Gå til innhold

Melkefri kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det greit å bruke en vanlig oppskrift og bytte ut smør og melk med melkefritt smør og soyamelk, eller bør jeg bruke en oppskrift som er beregna på disse produktene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan stort sett bytte ut med alternativ melk og smør. Sjølv er eg lite fan av soyamelk pga at mange med melkeallergi begynner å reagere på soya etter ei stund. Soyaprotein er ganske likt på melkeproteinet. Eg er heller ikkje glad i smaken. Har du prøvd rismelk eller oatly havremelk? :)

Skrevet

Du kan stort sett bytte ut med alternativ melk og smør. Sjølv er eg lite fan av soyamelk pga at mange med melkeallergi begynner å reagere på soya etter ei stund. Soyaprotein er ganske likt på melkeproteinet. Eg er heller ikkje glad i smaken. Har du prøvd rismelk eller oatly havremelk? :)

Har rismelk eller havremelk en temmelig nøytral smak? Jeg vil helst ikke at det skal være mulig å smake dette i kaka.

Skrevet

Ja, både rismelk og havremelk har ganske nøytral smak :) Kva type kake skal du lage?

Skrevet

Ville isåfall gått for havremelk, rismelk smaker ganske sterkt av ris og jeg ser for meg at dette vil sette mye smak på kaken. Havremelk smaker mer mel og passer bedre i bakst.

Gjest Badabing
Skrevet

Enig i havremelk, det funker veldig bra i bakst. :)

Skrevet (endret)

Jeg bruker soyamelk og melkefritt smør når jeg baker kaker, følger oppskrift som vanlig.

I hvetebakst synes jeg havremelk er best.

Endret av skruf
Skrevet

Ja, både rismelk og havremelk har ganske nøytral smak :) Kva type kake skal du lage?

Jeg lagde sitronkake med sitronkrem. Det ble utrolig bra. Takk for hjelpen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde sitronkake med sitronkrem. Det ble utrolig bra. Takk for hjelpen!

Nam! :) Det høres godt ut! Kor fant du den oppskrifta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...