Gå til innhold

Har lyst til å teste en ny hårkur. Har du en å anbefale?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å teste en ny hårkur. Jeg har fint nordisk hår som jeg striper blindt. Håret mitt trenger både protein og fukt. Jeg er fornøyd med redken all soft og redken extreme, men jeg har brukt disse så lenge.. Har lyst til å teste noen nye nå:) Har tenkt litt på purelogy. Noen som bruker hårkur fra purelogy, som er fornøyd?:)

Anonymous poster hash: dd7cb...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Purelogy har jeg ikke testet ut, men Joico sin k-pak er jo alltids god. Ellers er jeg stor fan av Kerastase sine hårkurer, den grønne(slitt hår), den i gull(for fukt tror jeg, med arganolje(?)) og den hvite/oransje(for fukt).

Anonymous poster hash: 4bf4e...72e
Gjest crazycatlady
Skrevet

Pureology har gode hårkurer. Også er de dyrevennlige, noe som er veldig viktig for mtg.

Skrevet

Jeg liker Pureology veldig godt, elsker Strenght Builder shampo & balsam,

samt Precious Oils shampo & balsam, har dog ikke prøvd noen av hårkurene deres.

Men jeg bruker Pureology shampo & balsam i kombinasjon med Joico sine hårkurer,

da jeg har hørt flere som elsker Pureology som ikke er helt fornøyd med hårkurene deres.

Bruker da:

- K-Pak deep penetrating reconstructor (oppbyggende proteinkur)

- K-Pak intense hydrator (fuktkur).

Er også veldig fornøyd med Kèrastase Nutritive Masqintense epais,

denne er bare super, og håret blir supermykt og glansfullt etterpå.

En annen jeg er veldig fornøyd med er Morrocan oil intense hydrator.

Skrevet

Jeg er fornøyd med restorative hair mask og weightless hydrating mask fra moroccanoil.

Anonymous poster hash: c43b3...f50

Skrevet

Jeg er fornøyd med restorative hair mask og weightless hydrating mask fra moroccanoil.

Anonymous poster hash: c43b3...f50

De liker jeg og veldig godt! Lukter så deilig av håret etterpå og!!

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) Joico leser jeg mye bra om. Har sett litt på kerastase også. Har lyst til å prøve alle merkene, får se hva jeg velger. Er det en spesiell dere anbefaler til behandlet nordisk hår?

Anonymous poster hash: dd7cb...20c

Skrevet

Jeg har samme hårtype, og sverger til Kerastase sin age recharge (mørkegrønn krukke).

Skrevet

Konvensjonelle sjampoer fjerner det naturlige fettinnholdet i hårbunnen. Dersom du går over til en sjampo som er av naturlig opprinnelse, dvs. som ikke inneholder sulfater (SLS o.l.), syntetiske konserveringsmiddel, parabener og slikt, så vi den naturlige fukt -og fettbalansen i håret komme tilbake.

Du vil kunne oppleve overgangen som litt masete, og må gi tid for at den får "satt seg" - ikke benytte balsam, da balsam har effekter som fjerner fukt og fett fra hårbunnen - dette fører igjen til at kroppen/ hårbunnen produserer ekstra med fett for å kompensere for det den vanlige sjampoen fjernet. Dersom en synes en fort får fett hår, og må vaske det ofte (daglig), så har jeg sett etter en tids bruk av slik sjampo, at det holder seg mye finere og lengre uten å måtte vaske det daglig, nettopp fordi kroppen ikke trenger å produsere ekstra fett, da denne naturlige fettbalansen er ivaretatt.

I en overgangsfase var håret ganske stikket/ floket seg lett, så ble en svak epleeddikblanding brukt for å redusere den verste "flokeeffekten".

Anonymous poster hash: 12e6a...c28

Skrevet

Jeg er stor fan av disse:

Goldwell DualSenses Rich Repair 60 Second Treatment

Hempz Couture Intense Moisture

TIGI S-Factor Serious Conditioner

Shiseido Intensive Treatment Hair Mask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...