Gå til innhold

Brun utflod, litt mens, brun utflod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd lignende?

Jeg er vandt til å blø en god del når jeg har mensen. Den kommer alltid (som regel) den 3dag med sukkerpillen. I julen hoppet jeg over for å slippe det i juleuken.

Nå denne uken skulle jeg hatt mens igjen. Mandag var første dag og onsdag skulle vært mens dag.

Litt i forje uke begynte jeg med noen lette streker med lysrosa farge blodstriper på bind og etter hvert brun utflod. Ikke mye, og ikke noe tykt heller, det var liksom når jeg tørket meg.

Så forsvant det litt og jeg tenkte mensen kom.

Torsdag først begynte jeg å blø og jeg stappa en "rakett" oppi. Tok den ut etter en stund og den var ikke halvfull en gang. Litt brunt og noe rødt. Sånn var det i 2 dager før det gidde seg. Nå idag lørdag Er det ingenting. Ikke noe særlig med menssmerter heller noe som jeg pleier.

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg hadde samleie i slutten av des, men rekner med at p pillen fikset sin del. Men litt usikker nå.

Tok en test idag tidlig, men viste neg. Kan det evnt være for tidlig å teSte?

Har av og til noe "stikninger" når jeg strekker meg i eggstokk/nedre del av magen når jeg strekker meg/ raske bevegelser..

Noen som har opplevd lignende? Er det en veldig sparsom mens? Eller noe annet? Kan ikke huske at det har vært sånn før når jeg har hoppet over..

Anonymous poster hash: b95e8...9f4

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har opplevd lignende? 🙈

Skrevet

Tror ikke det er for tidlig å teste om samleiet fant sted i slutten av desember - eggløsning skjer jo normalt to uker før man evt får mensen, og fra første dag av forventet mens så kan man jo teste. Og det har jo gått 17 dager siden samleiet og en mulig befruktning. Du er nok trygg. :)

Skrevet

Ja det er sant det. Men Forsatt litt usikker med tanke på hvordan denne mens perioden var. 2 dager med så og si halv tampong og veldig lite smerter. Hadde forventet mye mer (mer enn dette vertfall) siden jeg hoppet over.

Og om jeg evnt er gravid så er jeg da 3uker på vei.

Har jo lest om de kvinnene som ikke tester positiv før mange uker er gått..

Blææ.. Kjip følelse å gå rundt å lure på :)

Skrevet

Ja det er sant det. Men Forsatt litt usikker med tanke på hvordan denne mens perioden var. 2 dager med så og si halv tampong og veldig lite smerter. Hadde forventet mye mer (mer enn dette vertfall) siden jeg hoppet over.

Man teller antall uker fra første dagen av siste mensen, det var tre uker siden da eller...?
Skrevet

Altså, litt forvirret med tanke på at du har hoppet over mensen og hvordan man teller...

Skrevet

Jeg datt litt ut. Samleie skjedde ca den 27/28 des. :)

Skrevet

Jeg datt litt ut. Samleie skjedde ca den 27/28 des. :)

Men da blir det vel sånn at hvis du hadde eggløsning den dagen, og muligens ble befruktet, så regner man forventet mens to uker etter det... altså 10./11. januar? Og med utgangspunkt i en vanlig syklus, så er du i så fall... 5-6 uker inne i svangerskapet..? :) Kan ikke det stemme?
Skrevet

Hehe nei det stemmer ikke. Jeg skulle egentlig hatt mensen den uken, men hoppet over.

Og ifølge terminkalk så er jeg evnt 3 uker på vei reknet fra unnfangelsen skjedde.

Vanskelige greier dette her, hehe

Skrevet

Hehe nei det stemmer ikke. Jeg skulle egentlig hatt mensen den uken, men hoppet over.

Og ifølge terminkalk så er jeg evnt 3 uker på vei reknet fra unnfangelsen skjedde.

Vanskelige greier dette her, hehe

Okei, bare tenkte at eggløsning skjer to uker før (forventet) mensen, sånn til vanlig. Og at man regner uker fra forrige mensen. Men du tenker litt som at du hadde mensen den gangen da, bare at du hoppet over... jeg tenkte at du kanskje var blitt gravid før det, men tror jeg henger med nå. :P

Men har jeg forstått riktig - neste mensen er ennå ikke før om noen dager? I så fall forklarer det jo negativ test...

Skrevet

Det er ikke uvanlig at det blir litt hormonkrøll når man hoppet over mensen. Så lenge du har tatt pillene som du skal og ikke har hatt diaré/oppkast er sjansen veldig liten for at du er gravid.

Anonymous poster hash: ff2d4...46b

Skrevet

Nei jeg skulle hatt mensen onsdag (14jan) og i noen dager frem til det har jeg hatt noen striper med lysrosa på bindet og brun utflod (bare når jeg har tørket meg). Og først på torsdag fikk jeg blødning, men den var liksom ikke vanlig for min del. Det var veldig lite og lite smerter.. Og varte bare i to dager :P fredag kveld var det ingenting. Lørdag morgen tok jeg test som var neg :)

Skrevet

Har det akkurat likens som deg. Bare at hos meg kom det 1 uke før mens. Har gått å spottet i rundt 4 dager, bare rosa og brun utflod vil jeg si. Skjønner ikke hva det kan være? Jeg må bare vente å se om mensen kommer, skal ha på onsdagen. :) kanskje en festeblødning? Eller er festeblødning bare et "tørk" ? 😄 vanskelig å vite helt hva sånt kommer av, man må bare vente å se! :)

Skrevet

Uff det er noe drit å vente.. Og unnskyld, men godt å vite at jeg ikke er alene 🙈 har ikke blødd noe mer, men har menssmerter/murringer ennda .. Skjønner det virkelig ikke.

Og tidligere idag fikk jeg et skikkelig tak over hele magen (nederst) som varte i noen sek. Tok en test Igår kveld, Forsatt negativ..

Er sykt redd for at det er noe annet som feiler meg nå:( blææ.. Får ringe legen om det ikke gir seg..

Skrevet

Er ikke sikker på hvordan festeblødningen er :s

Husker rett etter samleiet så føltes det ut som at understellet(Hehe) hovnet opp på en måte? Og jeg klødde så sinnsykt. Trodde det var sopp så behandlet meg for det.. Ikke kløeplager etter det heldigvis.

Men så mener jeg at jeg spottet/ rosa utflod noen dager etterpå.. Tenker jo nå at det kan evnt ha vært en festeblødningen :s

Sååå usikker..

Skrevet

Uff det er noe drit å vente.. Og unnskyld, men godt å vite at jeg ikke er alene har ikke blødd noe mer, men har menssmerter/murringer ennda .. Skjønner det virkelig ikke.

Og tidligere idag fikk jeg et skikkelig tak over hele magen (nederst) som varte i noen sek. Tok en test Igår kveld, Forsatt negativ..

Er sykt redd for at det er noe annet som feiler meg nå :( blææ.. Får ringe legen om det ikke gir seg..

Skjønner at du lurer veldig. Jeg ble gravid etter nesten en uke med omgangssyken. Tenkte ikke over at dårlig mage kunne påvirke pillene, men sånn er det visst. Burde såklart tenkt på det, men det slo meg ikke før mensen uteble.

Ventet også på mensen, men fikk bare så vidt litt brunlig utflod. Mamma fikk også det da hun gikk gravid.... det er visst ganske vanlig.

Nå er det jo noen dager siden du skulle hatt mensen, så en test burde jo fange opp om du er gravid. Men har også hørt at noen produserer mindre hcg i starten, og at det ikke vises før senere.

Når det gjaldt samleiet - var det med en fast partner? Blødningsforstyrrelser kan jo også skyldes kjønnssykdommer tror jeg... har du testet deg i så fall? Tenkte bare på at du hovnet opp/klødde etter samleiet...

Anonymous poster hash: 9c90c...91f

Skrevet

Ja det har jeg også hørt. Og hørt om flere så har hatt brunlig utflod. Og lite hcg(?)..

Har også vært inne på kjønnssykdommer, var ikke fast partner nei. Så lurer på å ringe til legen imorgen å sjekke meg for sykdom. Har også hørt som du sier at det kan gi småblødninger.

Synst det bare var rart at jeg klødde så og si dagen etterpå.. ( har og en annen tanke om hvorfor og evnt at det var sopp) så dermed så blir jeg så usikker :)

Men bedre å sjekke seg så jeg slipper å lure til evnt neste mensen. Og om jeg har en sykdom så er det veldig greit å få gjort noe med det fort som bare det :)

Skrevet

Ja det har jeg også hørt. Og hørt om flere så har hatt brunlig utflod. Og lite hcg(?)..

Har også vært inne på kjønnssykdommer, var ikke fast partner nei. Så lurer på å ringe til legen imorgen å sjekke meg for sykdom. Har også hørt som du sier at det kan gi småblødninger.

Synst det bare var rart at jeg klødde så og si dagen etterpå.. ( har og en annen tanke om hvorfor og evnt at det var sopp) så dermed så blir jeg så usikker :)

Men bedre å sjekke seg så jeg slipper å lure til evnt neste mensen. Og om jeg har en sykdom så er det veldig greit å få gjort noe med det fort som bare det :)

Når du først er hos legen, så kan du jo få tatt en blodprøve og målt hcg også. Vil tro det er lettere å få nøyaktig/riktig svar hos legen uansett. :) Si at du ikke har fått skikkelig mensen ennå, og lurer på om du kan være gravid.

Ellers høres det lurt ut å sjekke seg, siden det ikke var en fast partner. Er jo uansett ikke veldig lenge siden samleiet, så det er jo bra du kommer deg raskt til legen. Det kan jo være lurt å sjekke seg for kjønnssykdommer uansett - altså, selv om alt virker normalt. Går man lenge med klamydia for eksempel, så kan man jo få permanente skader, og da er det jo mye bedre å bare få bekreftet at man er frisk, evt. får en kur. :)

Men hva tenker du om at du kanskje er gravid da? :)

Anonymous poster hash: 9c90c...91f

Skrevet

Ja må nesten bare gjøre det. Så får jeg mest sannsynlig sjekket både det ene og det andre.

Sant som du sier, om det er noe annet så kan det jo evnt gi varige men.

Vil som sagt sjekke meg og sjekke at alt er ok enn å drøye det :-)

Uff.. Nei jeg vet faktisk ikke.. Om det viser seg at jeg er gravid tror jeg at jeg vil beholde. Dette er da fordi jeg synst ikke abort skal være en "siste utvei" om du skjønner :) jeg vet godt hva jeg gjør, og om jeg hadde vært livredd for å bli gravid så burde jeg holdt meg unna sex.

Selv om det ikke er den beste tid, så hadde det vært mulig å ta en liten "pause" i det jeg holder på med :)

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det før det evnt skjer 🙈 Hehe..

• 9 måneder senere...
Skrevet

Ja må nesten bare gjøre det. Så får jeg mest sannsynlig sjekket både det ene og det andre.

Sant som du sier, om det er noe annet så kan det jo evnt gi varige men.

Vil som sagt sjekke meg og sjekke at alt er ok enn å drøye det :-)

Uff.. Nei jeg vet faktisk ikke.. Om det viser seg at jeg er gravid tror jeg at jeg vil beholde. Dette er da fordi jeg synst ikke abort skal være en "siste utvei" om du skjønner :) jeg vet godt hva jeg gjør, og om jeg hadde vært livredd for å bli gravid så burde jeg holdt meg unna sex.

Selv om det ikke er den beste tid, så hadde det vært mulig å ta en liten "pause" i det jeg holder på med :)

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det før det evnt skjer 🙈 Hehe..

hadde mitt første samleie i september, og fram til da var mensen helt normal. Rød slik den skal være. Brukte prevansjon selvfølgelig😛 men allikevel ble mensen mer brun etter den natta. Hva kan det skyldes? 😱😭 #bekymra

Anonymkode: 01be9...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...