AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Jeg synes dette er så rart.. Jeg har alltid tenkt at jeg ser ut som en stilk men tydeligvis i følge en kalkulator som regner ut hva slags form du er ut i fra cm på skuldre, midje og hofte så er jeg timeglass. Det hadde jeg aldri tenkt. Jeg har frem til nå tenkt at en kvinne som har timeglassfigur har store pupper og breie lår og kjempetynn midje. Jeg synes ikke jeg har tidenes største pupper akkurat (jeg får ikke engang kløft når jeg bruker BH). Altså: jeg tenkte sånn her: Mens jeg er sånn her: Altså har jeg ikke så ekstreme overganger og føler meg ganske rett opp og ned. Er det normalt at man føler seg annerledes enn det man er? Jeg ser også at alle som har timeglassfigur liksom passer til pencilskirts, men jeg gjør ikke det i det hele tatt! Anonymous poster hash: 64b7a...fa7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Man ser seg ofte litt blind på sin egen kropp tror jeg mtp. klær og sånt. Har en venninne som er så fin i sånne skinny jeans; milelange bein! Mens hun selv synes at beina ser ut som tømmerstokker i dem:P Tror nesten en bare må prøve seg frem og kanskje få tilbakemelding fra en ærlig venninne:) Men kan jeg spørre hva slags kalkulator du brukte? Blir aldri klok på hva min kroppsform er. Anonymous poster hash: 70859...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Oppdaget det samme ifjor når jeg begynte å måle cm i forbindelse med slanking, jeg er 70 100 100, og føler meg også litt firkantet, tror ikke hun på første bilde er timeglass hun er nok noe som 60 120 eller noe. Anonymous poster hash: ca5ed...33e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Altså mener at hun på første bildet er ekstrem timeglass. timeglass x 2. Anonymous poster hash: ca5ed...33e 1
Gjest Lille-pus Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Den mest kjente timeglassfiguren i etterkrigstid er nok uten tvil Marilyn Monroe. Hennes mål var en periode de berømte 90-60-90. Blyantskjørt passer til timeglass, men er faktisk nesten enklere å få til å passe på en vase slik de sys i dag (hvor livvidden er noen få cm mer enn standarden var på 50-tallet... jeg har sjekket noen 50 talls mål på plagg) 1
Jolene Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Man måler timeglass med cm rundt brystet/midje/hofter. Ikke skuldre. Mtp. Marilyn Monroe som Lille-pus trekker frem så ville målene vært: Bryst: 90 Midje: 60 Hofter: 90 1
Gjest Eurodice Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Altså mener at hun på første bildet er ekstrem timeglass. timeglass x 2. Anonymous poster hash: ca5ed...33e Hun har i hvert fall noen voldsomme ridebukselår som det kalles. Ikke veldig kledelig med pinetrang bukse. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Hun har i hvert fall noen voldsomme ridebukselår som det kalles. Ikke veldig kledelig med pinetrang bukse. Fint det, vel? Hvorfor skulle hun ikke vise fram kroppen sin, hun er tydeligvis stolt av den. Anonymous poster hash: daa9b...f1b 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Hun har i hvert fall noen voldsomme ridebukselår som det kalles. Ikke veldig kledelig med pinetrang bukse. Syns du Anonymous poster hash: 7fab9...026 1
Gjest Eurodice Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Syns du Anonymous poster hash: 7fab9...026 Riktig; synes jeg. Det skulle jeg ha presisert .
Gjest daisydaisy Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Hun har i hvert fall noen voldsomme ridebukselår som det kalles. Ikke veldig kledelig med pinetrang bukse. Jeg ville ikke hatt slik kropp selv, men fy faen som jeg beundret henne når jeg så bildet! Hun har jo kjempefin kropp! 7
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2015 #12 Skrevet 16. januar 2015 Syns du Anonymous poster hash: 7fab9...026 Hun har det.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 Hun har det. Ok du Anonymous poster hash: 7fab9...026 1
Version 2.0 Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 En timeglassfigur er ikke nødvendigvis en flott kropp. Med det mener jeg at mange tror timeglass er drømmestrukturen når det kommer til kropp, noe det ikke nødvendigvis er. Både overvektige, normalvektige og undervektige kan være timeglass. Det eneste som gjør timeglass til timeglass er at hoftene er like brede som skulderbredden, og at midjen er litt smalere enn disse to. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Altså, jeg tror ikke kvinnen på det øverste bildet har timeglassfigur. Jeg føler meg sikrere på at hun er en cello.. Hoftevidden synes være ganske mye større enn brystvidden. En timeglassfigur har lik (eller med max 1tommes (2,54 cm) differanse) bryst- og hofte omkrets. - og livvidden er minst 9 tommer (22,86, dvs,23 cm) mindre enn bryst-/hofteomkretsen 4
Minya Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har timeglassform og lettere inspirert av tråden måtte jeg jo måle meg, og jeg må si jeg gledet meg litt ekstra da målingen endte med 93-61-94, så nært de berømte 90-60-90 Marilyn Monroe-målene. 3
WubWub Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Om du har kropp som hu på bilde nr 2 så tar nok "kalkulatoren" din feil for det er slettes ingen timeglass kropp Ikke det at det er noe i veien med den kroppen på noen som helst slags måte da, så syntes du kan vært stolt av deg selv om du ser slik ut også.. Men hu på bilde nr 1 er ifølge min ydmyke mening rå flott, faktisk nesten perfekt ! Olala for ei dame, tilnærmet drømmekroppen Vet du hva hu heter? Vil gjerne google opp litt flere bilder av a. Der snakker vi kvinnelige former og kurver! Endret 16. januar 2015 av WubWub 1
Gjest Badabing Skrevet 16. januar 2015 #18 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Jeg har hele tiden hørt at jeg er timeglass med 95-70-95. Jeg synes ingenting stemte til jeg leste om 8-tall eller spoon-shape: http://queenofthecastle-beauty.blogspot.no/2012/07/quest-to-dress-hardest-body-shape.html http://www.shopyourshape.com/body-shapes/spoon-body-shape/ Du kan jo sjekke ut om dette stemmer for deg også? Endret 16. januar 2015 av Badabing
Gjest Lille-pus Skrevet 16. januar 2015 #19 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har hele tiden hørt at jeg er timeglass med 95-70-95. Jeg synes ingenting stemte til jeg leste om 8-tall eller spoon-shape: http://queenofthecastle-beauty.blogspot.no/2012/07/quest-to-dress-hardest-body-shape.html http://www.shopyourshape.com/body-shapes/spoon-body-shape/ Du kan jo sjekke ut om dette stemmer for deg også? Det stemmer da veldig godt synes du ikke? Bryst- og hoftevidde er like (eller max 1" foskjellig): Dine er like. Livvidden er minst 9 " mindre enn bryst-/hoftevidden: 95 - 70 = 25 som er nesten 10" Høres ut som et perfekt timeglass for meg.
Gjest Eurodice Skrevet 16. januar 2015 #20 Skrevet 16. januar 2015 Om du har kropp som hu på bilde nr 2 så tar nok "kalkulatoren" din feil for det er slettes ingen timeglass kropp Ikke det at det er noe i veien med den kroppen på noen som helst slags måte da, så syntes du kan vært stolt av deg selv om du ser slik ut også.. Men hu på bilde nr 1 er ifølge min ydmyke mening rå flott, faktisk nesten perfekt ! Olala for ei dame, tilnærmet drømmekroppen Vet du hva hu heter? Vil gjerne google opp litt flere bilder av a. Der snakker vi kvinnelige former og kurver! Her tar du feil, WubWub. Kvinnen på det øverste bildet har cellofasong, som Lille-pus også skriver. Hun på det nederste bildet har timeglassfasong. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå