waco Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 har noen av dere sett på dem?? Jeg skjønner ikke sånne enkle ting som at f eks hvorfor nyhetsoppleseren ikke er tekstet? Blir det ikke litt lettere å skjønne sammenhengingen dersom man får lest opp det samme som oppleseren prøver å lese opp? Det er jo grøssende å se hvordan nyhetsoppleseren forsøker med hender og mimespill og forklare hvordan denne mørkhudede somalieren gikk amok med øks på briskebytrikken igår, og ved neste nyhetsinnslag sto det visst "kvinne fikk siamesiske tvillinger", når karen skulle begynne å vise så forlatet jeg stua og satte jeg meg heller ned her... Waco
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #2 Skrevet 4. august 2004 Du er genial! Oops! Var det meg som sa dét?
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #3 Skrevet 4. august 2004 Det var 17-trikken til Rikshospitalet. Ingen som vet sikkert at han er somalier. Noe politiet antar. Og han brukte kniv, ikke øks. Dessuten så forstod sikkert de som kan tegnspråk det som ble formidlet på nyhetene.
Gjest TomKrus Skrevet 4. august 2004 #4 Skrevet 4. august 2004 Det var 17-trikken til Rikshospitalet. Ingen som vet sikkert at han er somalier. Noe politiet antar. Og han brukte kniv' date=' ikke øks. Dessuten så forstod sikkert de som kan tegnspråk det som ble formidlet på nyhetene.[/quote'] Ingen som har beskylt waco for å forstå døvespråk perfekt.
waco Skrevet 4. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2004 Det var 17-trikken til Rikshospitalet. Ingen som vet sikkert at han er somalier. Noe politiet antar. Og han brukte kniv' date=' ikke øks. Dessuten så forstod sikkert de som kan tegnspråk det som ble formidlet på nyhetene.[/quote'] Poenget er at det er helt umulig for selv å forstå hva han nyhetsduden mente, typen lagde grimaser for å vise knivstikkeren og fluktruta fra passasjerene forsøktvis samtidig og i full tegnespråk selvsagt. Hvorfor ikke tekste dette? jeg mener, teksten er jo der allerede, den kan komme samtidig som tegnespråket.... W
waco Skrevet 4. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2004 Så du foretrekker oss altså.... Ja kvinneguiden er jo den største virkelighetsflukten av dem alle...
monja Skrevet 4. august 2004 #8 Skrevet 4. august 2004 Men hvorfor ikke fjerne nyheter på tegnspråk helt og istedet tekste de opprinnelige nyhetssendingene? Hvordan får mannen med tegnspråk fortalt alle nyhetene vi bruker 20 minutter på å få med oss på bare 5 minutter?
Gjest TomKrus Skrevet 4. august 2004 #9 Skrevet 4. august 2004 Men hvorfor ikke fjerne nyheter på tegnspråk helt og istedet tekste de opprinnelige nyhetssendingene? Hvordan får mannen med tegnspråk fortalt alle nyhetene vi bruker 20 minutter på å få med oss på bare 5 minutter? Det er kun snakk om døverelaterte nyheter på nyhetssendingen 17:55, likeså som de finske nyhetene på svensk tv har mye nyheter fra finland.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. august 2004 #11 Skrevet 4. august 2004 Men hvorfor ikke fjerne nyheter på tegnspråk helt og istedet tekste de opprinnelige nyhetssendingene? Hvordan får mannen med tegnspråk fortalt alle nyhetene vi bruker 20 minutter på å få med oss på bare 5 minutter? Døve snakker vel jævlig fort da . Dagsrevyen er tekstet på tekst-tv så vidt jeg vet. Mulig tommern har et poeng for alt jeg vet om døverelaterte nyheter. Skal ærlig innrømme at jeg ikke følger så godt med på dævenyheter. De gangene jeg har prøvd, har jeg fått hjerteattack når sluttvignetten plutselig kommer.
waco Skrevet 4. august 2004 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2004 Så alle nyheter angår ikke de døve? :klø: Det er jo bare tull. Altså en voksen mann uten lyd og på døvespråket prøve å vise en kvinne som fødte et siamesisk tvillingpar uten å skape et minste snev av misforståelse???? Bare de skjærende grimasene i ansiktet hans da han skulle beskrive fødselen gjorde at jeg rømte hit. Waco til og med døve gidder ikke se på dette her. årsaken er nrk og norske rikskringkastingslover....
Gjest TomKrus Skrevet 4. august 2004 #13 Skrevet 4. august 2004 Så alle nyheter angår ikke de døve? :klø: Jo, men spesifikke døverelaterte nyheter angår ikke alle.
Gjest Hillary.. Skrevet 4. august 2004 #14 Skrevet 4. august 2004 Knivdrama og siamesiske tvillinger (unngikk damen ultralyd i 18. uke???) er ikke spesifikke døverelaterte nyheter,da.... Jeg har heller aldri skjønt dette med grimasene!
Gjest TomKrus Skrevet 4. august 2004 #15 Skrevet 4. august 2004 Knivdrama og siamesiske tvillinger (unngikk damen ultralyd i 18. uke???) er ikke spesifikke døverelaterte nyheter,da.... Jeg har heller aldri skjønt dette med grimasene! Knivdramaet var nå det (den drepte var en del av "døvemiljøet" i Oslo), men det var bare en spøk.
Gjest Hillary.. Skrevet 4. august 2004 #16 Skrevet 4. august 2004 Knivdramaet var nå det (den drepte var en del av "døvemiljøet" i Oslo), men det var bare en spøk. Å, akkurat det har jeg faktisk ikke fått med meg.
waco Skrevet 4. august 2004 Forfatter #17 Skrevet 4. august 2004 Men hvorfor ikke fjerne nyheter på tegnspråk helt og istedet tekste de opprinnelige nyhetssendingene? Fordi det er umulig å harmonere lyd, tegnspråk, tekst, tale og bevegelser med ansiktet samtidig...... Selvfølgelig er det jo det.... man kan jo la en vanlig høreende snakke og bruke tegnespråk samtidig som det er tekstet? Waco Eller blir sånt for vanskelig?
Donnie Darko Skrevet 4. august 2004 #18 Skrevet 4. august 2004 Det jeg lurer på er om det er lyd under nyhetsinslaget og at nyhetsoppleseren ikke lager lyder med stemmen eller om all lyd er fjernet.
waco Skrevet 5. august 2004 Forfatter #19 Skrevet 5. august 2004 Det jeg lurer på er om det er lyd under nyhetsinslaget og at nyhetsoppleseren ikke lager lyder med stemmen eller om all lyd er fjernet. Selvsagt snakker han når han prøver å forklare dette, døve mennesker prater jo, men siden nrk har vist så "hensyn" til de døve til å gjøre skillet mellom hørende og døve mindre, har nrk fjernet all lyd.
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2004 #20 Skrevet 5. august 2004 Det er kun snakk om døverelaterte nyheter på nyhetssendingen 17:55, likeså som de finske nyhetene på svensk tv har mye nyheter fra finland. Nei, jeg tror det er mest vanlige nyheter. Det kommer jo underskrift når de tar opp nytt tema, og de er definitivt normale nyheter. Forøvrig kan det godt hende det er en mye større jobb å tekste en hel direktesending, enn å ha 5 min med tegnspråk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå