Hvor kan man bade med delfiner Solstråla88? Kan jo Google det, jeg tror ganske sikkert at man kan det nede ved Key West så skal sjekke ut det der. Hva er det NASA har å by på? Er det noe som er spennende å se/oppleve? Takk for restaurant tips, men vi kommer nok ikke til å være i Fort Lauderdale noe særlig tror jeg. Er det noen som har vært i Sarasota?
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Ja Tampa og Clearwater står på listen. Blir nok et par turer dit for vi skal ha med oss Busch Gardens og det badelandet som ligger i nærheten der. Fikk ikke med oss noe annet på den siden sist så lurer på hvordan det er i Tampa, er det en spesiell del av byen som er verdt å besøke? Er et hyggelige gater, shopping etc? Jeg er glad i litt sånne sjarmerende Old Town steder, med butikker og mulighet for å spise.. Vi har vært i alle Disney parkene før og som sagt var dette noe jeg ikke likte noe særlig, tross jeg er et skikkelig parkmenneske, syns de har lite å by på. Sea World elsket vi alle sammen sist vi var nedover så det kan hende vi reiser tilbake dit Hvor kan man bade med delfiner Solstråla88? Kan jo Google det, jeg tror ganske sikkert at man kan det nede ved Key West så skal sjekke ut det der. Hva er det NASA har å by på? Er det noe som er spennende å se/oppleve? Takk for restaurant tips, men vi kommer nok ikke til å være i Fort Lauderdale noe særlig tror jeg. Er det noen som har vært i Sarasota? Det skal være en vannpark i orlando du kan gjøre det i. Discovery cove mener jeg det heter, men det er ganske dyrt. Nasa er jo gøy hvis man liker akkuratt det parken står for. Raketter osv. Som sagt, lenge siden jeg var der så ville googlet for å få de nyeste svarene Endret 18. januar 2015 av Solstråla88
Safiye Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Ja Tampa og Clearwater står på listen. Blir nok et par turer dit for vi skal ha med oss Busch Gardens og det badelandet som ligger i nærheten der. Fikk ikke med oss noe annet på den siden sist så lurer på hvordan det er i Tampa, er det en spesiell del av byen som er verdt å besøke? Er et hyggelige gater, shopping etc? Jeg er glad i litt sånne sjarmerende Old Town steder, med butikker og mulighet for å spise.. Hva er det NASA har å by på? Er det noe som er spennende å se/oppleve? Var desverre ikke så mye innom Tampa, men vi bodde ved Busch Garden og besøkte parken. Busch Garden var litt nedtur i forhold til Universal og parkene i Orlando, men selvfølgelig bedre enn Tusenfryd. NASA syntes jeg var veldig gøy, fikk god omvisning rundt og mye informasjon. Kan være litt kjedelig for unge som ikke kan engelsk, men det er mye å se. Anbefaler det også.
Julie:) Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2015 Ok skal sjekke ut NASA litt mer. Overrasket over at busch gardens er kjedeligere enn Orlando parkene!! Disney var lavmål og bare pengebruk i mine øyne... Ville aldri dratt tilbake. Har sett sted nede ved key west som en også kan svømme med delfiner så jeg får sammenligne litt.. Noen som har vært andre steder i Florida som er verdt turen??
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Hvorfor har dere så lyst å svømme med delfiner egentlig ? Anonymous poster hash: bb901...022
Julie:) Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2015 De er jo nydelige! Vi kommer nok til og reise på Discovery cove, der er det flere aktiviteter som snorkling, fugler, aper etc. Har også søkt litt mer på restauranter, og fant en i tampa vi skal besøke, en på key west og flere street food vogner som helt klart skal testes 😃 gleder meg enormt mye! Er så herlig å sitte å planlegge!
Safiye Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 De er jo nydelige! Vi kommer nok til og reise på Discovery cove, der er det flere aktiviteter som snorkling, fugler, aper etc. Har også søkt litt mer på restauranter, og fant en i tampa vi skal besøke, en på key west og flere street food vogner som helt klart skal testes gleder meg enormt mye! Er så herlig å sitte å planlegge! Det er sikkert gøy å planlegge, men det er også veldig gøy å gjøre ting på tampen. Da vi var i USA i fjor (merk. med 3 "store" barn under 14) hadde vi planlagt en god del, men mesteparten var ikke planagt, og jeg tror det var det som gjorde ferien så gøy. Vi dro blant annet ned til Key West og tilbake til Ft. Lauderdale på en dag, og en spontantur fra Las Vegas opp til Sacramento og San Francisco for å være der i noen få dager. Mye kjøring, men det var veldig gøy. Ellers vil jeg komme med en liten anbefaling til: turnpike. Da vi dro ned fra Ft. Lauderdale til Key West kjørte vi I95 helt ned til US Route 1 og videre ned. Dette tok oss rundt 6 timer (med kø i byen). Hjemveien gikk derimot lettere da vi heller kjørte turnpike opp igjen, dette tok oss ca. 3-4 timer. Men hvis dere har tid, så er US Route 1 virkelig et syn - uansett dere får jo oppleve seaside veien med både R1 og turnpike.
Julie:) Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2015 Ok! Det skal jeg notere meg Vi lander 8 på kvelden og kjører ned til Key West da, håper ikke det er håpløst mye køer! Da er det jo mørkt så ser vel kanskje ikke så mye da. Når vi skal opp fra Key West kjører vi vestsiden oppover, først gjennom Everglades. Skjønner hva du mener med å være spontan, samtidig så er det så ofte når jeg er på ferie at jeg ønsker meg ting også finner jeg ikke ut av det der og da.. Da er det greit å gjøre litt reaserch på forhånd. Dette gjelder jo også parker da det er greit å sjekke ut hvor det blir billigst å booke billetter. Sist gang vi var nedover så var det jo Disney og andre ting og når vi reiste hjem så var det så mye mer jeg ville ha gjort/sett/opplevd så derfor den store planleggetrangen nå Også får vi se hva som dukker opp spontant når vi først er der! Restauranter syns jeg det er vanskelig å drive opp (gode vel og merke) på sparket så selv om vi tenker å grille mye der vi skal ha hus så har jeg lyst til at når vi først går ut å spiser så er det ikke noe "Red Lobster" type restaurant, men noe som er en opplevelse. (JA, er i overkant interessert i mat ) Her er det veldig viktig og planlegge litt! Jeg kunne egentlig vært der enda lenger enn 3 uker. Jeg vil ha i pose og sekk, slappe av og kose oss, og oppleve så mye som mulig på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå