Harlekin Skrevet 16. januar 2015 #1 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Da er julen såvidt overstått, og allerede tenker vi på sommerferien Vi har lyst til å reise til Island, noen som har tips til hvor? Vi er 2 voksne og 1 barn, 6 år. Vi vil helst bo på ett feriehus/leilighet om mulig. Hva bør vi oppleve? Endret 22. januar 2015 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Del Skrevet 16. januar 2015 Bo i Reykjavik! Har bodd på hotell der og utenfor, trivdes helt klart i Reykjavik. Mye bedre når vi skulle ut å spise, hadde litt tid til å titte rundt - masse butikker. Mye dyrt, men fullt mulig å finne rimligere butikker. Om du er glad i å strikke - kjøp garn! Mye fint og billig garn. I en av sidegatene rett nedenfor Hallgrimskirka er det en hyggelig, liten strikkebutikk med stort utvalg. Nå har ikke vi barn, men er fullt mulig å ha de med på det meste. Vi har vært på ridetur, hvalsafari, isbrevandring, Golden circle tur med super jeep, nordlystur og selvfølgelig den blå lagune. Alt kan varmt anbefales! Et must er vel golden circle turen og den blå lagune! Anonymous poster hash: b6c9c...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 21. januar 2015 Takk for svar! Jeg tror også det er lurt å bo i Reykjavik og ikke måtte alltid dra med bil. Men jeg lurer på om det er mulig å skaffe ferieleilighet i Reykjavik? Jeg har ikke lyst til å bo på ett rom en hel uke med et barn som legger seg tidligere enn oss voksne. Jeg har søkt litt på nett, men finner bare hoteller eller feriehytter som ikke ligger i tilknytning til Reykjavik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 21. januar 2015 #4 Del Skrevet 21. januar 2015 Takk for svar! Jeg tror også det er lurt å bo i Reykjavik og ikke måtte alltid dra med bil. Men jeg lurer på om det er mulig å skaffe ferieleilighet i Reykjavik? Jeg har ikke lyst til å bo på ett rom en hel uke med et barn som legger seg tidligere enn oss voksne. Jeg har søkt litt på nett, men finner bare hoteller eller feriehytter som ikke ligger i tilknytning til Reykjavik. Anbefaler også å bo i Reykjavik og eventuelt leie bil for å se det som "må" sees når man er på Island. Det er så fint der! Vi bodde på hotell, så der har jeg ingen andre tips enn å sjekke Airb'n'b - har du gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 21. januar 2015 #5 Del Skrevet 21. januar 2015 Reykjavik er plassen! Koselig liten by, kort vei til det meste av turistattraksjoner, enten man vil se dem med bil eller buss. Vet ikke om noe annet enn hoteller, men du kan jo ta kontakt med et reiseselskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Del Skrevet 21. januar 2015 Takk for svar! Jeg tror også det er lurt å bo i Reykjavik og ikke måtte alltid dra med bil. Men jeg lurer på om det er mulig å skaffe ferieleilighet i Reykjavik? Jeg har ikke lyst til å bo på ett rom en hel uke med et barn som legger seg tidligere enn oss voksne. Jeg har søkt litt på nett, men finner bare hoteller eller feriehytter som ikke ligger i tilknytning til Reykjavik. Vi bodde i leilighet via reykjavik4you apartments (eller noe sånt). Den var kjempefin og perfekt beliggenhet med gangavstand til alt + parkering utenfor :-)Anonymous poster hash: b4d76...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 21. januar 2015 Vi bodde i leilighet via reykjavik4you apartments (eller noe sånt). Den var kjempefin og perfekt beliggenhet med gangavstand til alt + parkering utenfor :-)Anonymous poster hash: b4d76...a36 Takk for tips, det skal sjekkes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 21. januar 2015 Anbefaler også å bo i Reykjavik og eventuelt leie bil for å se det som "må" sees når man er på Island. Det er så fint der! Vi bodde på hotell, så der har jeg ingen andre tips enn å sjekke Airb'n'b - har du gjort det? Nei, men jeg skal gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 21. januar 2015 Reykjavik er plassen! Koselig liten by, kort vei til det meste av turistattraksjoner, enten man vil se dem med bil eller buss. Vet ikke om noe annet enn hoteller, men du kan jo ta kontakt med et reiseselskap? Kjekt å høre at så mange har gode opplevelser fra Reykjavik! Jeg skal undersøke videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 21. januar 2015 #10 Del Skrevet 21. januar 2015 Kjekt å høre at så mange har gode opplevelser fra Reykjavik! Jeg skal undersøke videre Så herlig med Island da! Jeg var på Island med bestevenninna mi en gang, men det er snart ti år siden. Vi var ikke helt heldige med reiseselskapet og hotellet, men når det kom til alt det andre så var Island helt fantastisk Ulempa er at det er dyrt der da, men du verden så mye fint det er. Mange fine attraksjoner som absolutt kan anbefales. Som en annen skriver over her; "Golden circle" er en flott opplevelse. Så har du selve Reykjavik som i seg selv er en fantastisk by. Hallgrimskirkja hvor det er heis til toppen av tårnet, - og en fantastisk fin utsikt. Havne-området er flott med mange glatte steiner, og i det hele tatt. Ja, det er mye å oppleve. Jeg var der i 2005 så er en stund siden. Skulle gjerne dratt dit en gang til :D Du skriver i HI at dere vil helst ikke bo på et feriehus/leilighet om mulig. I #3 skriver du at du lurer på om det er mulig å skaffe ferie-leilighet i Reykjavik. Går utifra at det er det siste du mener da Jeg bodde på hotell Lind, de visste ikke hva god hotell-sevice var, for å si det sånn, - men det var i 2005 og kan jo ha endra seg siden den gang. Håper du får oppleve mye på Island! Du må ta heisen opp til toppen av kirketårnet da Golden circle er fantastisk, da får du sett mye av Islands natur, og i det hele tatt. Du er heldig med en tur til Island Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Del Skrevet 22. januar 2015 Når dere skriver at det er dyrt, HVOR dyrt er det? Mat på en god restaurant, taxi, utflukter? Anonymous poster hash: cbe08...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 22. januar 2015 Så herlig med Island da! Jeg var på Island med bestevenninna mi en gang, men det er snart ti år siden. Vi var ikke helt heldige med reiseselskapet og hotellet, men når det kom til alt det andre så var Island helt fantastisk Ulempa er at det er dyrt der da, men du verden så mye fint det er. Mange fine attraksjoner som absolutt kan anbefales. Som en annen skriver over her; "Golden circle" er en flott opplevelse. Så har du selve Reykjavik som i seg selv er en fantastisk by. Hallgrimskirkja hvor det er heis til toppen av tårnet, - og en fantastisk fin utsikt. Havne-området er flott med mange glatte steiner, og i det hele tatt. Ja, det er mye å oppleve. Jeg var der i 2005 så er en stund siden. Skulle gjerne dratt dit en gang til :D Du skriver i HI at dere vil helst ikke bo på et feriehus/leilighet om mulig. I #3 skriver du at du lurer på om det er mulig å skaffe ferie-leilighet i Reykjavik. Går utifra at det er det siste du mener da Jeg bodde på hotell Lind, de visste ikke hva god hotell-sevice var, for å si det sånn, - men det var i 2005 og kan jo ha endra seg siden den gang. Håper du får oppleve mye på Island! Du må ta heisen opp til toppen av kirketårnet da Golden circle er fantastisk, da får du sett mye av Islands natur, og i det hele tatt. Du er heldig med en tur til Island Takk for svar! Ja, jeg har selvsagt skrevet feil i hovedinnlegget ... jeg retter det nå. Hotell er sikkert bra nok, men jeg får litt klaus av å bo tre mennesker så tett i såpass mange dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 22. januar 2015 #13 Del Skrevet 22. januar 2015 Vi planlegger Island neste sommer så skal følge denne tråden våkent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daenrys Skrevet 25. januar 2015 #14 Del Skrevet 25. januar 2015 Island er fantastisk! Jeg og samboeren var der sist sommer. Da var vi noen dager i Reykjavik på hotell, før vi hentet leiebil og kjørte til ei hytte på Sør-Island. Må si at Reykjavik var kjempeflott med mange gode restauranter og fine turiststeder (dog skuffende shoppingmessig) - men min mening er at man har virkelig ikke opplevd Island før man har kommet seg ut av byen. Island er virkelig nydelig og har mye spennende å by på utenfor Reykjavik og Golden Circle også. Alt fra spektakulær natur, bademuligheter og spennende historiske steder. Min anbefaling er derfor å leie ei hytte og ha egen leiebil. Hytta vi bodde i hadde også utendørs boblebad, så det var virkelig "luksusfølelse" å bo der. :D Vi leide forresten hytta gjennom www.icelandicsummerhouses.com. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. januar 2015 #15 Del Skrevet 25. januar 2015 Når dere skriver at det er dyrt, HVOR dyrt er det? Mat på en god restaurant, taxi, utflukter? Anonymous poster hash: cbe08...492 Jeg husker ikke eksakt, men i 2005 betalte jeg 3200 norske kroner for en natt i dobbeltrom på hotell Lind. Dette var en natt jeg betalte for utenom det vi hadde bestilt. Vi skulle egentlig vært på fjelltur, men måtte avlyse pga dårlig vær. Dermed ble det en natt ekstra på hotellet. Jeg kjøpte også en hettejakke der (i 2005), i rosa fløyel, og den kosta 600 norske kroner. Noen uker senere, hjemme i Norge, kjøpte jeg en hettejakke i fløyel til 300 kroner. De var selvsagt ikke helt like de to jakkene, men det er et eksempel. Kjøpt på Cubus, eller noe lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SjiraffenLaffen Skrevet 25. januar 2015 #16 Del Skrevet 25. januar 2015 Når dere skriver at det er dyrt, HVOR dyrt er det? Mat på en god restaurant, taxi, utflukter? Anonymous poster hash: cbe08...492 Når vi var der i 2013 var prisene stort sett ganske like som i Norge på det meste egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå