Aircondition Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Min aller første festival. Hva pakker dere med dere? Hva pakker dere i? Er det sånn at man kan gå i de samme klærne en hel dag, eller bytter man til kvelden? Tyveri.. Etterlater man seg tingene sine i teltet?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Hvilken festival skal du på? Ikke pakk med deg pc/ipad/speilreflekskamera. Jeg regner med at du skal bo i telt, og du kommer ikke til å bruke tiden bak en pc skjerm. Ta med: Mobillader Antipac Sminkeservietter Tørrshampoo Engangsdusj (kjøpes på TIGR) Støvler Convserse/billige tøysko Regnkåpe/jakke/poncho Tøy du ikke er redd for Solpudder, ansiktskrem og maskara holder for sminke Håndkle Sovepose Liggerunderlag Pute Polarbrød og pålegg som ikke trenger kjøleskap Paracet Myggmiddel Plaster Hårkost Tannkrem og tannkost Rumpetaske og en billig håndveske Toalettpapir Bikini Pakk i bag. Jeg lot alt bortsett fra mobil og penger ligge igjen i teltet. Det gikk veldig fint, og jeg ble ikke frastjålet noe. Det du må regne med er at teltet ditt kan bli herjet med. Så også telt som ble pisset på, og soveposer dradd ut. Vær også foreberedt på at du ikke alltid møter et rent toalett, og at du ikke alltid lukter like deilig. Til gjengjeld så gjør de færreste på en festival dette. Jeg var på Roskilde, og elsket det. Vi dusjet i et idrettsanlegg i sentrum, og et ved festivalområdet. Dusjene inne på festivalområdet brukte vi ikke. Sjekk værmeldingen kvelden før, og pakk etter dette. Festival er utrolig gøy, og en minnerik opplevelse. Gled deg Anonymous poster hash: 2caa2...be7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Tyverier skjer av og til, men jeg har aldri låst teltet og aldri blitt frastjålet noe. Man kan ikke bære på alt man eier når man skal på konsert, det eneste jeg værer rundt på er verdisakene. Legger til gnagsårplaster og regnbukse på listen til AB. Oppblåsbar reisepute er gull i stedet for å drasse på vanlig pute. Jeg har alltid pakket i ryggsekk, foretrekker å bære det framfor bag. Om kvelden drar jeg en genser/jakke over t-skjorten. Hvis værmeldingen sier kaldt tar jeg med en ulltrøye og noen par ullsokker, det gir stor uttelling for lite vekt. Jeg tar med nok rene t-skjorter for hele festivalen, kanskje et par jeans ekstra hvis det er mer enn et par dager. Forfengeligheten kan ligge igjen hjemme, på festival tenker jeg kun praktisk. Som AB sier er det viktig å ikke være redd for det tøyet man tar med seg, det må tåle å bli skittent og det må ikke bli krise hvis det får en revne eller en rødvinsflekk. Anonymous poster hash: 8e487...e6d
elentari Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jeg har aldri blitt frastjålet noe, men en jeg reiste med ble frastjålet bagen med ALT han hadde med seg... Så er ikke så dumt med en hengelås på teltet. Ting jeg alltidntar med: gnagsårplaster, toalettpapir (alltid tomt for det på doene), antibac, ørepropper, Våtservietter. Ellers har ab i første innlegget mange bra tips (Også pleier jeg å dra å vokse meg før jeg reiser. Er veldig greit å slippe å tenke på hår på legger/under armer osv) Hvor du skal? Endret 1. februar 2015 av elentari
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Hvilken festival skal du på? Ikke pakk med deg pc/ipad/speilreflekskamera. Jeg regner med at du skal bo i telt, og du kommer ikke til å bruke tiden bak en pc skjerm. Ta med: Mobillader Antipac Sminkeservietter Tørrshampoo Engangsdusj (kjøpes på TIGR) Støvler Convserse/billige tøysko Regnkåpe/jakke/poncho Tøy du ikke er redd for Solpudder, ansiktskrem og maskara holder for sminke Håndkle Sovepose Liggerunderlag Pute Polarbrød og pålegg som ikke trenger kjøleskap Paracet Myggmiddel Plaster Hårkost Tannkrem og tannkost Rumpetaske og en billig håndveske Toalettpapir Bikini Pakk i bag. Jeg lot alt bortsett fra mobil og penger ligge igjen i teltet. Det gikk veldig fint, og jeg ble ikke frastjålet noe. Det du må regne med er at teltet ditt kan bli herjet med. Så også telt som ble pisset på, og soveposer dradd ut. Vær også foreberedt på at du ikke alltid møter et rent toalett, og at du ikke alltid lukter like deilig. Til gjengjeld så gjør de færreste på en festival dette. Jeg var på Roskilde, og elsket det. Vi dusjet i et idrettsanlegg i sentrum, og et ved festivalområdet. Dusjene inne på festivalområdet brukte vi ikke. Sjekk værmeldingen kvelden før, og pakk etter dette. Festival er utrolig gøy, og en minnerik opplevelse. Gled deg Anonymous poster hash: 2caa2...be7 Hva er engangsdusj? Anonymous poster hash: ac504...07b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Jeg tror jeg hadde kjøpt meg en sånn jentetissekopp, slik at man kan stå og tisse. http://www.jentesport.no/gogirl-gogirl-lavendel/ -Fås sikkert billigere på ebay. Og så hadde jeg tatt med antibakteriell gele og servietter til å vaske den med. Og så hadde jeg tatt med noen gamle flip flops til å dusje med og som jeg bare kunne kastet på slutten av festivalen. Og så tror jeg jeg hadde tatt med et vanlig håndkle og et sånn mikrofiber som tørker kjempefort. Evt. 2 mikrofiber. Man får også kjøpt sånne vaskekluter som er brettet sammen til sånne små små "pakker" og som utvider seg når de blir våte. Anonymous poster hash: ac504...07b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Ørepropper + hørselsvern. Dopapir. Anonymous poster hash: ac504...07b
Jolene Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Kommer jo an på festivalen du skal på, men på generelt grunnlag har jeg hatt med meg følgende: Telt Sovepose Pute Et pledd Liggeunderlag/oppblåsbart liggeunderlag Hygieneartikler: Antibac! Både flytende og servietter! Myggspray Aloeverakrem Tannbørste+tannkrem Den sminken du vanligvis bruker Shampoo+balsam+kroppsåpe+barberhøvel+intimsåpe Solkrem Truseinnlegg/bind Medisiner dersom du bruker det Hodepinetabletter/smertestillende Hårspray Hårbørste Tørrshampoo Hårstrikker Fuktighetskrem Munnskyllevann Håndkle Klær: 1 tjukk genser 1 jakke Regntøy (bukse og jakke) Overedeler til antall dager på festival Truser og sokker til antall dager på festival 1-2 kjoler 1-2 skjørt Bikini 1 tights 1 par ullsokker 1 skjerf 1 lue Sko: 1 par joggesko 1 par vanntette boots Annet: Mobillader Mp3-spiller Kamera Ørepropper Førstehjelpsutstyr: plaster, gassbind, skårrens, gnagsårplaster Noe å skrive på og med Kondomer Toalettpapir Veske til å ha med deg når du går rundt Pakke i bag er som regel lurest. Har vært på flere festivaler over mange år, aldri opplevd å bli frastjålet noe, men en god regel er å aldri ta med verdisaker på festival eller legge igjen verdisaker i teltet. Endret 1. februar 2015 av Jolene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå