Gå til innhold

Kindle Paperwhite

drue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har Kindle paperwhite, men jeg har den første versjonen som kom ut. Foreldrene min har den nye. Vi er alle veldig fornøyd med lesebrettet og har ingenting å utsette på det. Har ikke hatt bruk for 3G, så det har ikke vært et savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den i bursdagsgave til meg selv, og er storfornøyd :) Skjermen er kjempegod, både i mørke rom og i direkte sollys, batteriet holder lenge, innebygd ordbok er genialt, og man kan også trykke på karakternavn og få en påminnelse på hvem det er (en funksjon jeg har savnet i bøker siden jeg var liten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kindle paperwhite, men jeg har den første versjonen som kom ut. Foreldrene min har den nye. Vi er alle veldig fornøyd med lesebrettet og har ingenting å utsette på det. Har ikke hatt bruk for 3G, så det har ikke vært et savn.

Jeg kjøpte den i bursdagsgave til meg selv, og er storfornøyd :) Skjermen er kjempegod, både i mørke rom og i direkte sollys, batteriet holder lenge, innebygd ordbok er genialt, og man kan også trykke på karakternavn og få en påminnelse på hvem det er (en funksjon jeg har savnet i bøker siden jeg var liten).

Tusen takk for svar! Hvor bestilte dere fra, amazon.co.uk eller amazon.com? Er det noen begrensninger i utvalget av bøker avhengig av hvor man bestiller fra?

Det med ordbok virker genialt. Leser en engelsk bok nå, og det er flere ord jeg må slå opp på Google translate. Virker supergreit å kunne gjøre det uten å måtte søke på mobilen/Macen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bestilte var det kun mulig å bestille fra den amerikansk Amazon, aner ikke hvordan det er nå. Forstår ikke helt hvordan utvalget av bøker kan påvirkes av hvor man bestiller fra.

Uten special offers er den dyrere, men den med reklame er ikke mulig å kjøpe til utlandet.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte fra komplett.no, siden jeg ikke ville vente så lenge :fnise: Så vidt jeg vet endrer det ikke hvilke bøker jeg har tilgang til, men jeg kan ikke bruke låne bøker-tjenesten til Amazon. Om det er fordi jeg kjøpte den herfra eller fordi jeg ikke er i USA vet jeg ikke. Jeg kan fortsatt kjøpe de samme bøkene, også de som er gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en i gave før jul fra Amazon.com. Den ble bestilt tirsdag formiddag og ble levert torsdag samme uke.

Såpass. Denne uken fikk jeg to ting jeg bestilte fra Amazon.com i november, men elektronikk og slikt blir vel prioritert litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. Denne uken fikk jeg to ting jeg bestilte fra Amazon.com i november, men elektronikk og slikt blir vel prioritert litt høyere.

Ja, de er veldig raske er min erfaring. Min Kindle ble ødelagt. Jeg meldte det inn fredag ettermiddag etter jobb, fikk en ny levert på døren mandag før lunsj. Måtte heller ikke sende inn den gamle, så fantastisk service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er den jeg har - evt. i en litt eldre utgave. (Kjøpte min i forfjor.) 3G er ikke noe savn, bruker den kun som bok. Når den er ladet holder den i flere uker, som reklamen sier og jeg synes skjermen er god å lese fra, men nå skal det sies at jeg ikke er så veldig "skjermfølsom" heller da. Hadde ingen problemer med øynene da jeg brukte iPad som lesebrett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte i Norge. Mye smartere med tanke på garantier og slikt.

Som sagt hadde jeg ingen problemer med Amazon da min ble ødelagt helt ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med 3G og synes faktisk det er praktisk, da kan jeg laste ned bøker nesten uansett hvor jeg befinner meg.

Anonymous poster hash: abaad...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i Norge. Mye smartere med tanke på garantier og slikt.

Jeg har nettopp bestilt fra USA. Det er 1 års garanti, og som jeg leser over her er det mulig å melde fra om den eventuelt har feil, og dermed få ny. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det moms på lesebrett, eller blir de avgiftsbelagt som bøker? (Altså momsfritt)

Anonymous poster hash: 6f711...067
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...