Gå til innhold

Fotofolk: Kan noen anbefale en blitz til Nikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser at tiden er moden for å invitere i en blitz til mitt Nikon D7000. Var en runde innom forskjellige fotobutikker i dag, men syntes ikke jeg fikk noe hjelp noe plass.

Jeg vil ha en som faktisk funker, ikke noe billig "ræl". Det må også være mulig å justere styrken på blitzen, og den må være forholdsvis rask.

I løpet av året håper jeg også på å få oppgradert kameraet til fullformat så fint om blitzen ikke trenger å byttes ut da...

(har noen tips til gode fullformatkameaer fra Nikon som ikke koster en halv bondegård så gjerne sleng ved tips til det også ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjøp en av Nikons egne blitser. De er alle veldig god innenfor sine prisklasser. Jeg har selv (3 stk) SB-600, og er kjempefornøyd. Denne har vel nå blitt erstattet av SB-700, som også ville vært mitt valg om jeg skulle kjøpt med ny(e).

Det finnes selvfølgelig billigere blitser fra tredjepartsprodusenter, men en får gjerne det en betaler for.

Jeg er forresten ikke så sikker på om jeg vil anbefale deg å gå over til fullformat; hva ønsker du å oppnå?

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Kjøp en av Nikons egne blitser. De er alle veldig god innenfor sine prisklasser. Jeg har selv (3 stk) SB-600, og er kjempefornøyd. Denne har vel nå blitt erstattet av SB-700, som også ville vært mitt valg om jeg skulle kjøpt med ny(e).

Det finnes selvfølgelig billigere blitser fra tredjepartsprodusenter, men en får gjerne det en betaler for.

Jeg er forresten ikke så sikker på om jeg vil anbefale deg å gå over til fullformat; hva ønsker du å oppnå?

Tusen takk for tips! De skal sjekkes ut :)

Jeg vil ha enda bedre kvalitet på bildene enn jeg har pr i dag. To av dem jeg jobber med har fullformatskameraer og jeg ser en stor teknisk forskjell i kvaliteten på bilder tatt med deres kamera enn med mitt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...