AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Jeg hater armene og brystet mitt! Jeg har skikkelig fyrstikk armer Fra midjen og opp er jeg veldig tynn. Liker ikke. Noen som kan gi meg noen tips til gå opp i vekt? Spesielt på armene mine. Anonymous poster hash: 69e59...541
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Tren hardt og spis godt. Anonymous poster hash: e4624...6cf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Tren hardt og spis godt.Anonymous poster hash: e4624...6cf Jeg skjønner, men hva bør jeg trene og spise? Anonymous poster hash: 69e59...541
Skrive feil Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 Tren armer og bryst oftere, kalorioverskudd med høy protein%, hvil deg - repeat. Ligger tusenvis av programmer på nettet du kan følge.
Gjest Vux Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Jeg mener å ha skjønt at man må se på, om man skal trene for å få større muskler, eller å bare forsøke bli sterkere. Altså, at man kan får sterke muskler, av å bare trene, men også at man kan får større muskler ved å løfte mer enn hva man egentlig greier. Når det er sagt, så er det visst potensielt helseskadelig å tulle for mye med muskelaturen, som om man overtrente inntil det skadelige, noe jeg leste om nylig i media for ikke så lenge siden; hvor man kan ende opp visstnok med en akutt og potentiselt livstruende situasjon, hvor leveren i kroppen ikke takler et bestemt stoff som produseres i kroppen etter at musklene i kroppen blir brutt ned under trening. Omfanget av et slikt problem blant alle dem som trener vet jeg ingenting om dessverre. Formodentlig er det greit med moderasjon og det å ikke å overdrive. Formodentlig, vil det uansett ta lang tid å få store muskler. Tror det kan være slik, at hvis man går for å løfte tungt med få repetisjoner, så må man hvile lenger, mellom hver gang. Tror det er slik at kroppen trenger proteiner til å bygge musker, sånn at hvis man er feit, så går dette greit, men at man kanskje ikke får den mest atletiske kroppen, fordi man ikke helt kan bestemme hvor på kroppen fett skal fjernes. Sånn at man må først fjerne mye fett generelt sett i utgangspunktet for å få fram sixpack muskler. Det skal påpekes at jeg vet for lite som trening til å kunne gi noen råd. Ville bare si noe om hva jeg tenkte om dette med styrketrening. Endret 17. januar 2015 av Vux
Skrive feil Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Jeg mener å ha skjønt at man må se på, om man skal trene for å få større muskler, eller å bare forsøke bli sterkere. Altså, at man kan får sterke muskler, av å bare trene, men også at man kan får større muskler ved å løfte mer enn hva man egentlig greier. Nja. Progresjon er det viktigste her. At man øker antall kg etterhvert som man blir sterkere. Når det er sagt, så er det visst potensielt helseskadelig å tulle for mye med muskelaturen, som om man overtrente inntil det skadelige, noe jeg leste om nylig i media for ikke så lenge siden; hvor man kan ende opp visstnok med en akutt og potentiselt livstruende situasjon, hvor leveren i kroppen ikke takler et bestemt stoff som produseres i kroppen etter at musklene i kroppen blir brutt ned under trening. Omfanget av et slikt problem blant alle dem som trener vet jeg ingenting om dessverre. Formodentlig er det greit med moderasjon og det å ikke å overdrive.I hennes tilfelle er dette uaktuelt. Det skal veldig, veldig, veldig mye til. refererer til denne artikkelen - http://www.dn.no/dnaktiv/2014/08/06/2118/Styrketrening/rabdomyolyse-trente-p-seg-livstruende-diagnose Formodentlig, vil det uansett ta lang tid å få store muskler.Enig. Tror det kan være slik, at hvis man går for å løfte tungt med få repetisjoner, så må man hvile lenger, mellom hver gang. Mellom hvert sett ja, Enig. Tror det er slik at kroppen trenger proteiner til å bygge musker, sånn at hvis man er feit, så går dette greit, men at man kanskje ikke får den mest atletiske kroppen, fordi man ikke helt kan bestemme hvor på kroppen fett skal fjernes. Sånn at man må først fjerne mye fett generelt sett i utgangspunktet for å få fram sixpack muskler. Kroppen trenger proteiner for å bygge uansett om man er feit eller ikke. For å få sixpack må man ned i fett% ja. Det skal påpekes at jeg vet for lite som trening til å kunne gi noen råd. Ville bare si noe om hva jeg tenkte om dette med styrketrening.Du vet mer enn veldig mange...