Gå til innhold

Konflikt med mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en litt lei og stor konflikt med min mor. Jeg er selvfølgelig ikke objektiv her, men helt ærlig handler nok mye om henne som person (vil ikke beskrive konflikten nærmere her). Hun kommer lett i konflikt med både kolleger, venner og nå også familie, har et voldsomt temperament og klarer ikke å se saker fra andre sider enn sin egen. Jeg har heldigvis full støtte fra resten av familien (inkludert mine søsken og min far), så jeg klarer å stå i dette selv om det ikke er noen god situasjon. Sånn som jeg ser det nå, er det ikke aktuelt å kutte kontakten med henne, både fordi hun faktisk bor sammen min far som jeg har et kjempefint forhold til, men også fordi hun midt oppe i dette, faktisk er en fin bestemor for mine barn og de er glade i henne. Imidlertid er litt av sakens kjerne her at jeg er redd hun kan komme til å dra barna inn i konflikten, f.x ved å spille på deres samvittighet (fortelle dem at hun er veldig trist pga meg etc) og sette dem litt opp mot meg. Jg kommer nok til å forsøke å unngå at hun er mye alene med dem (vi ser henne kanskje et par ganger i mnd, da 1-2 dager) men det vil være vanskelig å ha full kontroll på dette. Jeg har nulltoleranse for at barna skal involveres, men lurer på om jeg på noe vis bør snakke litt med dem for å være i forkant (de er 4 og 6 år). Men hva kan man si? Kan jeg f.x si noe om at bestemor er litt lei seg pga ..... , men at det kommer til å gå over... Eller noe i den duren. Tips???

Anonymous poster hash: a2e03...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...