Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #1 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg skal male en brukt sprinkelseng, og lurer på om det er noen spesiell type maling jeg bør bruke/ikke bruke? Senga er til nyfødt baby :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. august 2004 #2 Del Skrevet 4. august 2004 Hadde nok brukt vannbasert maling...har dårlig erfaring med å male barnesenger...greit når h*n er spedbarn..men senere 'gnager' de av malinga...og det er jo ikke særlig lurt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 4. august 2004 #3 Del Skrevet 4. august 2004 Vi brukte oljemaling, og lot den lufte i mange uker før barnet ble puttet oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #4 Del Skrevet 4. august 2004 Vannbasert maling bruker man ikke på tre. Noen tror den er mindre giftig nn oljemaling, men det er en grunn til at den tørker fort. ... Det som er anbefalt er at man maler den i god tid før barnet skal bruke den. La den gjerne stå ute(tørt) før bruk. Anbefaler at du grunner først. da sitter den bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #5 Del Skrevet 5. august 2004 Oljemaling lukter jæ... med en gang, men den er faktisk bedre den enn vannbasert, fordi den avgir lugktfri gasser lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. august 2004 #6 Del Skrevet 5. august 2004 Hva slags giftstoffer da? På alle mine spann med vannbasert maling står det at de er løsemiddelfri og ikke inneholder giftstoffer - tynnet med vann. Har snakka både med jordmor, lege og de som selger malingen nå ettersom jeg er gravid, og alle de sier at det er helt ufarlig å male med den + at man godt kan sove i samme rom umiddelbart etter at malingen har tørket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 5. august 2004 #7 Del Skrevet 5. august 2004 Vi brukte oljemaling' date=' og lot den lufte i mange uker før barnet ble puttet oppi.[/quote'] det gjorde vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 5. august 2004 #8 Del Skrevet 5. august 2004 Det har også kommet en vanntynnet oljemaling fra Jotun...tror det er en type Lady maling...den skal være på samme måte som "gamle" oljemaling, men ikke lukte så mye som de gamle...og ikke inneholde så mange "rare" stoffer... Så dem i butikken, men trenger den ikke ennå så jeg spurte ikke noe mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #9 Del Skrevet 5. august 2004 Be om datablad for begge malingene. Så ser du på yl-gruppen de begge har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. august 2004 #10 Del Skrevet 10. august 2004 Vannbasert maling kan godt brukes på treverk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. august 2004 #11 Del Skrevet 11. august 2004 Vannbasert maling bruker man ikke på tre Veeel, man bruker det da på trehus ihvertfall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 11. august 2004 #12 Del Skrevet 11. august 2004 Vannbasert på trehus??? Hva når det regner???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #13 Del Skrevet 11. august 2004 Veeel, man bruker det da på trehus ihvertfall..... Bruker du Drygolin Dekkbeis på barnesenga, Tex? Skal ikke spørre om det er mye fuktighet på barnerommet Utemaling er noe litt annet enn innemaling, for å si det enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. august 2004 #14 Del Skrevet 11. august 2004 Vannbasert på trehus??? Hva når det regner???? Demidekk Optimal utendørsmaling er vannbasert og funker fint på huset vårt. Trenger ikke å male mer enn hvert 12-15 år. Jeg vet kjære rosefikser, at ute og inne er to forskjellige ting, jeg ville bare poengtere at når en kan bruke vannbasert maling på hus så må det da være bra nok med vannbasert maling til en seng også..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #15 Del Skrevet 11. august 2004 :oops: sorry, jeg leste et "ikke" som ikke var der, sorry mor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. august 2004 #16 Del Skrevet 11. august 2004 Så deg ikke på jobb i dag, hadde tenkt å smile til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 11. august 2004 #17 Del Skrevet 11. august 2004 Vannbasert maling renner ikke av...det er ikke vannmaling.... Vannbasert maling kan meget godt brukes på treverk! Eneste forbehold er at underlaget er preparert, men det gjelder uansett type maling enten det er olje- eller vannbasert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. august 2004 #18 Del Skrevet 12. august 2004 Hva med å spørre en maler som har "miljøprofil" og vet hva som er farlig og ikke? Eller sjekke med Norges astma og allergiforbund? De har helt sikkert god oversikt over hva som er minst helseskadelig av slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå