Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... i håret altså. Det er så flatt og kjeeedelig alltid. Noen tips? Til shampoer, stylingprodukter, frisyrer (vil ikke klippe meg mye)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du tar en tur til en dyktig frisør og ber ham/henne om å klippe masse støttehår - så hjelper det på volumet! Mye enklere å få fønet og "løftet" håret som du vil med riktig klipp :-)

Gjest gjest1
Skrevet
Hvis du tar en tur til en dyktig frisør og ber ham/henne om å klippe masse støttehår - så hjelper det på volumet! Mye enklere å få fønet og "løftet" håret som du vil med riktig klipp :-)

Må si meg enig. Hadde langt hår før, men etter at jeg klippet håret til ca skulderlengde har jeg mye mer volum..og det er helt ærlig finere enn det lange flate håret. Var ikke så lett å gi slipp på tanken på meg selv som langhåret men...

Ellers så kan du jo bruke hårbørste og føner til å få mer volum, men det tar tid..sjansen for å bli litt 80-talls er også til stede..

Gjest Anonymous
Skrevet

Kerastase har en grønn volumshampo som kanskje kan være noe for deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

TIGI har en volumserie som heter Catwalk Sexed Up Body Building. Den ble så varmt anbefalt i Det Nye for kort tid siden, at jeg løp ut og kjøpte shampo, balsam og tonic-spray i håp om at dette var det jeg har lett så lenge etter. Det er iallefall den beste shampoen/balsamen jeg har prøvd. Synes håret mitt ble mye blankere og finere med én gang, og så lukter produktene kjempegodt. Det ble kanskje ikke VELDIG mye mer volum, men jeg har langt hår, så har etterhvert innsett at det kanskje ikke er mulig å oppnå et volum som holder over lengre tid. Vurderer nettopp derfor å krype til korset og klippe det litt...

Har også prøvd Sebastian Shaper Root Raise Lifting Spray (korte og konkrete navn :) ), og denne synes jeg gir volum når jeg sprayer ved hårrøttene i vått hår og så føner tørt (den kan også brukes i tørt hår, men det har jeg ikke prøvd ennå).

Gjest Anonymous
Skrevet

Glemte forresten mitt beste tips i min iver over å ha fått meg nye hårprodukter! (det var jeg som skrev TIGI-innlegget over) Jeg kan anbefale hair extensions av typen Great Lengths (med mikrofiber-fester). Har selv hatt dette i ca. 3 år, og synes det er veldig bra for å få mer fylde i håret. Kan selvfølgelig bruke den til å forlenge frisyren også, men da blir det jo raskt dyrt. Jeg bruker å få satt i 25 stk., det holder for å gjøre håret mye finere og fyldigere. Særlig synes jeg dette er bra fordi jeg har langt hår, og da er det jo ofte vanskelig å få det til å se fint og fyldig ut helt nederst dersom man ikke er så glad i å klippe for mye av lengden. Jeg betaler ca. 1500 kr (gjerne litt mer fordi jeg stusser håret i tillegg), men da bruker jeg også de lengste, 50 cm., og de er dyrest. De skal kunne sitte i i 3-6 mnd., men mine holder dessverre som regel kun i 3. Dette kan ihvertfall anbefales hvis man synes man har for tynt hår, og ønsker at det skal se litt tykkere og finere ut. Det er helt naturlig hår som behandles helt som vanlig med tanke på f.eks. styling og farging, og jeg har aldri hatt noe slags ubehag med extensions av denne typen. Det er heller aldri noen som har sett at jeg har det (tror jeg...), ettersom jeg ikke har brukt det til forlenging og også bruker extensions som er lik fargen på resten av håret. Har fått gjort dette både i Trondheim og Oslo. I Oslo driver iallefall Adam & Eva med Great Lengths.

Gjest Ethereal
Skrevet

Sebastian har kommet med en ny serie som skal gjøre håret tykkere; den heter Body Double. Ifølge frisøren min, som er ganske kritisk av seg, funker den faktisk som reklamen sier. Serien består av shampo, balsam, skum, spray og en slags kur som skal brukes over tid.

Skrevet
Sebastian har kommet med en ny serie som skal gjøre håret tykkere; den heter Body Double. Ifølge frisøren min, som er ganske kritisk av seg, funker den faktisk som reklamen sier. Serien består av shampo, balsam, skum, spray og en slags kur som skal brukes over tid.

Signerer, signerer.

Skrevet

Helt enig at Tigis produkter er bra for å få bedre volum. Tigi Sexed-up shampoo,balsam og hårspray er bar. Og Matrix MousseTrix Extra Strong Hold er også bra!!

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å bruke den nye serien til Sebastian (body double), og allerede fra første vask merket jeg forskjell. Håret føltes og så tykkere ut, og det falt heller ikke sammen etter første dag. Nå behøver jeg bare å vaske det med sjampo annenhver dag, istedenfor hver dag som jeg måtte før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...