AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Har i flere år ønsket å skaffe familien katt, men er litt usikker på en del ting. Har vokst opp med katt, og er sånn sett kjent med og veldig glad i katter. lurer feks på om området vi bor i egner seg..vi bor i en "vanlig" gate, ca 30 meter fra veien. En vanlig vei med eneboliger og rekkehus. Det er en del trafikk i gata, men folk kjører stort sett vettugt. Men er så redd for at en eventuell katt skulle bli påkjørt Ville den trives med uteområdet her? Det er jo ikke skog akkurat, men rikelig med busker, trær osv. Er det greit å ha den på kattehotell to uker hver sommer om vi drar på ferie? Eller burde noen kjente passe den hjemme hos seg? Men da kan den vel ikke gå ut? Eller få noen til å komme å gi den mat og kos/slippe dem ut litt her hjemme? Hjelp!!Anonymous poster hash: b9865...02a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Er det aktuelt å ha en "innekatt"? Naboen har noe slikt hvor den luftes i bånd. Anonymous poster hash: a6418...d65
Tvist Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Et boligstrøk vil stort sett gå helt fint, mange spennende hager å undersøke. Mine 2 katter er på "hotell" to uker om sommeren, og innimellom til jul. Jeg har vært nøye og funnet ett der de får gå fritt (ikke være i bur) sammen med andre katter, De får mange nye venner, og er vandt til stedet. Men de er glade når jeg henter dem hjem.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 TS her. Ikke lyst på innekatt nei, og ikke en som går i bånd nei. Godt å høre at det kan være ok å ha de på "hotell". Har undersøkt og det finnes et ganske bra i nærheten. Noen som har erfaring med omplasseringskatter? Har sett på noen skjønne kattepuser som trenger nytt hjem. Hvordan venner man dem forresten til å være ute i starten? Husker ikke hvordan vi gjorde dette hjemme, annet enn at de var litt og litt ute. Men tenk hvis den bare løper avgårde og aldri kommer tilbake? Huff.Anonymous poster hash: b9865...02a
Tvist Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 Mine to er omplasseringskatter, fra Dyrebeskyttelsen. Viktig er alderen. Om du anskaffer deg kattunge, ikke slipp den ut alene før en stund etter at den er kastrerte og ID merket (6 mnd alderen). Er det snakk om en voksen katt, bør du holde den inne i minst en måned, eller til du merker at pus føler seg trygg (det som tar lengst tid). Når pus skal slippes ut, ville jeg bare åpnet døren. La pus gå ut selv, så han merker hvor døren er. Greit om det er litt varm i været, så du kan gå litt rundt i hagen, og se omtrent hvor han er. Rop på ham ofte, la det etterhvert gå litt lenger tid imellom. Det er skummelt, men går stort sett greit.
Tvist Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Husk at de må være vaksinerte for å være på hotell.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Mine to er omplasseringskatter, fra Dyrebeskyttelsen. Viktig er alderen. Om du anskaffer deg kattunge, ikke slipp den ut alene før en stund etter at den er kastrerte og ID merket (6 mnd alderen). Er det snakk om en voksen katt, bør du holde den inne i minst en måned, eller til du merker at pus føler seg trygg (det som tar lengst tid). Når pus skal slippes ut, ville jeg bare åpnet døren. La pus gå ut selv, så han merker hvor døren er. Greit om det er litt varm i været, så du kan gå litt rundt i hagen, og se omtrent hvor han er. Rop på ham ofte, la det etterhvert gå litt lenger tid imellom. Det er skummelt, men går stort sett greit. Men nå som det er vinter er det kanskje ikke så aktuelt for dem å være ute så lenge likevel håper jeg Hvis jeg nå bare får mannen "på trua" Skal jeg ringe å høre på kattene til uka. Anonymous poster hash: b9865...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå