Alvea Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Jeg er på utkikk etter et skjørt jeg kan bruke til hverdags. Synes ikke det er så lett å finne da jeg bare er 160 og vil gjerne gi en illusjon av lengere ben. Ellers er jeg normalt slank om det er noe som heter det. Bruker 34-36 i skjørt eller XS - S. Hva kan jeg bruke til? Strømpebukser, hvor mange denier er pent? Har prøvd pierre robert sine, men føler de revner lett.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Jeg er også 160, har veldig korte bein og er ganske tjukk, så jeg har samme agenda. Synes det funker med skaterskjørt med høyt liv. Bruker ikke annet Anonymous poster hash: 0b682...d9d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Synes forresten alle strømpebukser revner lett, så favoritten min har blitt £1-strømpebuksene fra primark, 60 denier. Har faktisk kunnet bruke dem mye lengre enn de jeg har fra pierre robert. Det finnes nok strømpebukser du kan investere litt mer i så det holder, Lillepus har nok peiling Anonymous poster hash: 0b682...d9d
Gjest Siyha Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Jeg er rundt samme høyde, og bruker mye highwaistskjørt/blyantskjørt. Kjøper ofte skjørt fra Asos Petite. Angående strømpebukser så bruker jeg kun sorte strømpebukser eller bare ben. Endret 17. januar 2015 av Siyha
Alvea Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2015 Takk for svar dere Primark har vi jo ikke her i norge, og har ikke fått med meg at de sender hit? Asos Petite er noe ja. Hvordan er de i størrelsen? Jeg er jo ikke petite slank, bare petite i høyden. Hva tilsvarer en 34 eller 36 HM størrelse?
Gjest Siyha Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Takk for svar dere Primark har vi jo ikke her i norge, og har ikke fått med meg at de sender hit? Asos Petite er noe ja. Hvordan er de i størrelsen? Jeg er jo ikke petite slank, bare petite i høyden. Hva tilsvarer en 34 eller 36 HM størrelse? Jeg er heller ikke Petite som i slank, bare kort. Før graviditeten(e) brukte jeg likevel XS/S i klær, og kjøper da str 8 fra Asos. Endret 17. januar 2015 av Siyha
Gjest Enhjørning Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Jeg er 2 cm høyere enn deg og er slank med former. Bruker mange slags type skjørt(og kjoler) men de er som regel ikke lenger enn til rett over knærne om det ikke er maxi. Går de ned på leggen f.eks ser det ut som om jeg har mye kortere bein. Bruker alle slags strømpebukser, men jeg bruker som regel 40+ på denier, de ryker så lett ellers.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Skal du skape en illusjon om lengre ben bruker du miniskjørt eller skjørt med høyt liv. Høye hæler hjelper også på. Anonymous poster hash: 328b3...2d0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Fy flate så gamle dere blir! 160. Hoho, trodde et øyeblikk du refererte til noe forskning som sier at lave kvinner lever lengst Ts, jeg har funnet ut at korte skjørt eller helt lange er best. Halvlange til under knærna gjør deg ganske stutt. Skriver også under på høyt liv og sorte strømpebukser.Anonymous poster hash: a2cf2...82e 1
Alvea Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2015 Hva slags overdeler passer til? Føler jeg så lett blir "kjerring" og kler av meg og får på meg jeans igjen. Føler også at med sort strømpebukse og sort skjørt så går det litt i ett.
Gjest Tigress Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 For å sjå lengre ut er det to ting som gjeld: same farge, og vertikale linjer. Ikkje nødvendigvis striper, men linjer. Bruk gjerne skjørt og strømper i same farge, det vil forlenge beina dine litt. Høgt liv er nemnt, det same er høge hælar. Unngå ankelreimer og den uheldige tea-lengden på skjørt, altså den som stoppar midt på leggen. Beste måten å få stutte og feite legger på. Rett under kneet kan funke, vel og merke dersom vi snakkar om blyantskjørt, elles vil skjørtet ofte sjå lenger ut, og altså ned til denne tea-lengden... Kor tjukke strømper som er pent vil eg seie kjem an på vær og høve. Sjølv synest eg tjukke strømper, både i ull og i 60+ denier er veldig fint til kvardagsbruk, og altfor lite pynta til fest. Det er mange her som heller vil bruke tette svarte strømper til en cocktailkjole enn å bli sett daude i tynne strømper eller gud forby! hudfarga strømper. Eg er ikkje av dei, men dette er ein smakssak.
Kontormus Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Enig med Tigress om hva som skaper illusjoneen av lengre ben. Skjørtelengden vil jeg si ikke er noe fasit på da vi er ulikt proposjonert i bena. Her må en bare prøve seg frem.
Hottrio Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Hoho, trodde et øyeblikk du refererte til noe forskning som sier at lave kvinner lever lengst Ts, jeg har funnet ut at korte skjørt eller helt lange er best. Halvlange til under knærna gjør deg ganske stutt. Skriver også under på høyt liv og sorte strømpebukser.Anonymous poster hash: a2cf2...82e Neida, jeg tror ikke lave kvinner blir eldre enn andre. Korte skjørt liker jeg også, men ikke helt mini.
Gjest Tigress Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Enig med Tigress om hva som skaper illusjoneen av lengre ben. Skjørtelengden vil jeg si ikke er noe fasit på da vi er ulikt proposjonert i bena. Her må en bare prøve seg frem. Nett, skjørtelengden må ein sjølv vurdere ut i frå korleis beina er proporsjonert. Ein får liksom lengre bein av korte skjørt, men om ein har kraftige lår, og skjørtelengda stoppar nett der ein er brei, så ser jo beina breiare ut, og det er med på å forkorte... Eg har det problemet sjølv, eg har massive lår, og går alltid med skjørt som går nedanfor der låra mine er breie.
Alvea Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 20. januar 2015 Tusen takk for kjempegode råd Setter veldig stor pris på de. Skal ved å prøve meg frem på Zara i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå