AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 For et par dager siden kom det to gutter på døra her (de har prøvd å bli kompisser med min sønn i det siste), la oss kalle de Per og Pål. Sønnen min avviste de i døra og nektet å la de komme inn. Jeg fikk ikke helt med meg alt, men oppfattet at det i hovedsak var Per han nektet å komme inn og at det dreide seg om Pers oppførsel. Måtte jo spørre sønnen min hva det var og fikk til svar at han ville ikke være sammen med Per fordi han mobbet andre. Og at Per heller kunne komme tilbake når han hadde sluttet med det. Pål vet jeg er en ganske stille og rolig gutt, så jeg måtte jo spørre hva med han da. "Han er nå ikke så mye bedre enn Per for han er bestekompiss med en mobber" fikk jeg til svar. Må si jeg er stolt av at sønnen min (han er 11år) tar så tydelig avstand fra mobbing.Anonymous poster hash: 867ef...e60 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 For et par dager siden kom det to gutter på døra her (de har prøvd å bli kompisser med min sønn i det siste), la oss kalle de Per og Pål. Sønnen min avviste de i døra og nektet å la de komme inn. Jeg fikk ikke helt med meg alt, men oppfattet at det i hovedsak var Per han nektet å komme inn og at det dreide seg om Pers oppførsel. Måtte jo spørre sønnen min hva det var og fikk til svar at han ville ikke være sammen med Per fordi han mobbet andre. Og at Per heller kunne komme tilbake når han hadde sluttet med det. Pål vet jeg er en ganske stille og rolig gutt, så jeg måtte jo spørre hva med han da. "Han er nå ikke så mye bedre enn Per for han er bestekompiss med en mobber" fikk jeg til svar. Må si jeg er stolt av at sønnen min (han er 11år) tar så tydelig avstand fra mobbing.Anonymous poster hash: 867ef...e60 Ja, du bør være stolt. Sønnen din virker veldig reflektert og evner se andre sine følelser:-)Anonymous poster hash: ce23f...432 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Ga han beskjed til Per om at det dreide seg om at han er en mobber da? Hvis ikke vil jeg tro det opplevdes ekskluderende for per å ikke få komme inn også, og det er jo ikke stort bedre. Men hvis han snakket med ham og ga ham beskjed om at det var uakseptabel oppførsel så vet han i alle fall hvorfor. sønnen din kunne jo også tatt opp dette med deg og bedt deg ta opp dette med lærer slik at ting kunne løst seg på en annen måte enn ved å avvise mobberen? Min datter er bare 6 men har nå fortalt meg at et par gutter i klassen er litt slemme med en tredje gutt som har en talefeil, hermer etter ham osv. jeg sendte mail til læreren selv om det ikke hadde med mitt barn å gjøre og han tok det videre nylig, og snakket med heleklassen på generelt grunnlag om slik atferd... Anonymous poster hash: 970c5...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Ga han beskjed til Per om at det dreide seg om at han er en mobber da? Hvis ikke vil jeg tro det opplevdes ekskluderende for per å ikke få komme inn også, og det er jo ikke stort bedre. Men hvis han snakket med ham og ga ham beskjed om at det var uakseptabel oppførsel så vet han i alle fall hvorfor. sønnen din kunne jo også tatt opp dette med deg og bedt deg ta opp dette med lærer slik at ting kunne løst seg på en annen måte enn ved å avvise mobberen? Min datter er bare 6 men har nå fortalt meg at et par gutter i klassen er litt slemme med en tredje gutt som har en talefeil, hermer etter ham osv. jeg sendte mail til læreren selv om det ikke hadde med mitt barn å gjøre og han tok det videre nylig, og snakket med heleklassen på generelt grunnlag om slik atferd... Anonymous poster hash: 970c5...2a6 Han hadde forklart hva det dreide seg om. Går nok ikke å snakke med lærer her siden de to andre guttene går på en annen skole enn min. Men de ser hverandre i andre settinger enn i skolesammenheng.Anonymous poster hash: 867ef...e60 1
Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 For et par dager siden kom det to gutter på døra her (de har prøvd å bli kompisser med min sønn i det siste), la oss kalle de Per og Pål. Sønnen min avviste de i døra og nektet å la de komme inn. Jeg fikk ikke helt med meg alt, men oppfattet at det i hovedsak var Per han nektet å komme inn og at det dreide seg om Pers oppførsel. Måtte jo spørre sønnen min hva det var og fikk til svar at han ville ikke være sammen med Per fordi han mobbet andre. Og at Per heller kunne komme tilbake når han hadde sluttet med det. Pål vet jeg er en ganske stille og rolig gutt, så jeg måtte jo spørre hva med han da. "Han er nå ikke så mye bedre enn Per for han er bestekompiss med en mobber" fikk jeg til svar. Må si jeg er stolt av at sønnen min (han er 11år) tar så tydelig avstand fra mobbing.Anonymous poster hash: 867ef...e60 Du har grunn til å være stolt! Ble glad av å lese dette,og håper sønnen din kan påvirke flere. Kjempebra av ham dette :-)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 ok??? ingen bryr seg Anonymous poster hash: 2b34c...9ed 2
Plengionika Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Så utrolig flott. Godt å høre at det er noen som tar avstand til de som mobber. Du har all grunn til å være stolt! 1
sunflower Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Kjempeflink gutt. Dette fortjener han masse skryt for Åpenbart et barn med god oppdragelse! 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Supert at han sa det rett til mobberne, skjønner at du er stolt Jeg har en sønn på 9 år, som ble mobbet i 1 og 2 klasse på sin forrige skole. Vi har byttet skole. Het blir han godt likt i klassen, og har fått mange gode venner. En gutt i klassen går på karate, og skulle vise for klassen. Mange i klassen begynte å le. Min sønn så at gutten så lei seg ut og kikk bort til han og spurte om det gikk bra med han. Gutten svarte: Så du de lo av meg? min sønn svarte, jeg syntes du var flink jeg. Reaksjonen var at gutten klappet min sønn på hodet(sånn koselig klapp). Ble veldig rørt da jeg hørte det. Anonymous poster hash: b3053...189 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 ok??? ingen bryr seg Anonymous poster hash: 2b34c...9ed gå å spre negativiteten din et annet sted Anonymous poster hash: cc20d...2fc 5
kisskissbangbang Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 ok??? ingen bryr segAnonymous poster hash: 2b34c...9ed Helt feil,jeg synes det var veldig fint å lese! Forstår godt at du er stolt, TS. Det har du all grunn til! 4
Sugerøret Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Åh nå ble jeg litt rørt.. Så herlig ! Og flink! Synes gutten burde få ekstra påskjønning i form av en meget god middag 1
lillejeg Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Så utrolig fint å lese! Forstår godt du er stolt, hadde alle hvert som han
Gjest Hummels Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 ok??? ingen bryr seg Anonymous poster hash: 2b34c...9ed Jeg bryr meg! Du har all grunn til å være stolt av sønnen din! Hadde jeg også blitt Tenk om alle barn hadde vert som han! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå