Gå til innhold

Deppa etter avvisninger/dårlige erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig lyst på en kjæreste, og har kanskje muligheter for å skaffe meg det hvis jeg hadde anstrengt meg. Men jeg har så lite overskudd, og føler meg så utilstrekkelig. Har hatt to dårlige erfaringer siste året, med menn som ikke har vært interessert. Jeg skjønner jo at de ikke har noen plikt til å være interessert i meg, men det er bare det at jeg mister troen på meg selv av det. Blir så lei meg, og orker ikke å gjøre stort. I dag har jeg bare sittet i sofaen.

Er det noe håp i mørket?

Anonymous poster hash: 6561f...82d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig lyst på en kjæreste, og har kanskje muligheter for å skaffe meg det hvis jeg hadde anstrengt meg. Men jeg har så lite overskudd, og føler meg så utilstrekkelig. Har hatt to dårlige erfaringer siste året, med menn som ikke har vært interessert. Jeg skjønner jo at de ikke har noen plikt til å være interessert i meg, men det er bare det at jeg mister troen på meg selv av det. Blir så lei meg, og orker ikke å gjøre stort. I dag har jeg bare sittet i sofaen.

Er det noe håp i mørket?

Selvfølgelig er det håp i mørket, det handler som du sier om å anstrenge seg litt. Er du ikke villig til å det og gjemmer deg bak unnskyldninger og vonde følelser du lar andre og deg selv skape i deg, så er det ikke noe vits å prøve å finne noen en gang.

Skrevet

Selvfølgelig er det håp i mørket, det handler som du sier om å anstrenge seg litt. Er du ikke villig til å det og gjemmer deg bak unnskyldninger og vonde følelser du lar andre og deg selv skape i deg, så er det ikke noe vits å prøve å finne noen en gang.

Synes du er litt dømmende.

• Liker 3
Skrevet

Synes du er litt dømmende.

Det skal du få lov til å synes, men sannheten er at det jeg sier over her er faktisk hovedårsaken til at de fleste er single.

Har ikke tid. Har ikke overskudd. Føler meg ikke bra nok. Bor ikke der jeg vil bo. Har ikke jobben jeg vil ha. Treffer aldri noen bra menn. Treffer aldri noe. Synes ikke noe om nettdating. Det er ingen menn i byen jeg bor i. Osv osv. Det er bare unnskyldninger.

Vil man ha kjæreste så skaffer man seg kjæreste. Det krever litt innsats og selvkritikk men resultatet kommer.

• Liker 1
Skrevet
Vil man ha kjæreste så skaffer man seg kjæreste. Det krever litt innsats og selvkritikk men resultatet kommer.

Ja, så enkelt er det. Jeg skal gi meg selv enda mer selvkritikk, så føler jeg meg enda bedre, og blir full av energi. At jeg ikke tenkte på det.

Skrevet

Ja, så enkelt er det. Jeg skal gi meg selv enda mer selvkritikk, så føler jeg meg enda bedre, og blir full av energi. At jeg ikke tenkte på det.

Selvkritikk er ikke det samme som å tenke negativt om seg selv. Det handler om å lære for å bli bedre for å få det resultatet man er ute etter.

Du kan si hva du vil og håne meningene mine så mye du vil, men greia er at det jeg kommer med skaper resultater for de som er villige til å gjøre en innsats.

Man blir der man er, ved å gjøre det man gjør.

Skrevet

I tillegg til å reflektere, så er det viktig å komme seg opp av sofaen ( du sa at i dag har du bare sittet i sofaen..)

F.eks, undersøk hva som fins av lag/foreninger/fritidstilbud der du bor, og bli med på noe som kan være av interesse.

Tren. Styrketrening, kondisjonstrening. Beveg deg. Gjør deg selv mer attraktiv. Kle deg pent, spis sunt. Også kan du unne deg noe snop eller kake innimellom!

Gjør noe som utfordrer komfortsonen din. Høydeskrekk? Prøv klatrekurs! Sceneskrekk? Meld deg inn i et teaterlag!

Nå har jeg bare blitt avvist en gang i løpet av den siste tiden, men det traff meg hardt, kan du si! Så jeg gjør de tingene som jeg skriver om, og håper det funker. Så det er ikke sånn at jeg sitter og gir råd jeg ikke kan følge selv.. Men det tok meg lang tid å innse at jeg måtte gjøre noe. Jeg holdt altfor lenge fast i noe som ikke var bra for meg.

• Liker 3
Skrevet

I tillegg til å reflektere, så er det viktig å komme seg opp av sofaen ( du sa at i dag har du bare sittet i sofaen..)

F.eks, undersøk hva som fins av lag/foreninger/fritidstilbud der du bor, og bli med på noe som kan være av interesse.

Tren. Styrketrening, kondisjonstrening. Beveg deg. Gjør deg selv mer attraktiv. Kle deg pent, spis sunt. Også kan du unne deg noe snop eller kake innimellom!

Gjør noe som utfordrer komfortsonen din. Høydeskrekk? Prøv klatrekurs! Sceneskrekk? Meld deg inn i et teaterlag!

Nå har jeg bare blitt avvist en gang i løpet av den siste tiden, men det traff meg hardt, kan du si! Så jeg gjør de tingene som jeg skriver om, og håper det funker. Så det er ikke sånn at jeg sitter og gir råd jeg ikke kan følge selv.. Men det tok meg lang tid å innse at jeg måtte gjøre noe. Jeg holdt altfor lenge fast i noe som ikke var bra for meg.

MASSE gode tips til deg TS! Vær proaktiv i livet ditt og dermed også kjærlighetslivet ditt! :D

• Liker 1
Skrevet

Og det er OK å ha noen dager på sofaen eller under dyna og synes synd på seg selv, eller lade batteriene. Alle trenger noen slike dager til å bare finne ut av ting og tenke over hva man ønsker av livet. Det er kiipe ting som skjer, og det er kjiipe følelser som oppstår, og kjærligheten suuuger big time ofte!

Derfor må man må være klar og bestemme seg for å være klar når man setter i gang. Bestm deg for å drite i de negative følelsene og konsentrere deg om det å bli kjent med med mennesker, være sosial, ha nye opplevelser og ha det gøy! Da skjer det store mirakelet av seg selv! :)

Skrevet

Ja, jeg er egentlig flink til å finne ting jeg har lyst å gjøre og være med på, men problemet er vel heller å ha ork til å gjennomføre det de dagene man er lei.

Nå føler jeg meg egentlig bedre enn i sted, fordi jeg fikk snakket med noen i telefonen, og da fikk jeg litt energi ut av det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er egentlig flink til å finne ting jeg har lyst å gjøre og være med på, men problemet er vel heller å ha ork til å gjennomføre det de dagene man er lei.

Nå føler jeg meg egentlig bedre enn i sted, fordi jeg fikk snakket med noen i telefonen, og da fikk jeg litt energi ut av det.

Det er bra! Kjør på når energien er skikkelig tilbake :) You can do it ;)

Skrevet

Ja, det er helt greit. Noen ganger er man sliten å må lade batteriene. Jeg lader batteriene stadig vekk. Men til forskjell fra f.eks litt over et år siden, så stenger jeg meg ikke inne og gjør ikke annet enn å ligge i senga når jeg ikke må være på jobb...

Jeg har som mål om å pushe meg selv, men ikke for hardt selvfølgelig. Man skal jo bygges opp, ikke brytes ned.

Skrevet

Er det noe håp i mørket?

Det er alltid lys i enden av tunnelen :blomst:

Skrevet

ha det gøy

Dette er et veldig merkelig råd. Det går igjen hele tiden, men det er da på ingen måte gitt at å ha det gøy er noe særlig produktivt? Om man hater å trene og ikke liker å gå på byen er det ikke bare å "ha det gøy" på kommando i slike settinger.

Anonymous poster hash: d0fd0...865

Skrevet

Dette er et veldig merkelig råd. Det går igjen hele tiden, men det er da på ingen måte gitt at å ha det gøy er noe særlig produktivt? Om man hater å trene og ikke liker å gå på byen er det ikke bare å "ha det gøy" på kommando i slike settinger.

Å ha det gøy er superproduktivt! Det skaper ofte latter som bidrar til endorfiner som igjen skaper gode følelser. En erstatning for de enorfinene man ikke får via den treningen man ikke gjør fordi man hater den altså.

Når det er sagt er det ENORMT mange former for fysisk aktivitet og er ofte slik at man finner en treningsform som man synes er gøy hvis man bare tør å prøve de forskjellige tingene. For meg ble det f.eks Zumba eller andre gruppetreningstimer som jeg synes er morsomme. Og det er ikke slik at alt bør prøves bare en gang men ofte er det gang nummer to som gjelder. 7 år etter at jeg testet Zumba for første gang og hatet det, testet jeg det igjen og fikk en helt ny opplevelse. En annen innstruktør og andre steg.

Hvis man har bestemt seg for å være negativ så forblir man negativ. Da er ingenting gøy. Men bestemmer man seg for å ha det litt mer morro i livet så går man også ut for å finne ut av hva man synes er morro.

Når livet er morsommere blir man et bedre menneske å være sammen med også. Og mennesker folk liker å være sammen med har en høyere verdi enn andre.

• Liker 1
Skrevet

Nå synes jeg du er rimelig nedlatende. Jeg synes trening er kjedelig, og det er ikke fordi jeg har bestemt meg for at det skal være det, sånn på trass. Det er fordi jeg ikke liker trening. Man velger ikke hva man liker.

Poenget mitt er at "ha det gøy" ikke er noe bra råd. Du kan ikke foreslå en aktivitet den andre personen kanskje ikke liker, og så beordre dem til å ha det gøy. Det er ikke sånn det fungerer.

• Liker 1
Skrevet

Nå synes jeg du er rimelig nedlatende. Jeg synes trening er kjedelig, og det er ikke fordi jeg har bestemt meg for at det skal være det, sånn på trass. Det er fordi jeg ikke liker trening. Man velger ikke hva man liker.

Poenget mitt er at "ha det gøy" ikke er noe bra råd. Du kan ikke foreslå en aktivitet den andre personen kanskje ikke liker, og så beordre dem til å ha det gøy. Det er ikke sånn det fungerer.

Ha ha. Du er jo enda mer negativ enn meg. Du skjønner vel at du kan finne på noe du selv synes er gøy.

TS

• Liker 1
Skrevet

Ha ha. Du er jo enda mer negativ enn meg. Du skjønner vel at du kan finne på noe du selv synes er gøy.

TS

Dette!

Grunne til at jeg nevnte trening var fordi du gjorde et poeng av det, og fordi jeg vet om ekstremt mange som plutselig har funnet sin treningsform og som gikk fra å hate trening til å elske trening. Det samme kan man også si om dating. Noen synes dating er helt pyton, mens de synes det er hyggelig å treffe nye mennesker på sosiale ting. Når de begynner å gå mer på slike ting og mindre på dater, treffer de like mange potensielle kjærester, men de legger ikke den negative holdningen på det hele. Dermed er de mer åpne og positive og finner kjærligheten raskere.

For poenget var ikke trening, det var å ha det gøy og hvor bra og produktivt det er for kjærlighetslivet. Gjør de tingene du synes er gøy mer og gjør mindre av de tingene du ikke liker.

• Liker 1
Skrevet

Er det noe håp i mørket?

Jeg kjenner meg så jævli igjen i det du beskriver, og på en måte så er det godt å se at det ikke bare er meg.

Jeg hadde noen katastrofale forhold på rad, som, sammen med andre situasjoner i livet mitt, gjorde at jeg gikk inn i en depresjon. Etter at jeg kom meg ut av den så har jeg slitt med dårlig/rasert selvbilde, og føler at jeg er stygg og frastøtende, og at ingen kan like meg. Jeg har vært forelsket og betatt i tiden etter dette, men det er alltid énsidig, som bare har forsterket følelsen av å ikke være bra nok.

Jeg har ikke helt fått tilbake troen enda, men selvtilliten er bedre enn den har vært på årevis. Dette er blant annet takket være gode venner, samt en endring i tankegang. Nå vet jeg at jeg fortjener noen, og at jeg er bra nok, men problemet er bare at jeg ikke finner noen. Eller, problemet er ikke at jeg ikke finner noen, men at det skal være gjensidig. Men jobber med saken.

Skrevet

Jeg har ikke helt fått tilbake troen enda, men selvtilliten er bedre enn den har vært på årevis. Dette er blant annet takket være gode venner, samt en endring i tankegang. Nå vet jeg at jeg fortjener noen, og at jeg er bra nok, men problemet er bare at jeg ikke finner noen. Eller, problemet er ikke at jeg ikke finner noen, men at det skal være gjensidig. Men jobber med saken.

Ja, det er ikke så lett å møte noen man liker. Hvis man bare lar det skje tilfeldig (på byen eller gjennom venner), så synes jeg mest jeg møter på 1) litt dumme menn, 2) menn som bare er ute etter sex, eller 3) menn jeg ikke er tiltrukket av, og ingen av disse vil jeg jo ha. De to som jeg fikk en gnist med og var tiltrukket av og likte, forandret seg da vi møttes andre gang, og ble likegyldige til meg. Så jeg svarte tydeligvis ikke opp til forventningene, eller de var for alkoholpåvirket første gang vi møttes.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...