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Jeg mener å ha skjønt at man må se på, om man skal trene for å få større muskler, eller å bare forsøke bli sterkere. Altså, at man kan får sterke muskler, av å bare trene, men også at man kan får større muskler ved å løfte mer enn hva man egentlig greier. Når det er sagt, så er det visst potensielt helseskadelig å tulle for mye med muskelaturen, som om man overtrente inntil det skadelige, noe jeg leste om nylig i media for ikke så lenge siden; hvor man kan ende opp visstnok med en akutt og potentiselt livstruende situasjon, hvor leveren i kroppen ikke takler et bestemt stoff som produseres i kroppen etter at musklene i kroppen blir brutt ned under trening. Omfanget av et slikt problem blant alle dem som trener vet jeg ingenting om dessverre. Formodentlig er det greit med moderasjon og det å ikke å overdrive. Formodentlig, vil det uansett ta lang tid å få store muskler. Tror det kan være slik, at hvis man går for å løfte tungt med få repetisjoner, så må man hvile lenger, mellom hver gang. Tror det er slik at kroppen trenger proteiner til å bygge musker, sånn at hvis man er feit, så går dette greit, men at man kanskje ikke får den mest atletiske kroppen, fordi man ikke helt kan bestemme hvor på kroppen fett skal fjernes. Sånn at man må først fjerne mye fett generelt sett i utgangspunktet for å få fram sixpack muskler. Det skal påpekes at jeg vet for lite som trening til å kunne gi noen råd. Ville bare si noe om hva jeg tenkte om dette med styrketrening. Det skal mye til for å få rabdomyolyse. Det krever intens trening på en spesifikk øvelse. Altså enormt mange reps med veldig høyt tempo. En venn fikk dette av å ta 100 pull-ups på kortest mulig tid. For å øke muskelmasse, så skal du trene med mange repetisjoner med høy vekt. Få repetisjoner med maks vekt gjør deg sterkere, mens mange reps med høy vekt øker volum (men ikke ekstremt høt intensistet for å unngå rabdomyolyse). Fokuser på bisepscurl, benkpress, pull-ups, chin-ups, push-up, dips og militærpress. La benkpress være hovedøvelsen og ta denne først så du orker maks belastning på denne øvelsen. Og spis godt. Rent kjøtt og mye grønnsaker. Anonymous poster hash: 380f8...3b3 1
Gjest Vux Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Regner med at det er rimelig trygt å ta benkpress så å si alene på treningssenter hvis man tar det rolig, eller risikerer man vel å se dust ut, hvis man sliter seg så mye ut, at man ikke får stanga tilbake på plass.
Skrive feil Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Regner med at det er rimelig trygt å ta benkpress så å si alene på treningssenter hvis man tar det rolig, eller risikerer man vel å se dust ut, hvis man sliter seg så mye ut, at man ikke får stanga tilbake på plass. Eller bare rope HJELP sånn som de der jeg trener gjør haha
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #10 Skrevet 17. januar 2015 Regner med at det er rimelig trygt å ta benkpress så å si alene på treningssenter hvis man tar det rolig, eller risikerer man vel å se dust ut, hvis man sliter seg så mye ut, at man ikke får stanga tilbake på plass. Jeg tør ikke ta så mye at jeg ikke får opp stanga på slutten. Ikke om jeg er alene. Noe jeg dessverre er mesteparten av tiden. Men du kan ta flyes liggende på en benk. En manual i hver hånd liggende på benken. Da kan du i værste fall bare slippe manualene ned på gulvet og håpe du ikke får alle øynene på deg pga bråket Anonymous poster hash: 380f8...3b3
Gjest Trollkarlen Skrevet 17. januar 2015 #11 Skrevet 17. januar 2015 (endret) så blir det armer og brystkasse Endret 17. januar 2015 av Trollkarlen
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #12 Skrevet 17. januar 2015 Uff da den første øvelsen så tung ut. Jeg er ikke så himla sterk i armene enda Anonymous poster hash: 69e59...541
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #13 Skrevet 17. januar 2015 Uff da den første øvelsen så tung ut. Jeg er ikke så himla sterk i armene enda Anonymous poster hash: 69e59...541 Da tar du dips fra en kasse eller lignende. Bare pass på at rumpa er nærme kassa og at du prøver å ta dipsene med så strake ben som mulig. Anonymous poster hash: 380f8...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå