rockejenta Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Hei! Jeg skal kjøpe noen møbler fra IKEA i ubehandlet furu. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10221421/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89002425/ Tenkte å male dem i hvitt. Har ikke malt noe særlig før, men hva burde jeg gjøre? Er det nødvendig med kvistlakk feks?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Heftgrunn førstbi ett eller to strøk, fåør du tar toppstrøket med vanlig maling. Uten heftgrunn (med kvistlakk og alt annet nødvendig innbakt), risikerer du at malingen flasser av ved den minste dunk eller skrap. Anonymous poster hash: b3b26...fba
rockejenta Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2015 Takk for tips! Burde jeg bruke pensel eller rulle? Og siden jeg må male dette inne, regner jeg med at Jotun Sens er det beste valget?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Jeg bruker oljemaling og ikke vannbaserte produkter. Fordi oljemaling avdunster mesteparten av lukta i løpet av veldig kort tid, 1 til 2 uker. Vannbaserte og Sense kan avgi luktprodukter over lang tid mnd og kanskje år. I tillegg reagerer jeg kraftig på Sense og andre duftsvake produkter når det blir malt med andre steder. Så det tar jeg ikke i hus blant annet fordi jeg er alvorlig lungeskadet. Det jeg sannsynligvis reagerer med pusteproblemer på er "bæreren" i vannbaserte malingsprodukter. Andre trenger ikke reagere på dette. Har sett på sinnasnekkeren og han anbefalte rull først også å gå over med pensel, det synes jeg ble bedre utseendemessig da jeg prøvde i høst. Kanskje andre er bedre tilmå rådgi deg der?Anonymous poster hash: b3b26...fba
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Grunne først med grunning/kvistlakk i samme farge som du skal ha. Også male 1-2 strøk med den "vanlige" malingen. Bruk pensel. Fordi om du ser penselstrøka der du måler, så går det vekk av seg selv når det tørker. Anonymous poster hash: 0b4d9...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå