Gjest Lilleulv Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 Jeg elsker sånne spill som Leisure Larry, Kings Quest, Police Quest og Monkey Island. Sånn der man er en mann som går rundt og skal gjøre ting... Noen som vet hvilken versjon som er den nyeste av disse? Andre lignende spill dere kan anbefale meg? Hvor kan jeg finne disse spillene? (har lasta ned et par på DC, men fant ikke så masse der...)
Gjest pace Skrevet 4. august 2004 #2 Skrevet 4. august 2004 Den Lengste Reisen var ganske ny. Den var Norsk med kvinnelig hovedperson og fikk veldig gode kritikker. Men jeg finner den litt fantasy-barnslig. Grim Fandango er en av de nyeste til LucasArts og er kanskje det beste som noensinne er laget i genren. Den er basert på de dødes dag til meksikanerene. Masse uforglemmelige sitater! Også har du Day of the Tentacle og Sam & Max Alle disse får du fortsatt kjøpt på cd i butikkene. Andre uforglemmelige eldre titler er Indiana jones 3 og 4, også av Lucasarts, men kanskje indy er litt guttete. Countdown er et detektivspill som ble laget for lenge siden, der du starter i et sanatorium og vet ingen ting og må komme deg ut. Søstra mi digget det rått for noen år siden. Hvis du liker litt mot rpg klassen syntes jeg Quest for Glory 1 i ega verisjonen er det beste. De fleste av disse spillene får du tak i sider på internett som har gamle spill som bare kan lastes ned. Underdogs er en av dem.
jordbær Skrevet 4. august 2004 #3 Skrevet 4. august 2004 Hvis du liker gamle dos-spill, anbefaler jeg deg denne siden: www.dosgames.com
Crazee Skrevet 4. august 2004 #4 Skrevet 4. august 2004 Og elles for denne typen spel: http://www.adventuregamers.com/ Du finn nok lenker til ein del eldre spel du kan laste ned gratis òg no. (Men det er som med gode bøker: Alderen har ikkje noko å seia om spelet er bra )
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. august 2004 #5 Skrevet 4. august 2004 Hvis du ønsker litt nostalgi, så går det an å laste ned king's quest 1 og 2 fra www.download.com
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2004 #6 Skrevet 4. august 2004 Så har du Broken Sword: The sleeping Dragon. Det er relativt nytt tror jeg. (Tror det er et spill i en serie) Av gamle spill så har du Zork (en serie). Der har jeg bare spilt det siste. Veldig bra.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 4. august 2004 #7 Skrevet 4. august 2004 11th Hour og Phantasmagoria er to av mine favoritter. Disse kan du muligens laste ned på nettet. Broken Sword som nevnt over her, er og et veldig bra spill.
Gjest pace Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 Phantasmagoria Den var morro. Litt sånn negativ-amerikansk, men alikavel spennende med skumle filmklipp overalt, så meget cinematisk. Den er en grøsser som foregår i et stort hus som et ektepar nettop har kjøpt.
Anders26år Skrevet 16. august 2004 #9 Skrevet 16. august 2004 www.Anarchy-online.com KONGESPILL Et trykk og du er hekta . Gratis å laste ned men koster noen dollar i mnd for å spille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå