Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det feminisme og ikke fjerne kroppshåret ?

Anonymous poster hash: 1bf98...5f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er feminisme å kunne velge det helt selv.

Anonymous poster hash: 318ae...3aa
  • Liker 18
Gjest Castielz
Skrevet

Er i alle fall ekkelt og mandig.

De fleste feminister lider jo av penismissunelse, så kan vel stemme.

Skrevet

Jeg tror de kvinnene som ikke barberer seg er mer hippier enn feminister da.

Og nei, det er INGEN kvinner som misunner penisen din ok?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg er feminist og fjerner ikke kroppshår. Men jeg fjerner ikke kroppshår etter hva slags ideologi jeg holder med. Det tror jeg de aller færreste gjør.

For min del var en tråd her en gang i våres om noen jenter som ikke fjernet hår. Jeg svarte i denne tråden at jeg hadde gjort det en gang tidligere, men følt meg veldig hårete og derfor ikke gjorde det. Etter jeg hadde sendt mitt svar, begynte jeg å tenke nærmere på dette. Det var flere år siden sist, og kanskje det ville være annerledes nå som jeg er godt voksen.

Så jeg bestemte meg for å slutte å barbere meg – og utløseren var en tråd på KG.

Endret av Evans
Skrevet

Feminister er kvinner som blår så kåt av peniser at de har lyst på en selv. Så er det slik at de aldri kan det, så da ønsker de å være likest mulig menn. Lite vet de at det ikke hjelper, de vil aldri få en og må nok nøye seg med å se på mannen sin.

Skrevet

Feminisme handler om likhet og retten til å velge. Jeg er feminist og fjerner kroppshår, og jeg mener det er opp til hver enkelt om de fjerner kroppshår eller ikke

• Liker 6
Skrevet

Jeg er feminist fordi jeg hater menn. Og siden jeg ikke vil bli sammen med mannejævler så gror jeg kroppshåret, dusjer ikke og anlegger et kraftig monobrow for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: a27d1...396
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Feminisme handler om likhet og retten til å velge. Jeg er feminist og fjerner kroppshår, og jeg mener det er opp til hver enkelt om de fjerner kroppshår eller ikke

Feminisme handler ikke om likhet, det handler om kvinners retter eller kvinnesak. Mao at ikke kvinner skal ha noen former for ufordeler og at staten skal arbeide særlig for kvinner, om det eksisterer noen områder der det er det motsatte kjønn som faller dårlig ut, blir det selvsagt oversett. Slik handler feministene og jeg bryr meg ikke om hva de enn skulle si.

Endret av oleoh
Skrevet

Feminisme handler ikke om likhet, det handler om kvinners retter. Mao at ikke kvinner skal ha noen former for ufordeler, om det eksisterer noen områder der det er omvendt, blir det selvsagt oversett. Slik handler feministene og jeg bryr meg ikke om hva de enn skulle si.

YNQAe1W.png

Du kan ikke definere en hel ideologi ut i fra hva én gruppe ekstremister mener. Jeg vet at det er noen få feminister som veiver mannehat-flagget, men det er langt i fra hva alle feminister står for, og i hvert fall ikke hva feminisme i seg selv står for. Alle ideologier har tilhengere med forskjellige meninger og forskjellige tolkninger.

Anonymous poster hash: f2b70...6b7

• Liker 7
Skrevet

YNQAe1W.png

Du kan ikke definere en hel ideologi ut i fra hva én gruppe ekstremister mener. Jeg vet at det er noen få feminister som veiver mannehat-flagget, men det er langt i fra hva alle feminister står for, og i hvert fall ikke hva feminisme i seg selv står for. Alle ideologier har tilhengere med forskjellige meninger og forskjellige tolkninger.

Anonymous poster hash: f2b70...6b7

Jeg bryr meg som sagt ikke om hva ideologien sier. Handlingene sier noe helt annet. De arbeider for kvinners retter eller bare generelt sett for kvinner. Om det er noen situasjoner der det var rimelig at de skulle gjøre noe for f.eks. gutter, blir det selvsagt oversett. Det er hvordan de handler, og det er det som definerer de. Ikke hva som kommer ut av munnen.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke fjernet hår nedentil siden Michael Jackson var sort. Det er min rett som kvinne å la det gro en urskog der nede. Min forrige kjæreste som er mikrobiolog mente han oppdaget en rekke nye arter de få gangene han forsøkte å gi meg orale nytelser.

Utover økt biologisk mangfold er det andre fordeler. Det gir varme om vinteren, og før jeg drar på byen pleier jeg å knyte kjønnshårene sammen til en dobbelt flaggstikk slik at eventuelle voldtektsmenn ikke skal klare å få innpass.

Neida, jeg bare tuller, hehe. Jeg er selvsagt helt glattbarbert der nede, slik at også menn med pedofile tendenser skal ha noe å glede seg av :)

Endret av MinnisMus
  • Liker 1
Skrevet

Feminisme handler ikke om likhet, det handler om kvinners retter eller kvinnesak. Mao at ikke kvinner skal ha noen former for ufordeler og at staten skal arbeide særlig for kvinner, om det eksisterer noen områder der det er det motsatte kjønn som faller dårlig ut, blir det selvsagt oversett. Slik handler feministene og jeg bryr meg ikke om hva de enn skulle si.

Slutt å tull. Hvis du har møtt "feminister" som kjemper for at kvinner skal få ekstra fordeler, er de ikke feminister. Hvorfor fokuserer du på de dårlige sidene? Hvorfor ser du ikke på menneskene som faktisk kjemper for likhet og ingen spesialbehandling for noen? Og vær så snill, ikke vær så generaliserende. "Slik handler feministene". Nei. Slik handler mennesker du har møtt som utgir seg for å være feminister, men som har misforstått hele konseptet feminisme.

• Liker 4
Skrevet

Slutt å tull. Hvis du har møtt "feminister" som kjemper for at kvinner skal få ekstra fordeler, er de ikke feminister. Hvorfor fokuserer du på de dårlige sidene? Hvorfor ser du ikke på menneskene som faktisk kjemper for likhet og ingen spesialbehandling for noen? Og vær så snill, ikke vær så generaliserende. "Slik handler feministene". Nei. Slik handler mennesker du har møtt som utgir seg for å være feminister, men som har misforstått hele konseptet feminisme.

Som sagt vil jeg kjempe med alt jeg har, kropp, sjel, mitt hjerte og mine ord for å få slutt på handlingene som priviligerer enkelte mennesker i våre samfunn. Det innebefatter feminisme. Som er en gruppe mennesker som arbeider for privilegier og er en totalitær ideologi.

Skrevet

Så nevn noen lover og regler feminister har fått innført de siste 20 år.

Anonymous poster hash: a27d1...396

• Liker 1
Skrevet

Som sagt vil jeg kjempe med alt jeg har, kropp, sjel, mitt hjerte og mine ord for å få slutt på handlingene som priviligerer enkelte mennesker i våre samfunn. Det innebefatter feminisme. Som er en gruppe mennesker som arbeider for privilegier og er en totalitær ideologi.

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Feminisme handler IKKE om at noen skal bli privilegert, det handler om at kvinner i all tid har blitt undertrykt og nå jobber feminister med å la alle være på samme nivå, altså at menn ikke skal være mer privilegerte enn kvinner. Ok? Forstår du? Det handler ikke om å undertrykke noen, det handler ikke om å priviligere noen, det handler ganske enkelt om at kvinner skal få de privilegiene menn tar for gitt, men som kvinner altså må kjempe for. En kamp hvor man møter motstand fra både menn og kvinner og alt i mellom og utenfor, når man egentlig bare prøver å hjelpe de som ikke har det like bra som alle andre. Men dette er ikke poenget med denne tråden. Du kan fortsette å mene det du mener, jeg gidder ikke prøve å overbevise deg utover dette her. Namasté

• Liker 1
Skrevet

Så nevn noen lover og regler feminister har fått innført de siste 20 år.Anonymous poster hash: a27d1...396

Du vet at du kan Google, ja? Trenger ikke spørre meg om hjelp. Men hvis du virkelig trenger hjelp, kan jeg slenge med en liten link jeg synes var ganske grei.

http://www.democraticunderground.com/125526765

Skrevet

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Feminisme handler IKKE om at noen skal bli privilegert, det handler om at kvinner i all tid har blitt undertrykt og nå jobber feminister med å la alle være på samme nivå, altså at menn ikke skal være mer privilegerte enn kvinner. Ok? Forstår du? Det handler ikke om å undertrykke noen, det handler ikke om å priviligere noen, det handler ganske enkelt om at kvinner skal få de privilegiene menn tar for gitt, men som kvinner altså må kjempe for. En kamp hvor man møter motstand fra både menn og kvinner og alt i mellom og utenfor, når man egentlig bare prøver å hjelpe de som ikke har det like bra som alle andre. Men dette er ikke poenget med denne tråden. Du kan fortsette å mene det du mener, jeg gidder ikke prøve å overbevise deg utover dette her. Namasté

Jeg leser hva du skriver, men handlingene er ikke slik, og da bryr jeg meg ikke om hva feminister skriver eller sier. Det er handlinger som teller, ikke ord. Å kalle det undertrykt er også en stor overdrivelse, og det har i alle fall ikke vert noen form for undertrykking siden 1913, da kvinner fikk stemmerett. Stort sett ble alt forandret når kvinner først fikk bruk for disse rettene, etter industrialiseringen.

Feminisme er i dag blitt en totalitær ideologi som ønsker å priviligere enkelte mennesker i samfunnet og kneble meningsmotstandere gjennom loven. Kritikk skal ikke komme gjennom og minner egentlig om en eller annen form for Soviet-kommunisme.

Skrevet

Jeg leser hva du skriver, men handlingene er ikke slik, og da bryr jeg meg ikke om hva feminister skriver eller sier. Det er handlinger som teller, ikke ord. Å kalle det undertrykt er også en stor overdrivelse, og det har i alle fall ikke vert noen form for undertrykking siden 1913, da kvinner fikk stemmerett. Stort sett ble alt forandret når kvinner først fikk bruk for disse rettene, etter industrialiseringen.

Feminisme er i dag blitt en totalitær ideologi som ønsker å priviligere enkelte mennesker i samfunnet og kneble meningsmotstandere gjennom loven. Kritikk skal ikke komme gjennom og minner egentlig om en eller annen form for Soviet-kommunisme.

Er du virkelig så ute etter å provosere eller bare er du ignorant? Either way, dette blir for far-fetched, det blir som å lære opp en 5-åring i rakettvitenskap. Du får stå på det du mener, kjære du, bare vit at du er til latter for flesteparten av informerte, intelligente mennesker i dag :)

• Liker 3
Skrevet

Er du virkelig så ute etter å provosere eller bare er du ignorant? Either way, dette blir for far-fetched, det blir som å lære opp en 5-åring i rakettvitenskap. Du får stå på det du mener, kjære du, bare vit at du er til latter for flesteparten av informerte, intelligente mennesker i dag :)

Om det er like muligheter fra fødselen av, er jeg helt med på feminismen. Men når man i stor grad ignorerer de ufordeler gutter og menn har blir det i alle fall ikke riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...