Gå til innhold

Utvide sko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett par sko (ankelsko/boots?) som jeg aldri bruker. Grunnen er at den ene skoa er litt trang. Ikke i lengden eller bredden, men over selve foten (fotristen?). Har brukt de ett par ganger, men får så vondt i ettertid. Noen som vet om man kan utvide de?

Anonymous poster hash: 3afab...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er mulig å gjøre det med støvletter, men en metode som virker med småsko er å ta på våte sokker (hjemme!) og så ta på deg skoene og sitte en halvtimes tid med dette på. Det burde virke, men pass på. Sjekk når skoene er tørr (etter et døgn?) om det har hjulpet.

PS. Det heter vristen

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe et stoff på skobutikken som du sprayet på før du skal bruke skoene, da skal de vide seg ut, funker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta på litt tykke sokker og varm skoene med hårføner. Tøy og bøy menst skoen er varm, da utvider materiale seg lettere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever den til skomaker! Gjorde det med noen ankelboots i skinn. Funket supert. Sa slipper du også å gå rundt i noen uker med vonde sko. Funker dårlig på syntetiske sko da... Sa ille jeg heller prøvd å fylle et pose med vann, stappe oppi skoen og sette de i frysen :) når vannet fryser vil det utvide seg rundt 10% (om ikke jeg husker helt feil. Og skoen vil bli større ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

(...) fylle et pose med vann, stappe oppi skoen og sette de i frysen :) når vannet fryser vil det utvide seg rundt 10% (om ikke jeg husker helt feil. Og skoen vil bli større ;)

Det var det jeg skulle foreslå! Funker som fy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om støvlettene er av skinn/lær, med skinnfôr, så fukter du en klut og stryker over støvlettene på innersiden (inni støvlettene).

Så tar du på deg et par strømper som er litt tykkere enn de du pleier bruke. Tar på støvlettene og har dem på inne, gjerne en kveld, i et par timer.

Gjenta et par dager/kvelder.

Har selv brukt den metoden etter varm anbefaling fra skobutikken, men da snakket vi om skaftet på høye støvletter.

Etter et par dager var skinnet/læret utvidet nok til at jeg kunne bruke støvlettene en hel dag på jobb uten at det ble ubehagelig trangt på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...