Gjest Vux Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Jeg mener å ha fått med meg, at folk som har brede hofter kan være mer utsatte for såkalt "runners knee", når bena kommer treffer bakken mer på skrå enn vanlig (sett forfra). Så, jeg lurer på, er det kanskje vanlig at noen joggere forsøker å ha litt mer avstand mellom fotbladene sånn sett forfra? Eventuelt, så kan jeg forestille meg at det vil muligens være viktig at når man først jogger, så jogger man på en slik måte at fotbladene ikke flyttes mer inn mot senter enn normalt, for å ikke slite på knærne. Endret 17. januar 2015 av Vux
Skrive feil Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Jepp! Overpronasjon er en vanlig årsak til runners knee. Kan blant annet reduseres ved å finne en bedre sko!
Gjest Vux Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Men, er det en ide å forsøke jogge, og la føttene treffe bakken med litt mer avstand (sett forfra) for å unngå såkalt overpronasjon? * Ellers så var det slik at jeg skaffet meg joggesko som var tilpasset fotsålen, med et litet innlegg på innsiden av foten i skomodellen (eller hva slikt heter, er bygd inn i skoen). Det fantes visst en lik skomodell, uten slik oppbygning på innsiden. 'Asics Gel-Kayano 20' sko Endret 17. januar 2015 av Vux
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå