Gå til innhold

Ma - Cytotec over helga :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk konstatert Ma, men fordi mannen er bortreist og jeg ikke har familie rundt meg, så valgte jeg å vente til over helga av hensyn til datteren vår med å ta cytotec og støte ut det som er igjen.

Hva kan jeg forvente? Hva bør jeg kjøpe/ha tilgjengelig? Hvordan foregår det hele? Tar det lang tid? Fosteret er i uke 6+6.

Anonymous poster hash: 3111a...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var trist å høre :(

Jeg hadde sterke mens smerter, feber og oppkast. Det var mye blod. Ikke gøy i det hele tatt. Smertene varte vel sånn ca i 4 dager av og på.

Ta det rolig og slapp av :) håper alt går bra med deg.

Skrevet

Klem til deg. Jeg har gjort det samme denne uken. Fosteret døde på drøyt 7 uker, ultralyd ved 11 uker. Jeg fikk beskjed om at aborten sannsynlig kommer skikkelig igang etter 5-6 timer, og at det gjerne etterfølges av kraftig mens lignende blødning i 1-2 uker, gjerne svakt opptil 3-4 uker, og at smertene er som kraftig mens. Det gikk kjapt med meg, begynte å blø skikkelig før 3 timer. Ingen kraftige smerter, som helt greie menssmerter, hadde ikke behov for smertestillende. Jeg hadde tatt 1 gram Paracet da jeg satte inn tablettene. Jeg kjøpte en pakke spedbarnsbleier faktisk, nest minste størrelse. Det var lurt, for det kom store klumper av levret blod (størrelse opptil halv mandarin) som ikke absorberes i bind, og da slipper du å tenke lekkasje hele tiden. Ekkel og trist følelse når du sitter på wc og store klumper faller ut, de første gangene tenkte jeg hele tiden at det var fosteret. Etter et døgn har det kun kommet blod uten levring, og ganske lite. Noen har sterke smerter, men du er veldig tidlig og alt som skal ut er lite og bløtt, så håper det går like greit for deg. En god armkrok og fyr i peisen og masse tid sammen har vi hatt.

Skrevet

Klem til deg. Jeg har gjort det samme denne uken. Fosteret døde på drøyt 7 uker, ultralyd ved 11 uker. Jeg fikk beskjed om at aborten sannsynlig kommer skikkelig igang etter 5-6 timer, og at det gjerne etterfølges av kraftig mens lignende blødning i 1-2 uker, gjerne svakt opptil 3-4 uker, og at smertene er som kraftig mens. Det gikk kjapt med meg, begynte å blø skikkelig før 3 timer. Ingen kraftige smerter, som helt greie menssmerter, hadde ikke behov for smertestillende. Jeg hadde tatt 1 gram Paracet da jeg satte inn tablettene. Jeg kjøpte en pakke spedbarnsbleier faktisk, nest minste størrelse. Det var lurt, for det kom store klumper av levret blod (størrelse opptil halv mandarin) som ikke absorberes i bind, og da slipper du å tenke lekkasje hele tiden. Ekkel og trist følelse når du sitter på wc og store klumper faller ut, de første gangene tenkte jeg hele tiden at det var fosteret. Etter et døgn har det kun kommet blod uten levring, og ganske lite. Noen har sterke smerter, men du er veldig tidlig og alt som skal ut er lite og bløtt, så håper det går like greit for deg. En god armkrok og fyr i peisen og masse tid sammen har vi hatt.

Avsporing, men ånei :(

Jeg som håpet at det skulle gå bra for dere!

Og huff til deg også, ts!

Anonymous poster hash: d1be8...a3f

Skrevet

Avsporing, men ånei :(

Jeg som håpet at det skulle gå bra for dere!

Og huff til deg også, ts!

Det skal det, vi er bare ikke der enda:-) Tusen takk for omtanke:-):-)

Skrevet

Det skal det, vi er bare ikke der enda:-) Tusen takk for omtanke:-):-)

Ja, mente denne gangen, ikke generelt altså!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...